شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

لزوم مقابله با دور جدید تجاوزات اسراییل

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 436191
نباید از این واقعیت تلخ نیز غافل شد که به میزانی که جامعه فلسطینی دچار اختلاف و آشفتگی درونی می‌شود و فلسطینی‌ها از فضای وحدت و همگرایی دور می‌شوند به همان میزان بر گستاخی‌ها و اقدامات تجاوزگرانه و توسعه طلبانه صهیونیست‌ها افزوده می‌شود.
به گزارش جهان، « احمد کاظم‌زاده» در روزنامه «جوان» نوشت:

در روزهای اخیر صهیونیست‌های شهرک نشین در کرانه باختری و شرق بیت المقدس با چراغ سبز و حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی بر شدت و گسترش اقدامات تحریک آمیز، اهانت آمیز و تجاوزگرانه خود افزوده‌اند. در این راستا ابتدا شهرک نشینان به مسجد الاقصی یورش بردند و ضمن تعرض به این مکان، یکی از افسران زن این رژیم پیامبر گرامی اسلامی را در داخل مسجد الاقصی مورد اهانت و هتک حرمت قرار داد. همزمان با این اقدامات، رژیم صهیونیستی نیز طرح جدید شهرک‌سازی را به مرحله اجرا گذاشت که ساخت نزدیک به یک هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود که بیش از ۵۰ درصد آنها در شرق قدس و در نزدیکی مسجد الاقصی احداث خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه در قدس و حتی دیگر مناطق کرانه باختری دیگر زمینی برای مصادره باقی نمانده است، لذا رژیم صهیونیستی در رویکردی جدید تخریب خانه‌ها و حتی فروشگاه‌های متعلق به فلسطینی‌ها را شدت بخشیده است تا به جای آنها شهرک‌های جدید ساخته شود.

در این راستا بعد از اینکه واحدهای زرهی ارتش صهیونیستی در شرق قدس به تخریب منازل و فروشگاه‌های فلسطینی‌ها اقدام کردند، شهرک نشینان صهیونیست در حومه شهر نابلس واقع در کرانه باختری نیز به منازل فلسطینی‌ها یورش برده و آنها را به آتش کشیدند که در نتیجه آن ساکنان این منازل نیز دچار سوانح سختگی شدند و یک نوزاد فلسطینی نیز زنده زنده در آتش سوخت که انتشار خبر این اقدام جنایتکارانه موجی ازفضای التهاب را بر سراسر سرزمین‌های اشغالی حاکم کرده است. این رخداد درست در صبح روز جمعه روی داد که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در اعتراض به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها آن را به جمعه خشم تعبیر کردند و خواستار اعتراض مردم فلسطین در این روز شدند. بر این اساس کاملاً مشخص می‌شود که اقدام صهیونیست‌ها در آتش زدن منزل فلسطینی‌ها در نابلس کاملاً عمدی بوده است. به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست از دامن زدن به اقدامات جنایتکارانه چند هدف را دنبال می‌کنند.

نخست اینکه از این طریق می‌خواهند به بقای دولت شکننده کنونی کمک کنند که به رغم گذشت چند ماه از زمان تشکیل آن هنوز اعضای کابینه تکمیل نشده است و در کابینه جدید نتانیاهو هنوز پست وزارت امور خارجه خالی است. دوم با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی فکر می‌کند بعد از توافق درباره موضوع هسته‌ای ایران گرایش جامعه جهانی به حل بحران فلسطین بر اساس طرح دودولت و همچنین لزوم آشکار‌سازی برنامه هسته‌ای مخفیانه این رژیم بیشتر خواهد شد، از این رو با دامن زدن به درگیری‌ها و تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی می‌خواهد تلاش‌های جدید جامعه جهانی را در نطفه خفه سازد. از این دید می‌توان گفت این رژیم با دامن زدن به اقدامات تجاوزگرانه و تحریک آمیز در سرزمین‌های اشغالی و قربانی کردن فلسطینی‌ها می‌خواهد به طرف‌های بین‌المللی اعم از سازمان ملل و کشورهای غربی پیام بفرستد.

این بدین مفهوم است که این طرف‌ها نیز باید در قبال اقدامات و جنایت‌های جدید این رژیم اقدام درخور و قاطع از خود نشان دهند و تنها به محکومیت‌ها و ابراز نگرانی‌های لفظی بسنده نکنند زیرا تجربه نشان داده است به هرمیزان که قصور و اهمال در برابر جنایات و اقدامات رژیم صهیونیستی صورت گیرد به همان میزان بر گستاخی و طمع ورزی این رژیم افزوده می‌شود. از طرف دیگرنباید از این واقعیت تلخ نیز غافل شد که به میزانی که جامعه فلسطینی دچار اختلاف و آشفتگی درونی می‌شود و فلسطینی‌ها از فضای وحدت و همگرایی دور می‌شوند به همان میزان بر گستاخی‌ها و اقدامات تجاوزگرانه و توسعه طلبانه صهیونیست‌ها افزوده می‌شود و از این جهت ارتباط مستقیم و معناداری بین دور جدید اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی و توقف روند آشتی ملی بین فتح و حماس دیده می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت اگر واقعاً مسئولان تشکیلات خودگردان آنگونه که در ظاهر اعلام کرده‌اند با دور جدید اقدامات شهرک‌سازی و جنایتکارانه این رژیم مخالفند باید هر چه سریع‌تر زمینه را برای برقراری آشتی ملی و تشکیل دولت جدید وحدت ملی فراهم سازند. از این دید دور جدید اقدامات تحریک آمیز و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با تمام تهدیدها که بر فلسطینی‌ها و مسلمانان به همراه دارد از این جهت که بار دیگر خطر بهره برداری این رژیم از شکاف‌های داخلی فلسطینی‌ها را به آنها گوشزد می‌کند، می‌تواند برای آنها فرصت ساز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *