پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

تايمز:احمدي نژاد بيشترين شانس را دارد

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 51781
روزنامه "تايمز" چاپ لندن امروز پنجشنبه در گزارشي از انتخابات ايران پيش بيني کرد «محمود احمدي نژاد» از بيشترين شانس براي پيروزي در انتخابات آتي رياست جمهوري برخوردار باشد.
اين روزنامه در گزارش خود تحت عنوان "رقيبان انتخاباتي در ايران صف آرايي مي کنند و احمدي نژاد از بيشترين شانس برخوردار است"، نوشت: به نظر مي رسد "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري کنوني ايران از بيشترين شانس براي پيروزي در انتخابات آينده اين کشور برخوردار است.

اين روزنامه افزود: در صورت بروز چنين وضعيتي آنگاه انگليس و آمريکا که با سياست هاي خود قصد داشتند ايرانيان را متقاعد به دور شدن از احمدي نژاد کنند بايد چهار سال ديگر با رييس جمهوري بسازند که حتي يک وجب نيز در برنامه هسته اي ايران عقب نشيني نکرده است.

نشريه انگليسي ادامه داد؛ شوراي نگهبان ايران سه نامزد انتخاباتي ديگر غير احمدي نژاد را براي رقابت در انتخابات تاييد کرد که شامل دو ميانه رو و يک محافظه کار هستند.

تايمز نوشت: نامزدهاي ميانه رو شامل "مهدي کروبي" رييس سابق مجلس و "مير حسين موسوي" يک نخست وزير سابق هستند که به نظر مي رسد بزرگترين تهديد براي احمدي نژاد محسوب مي شود.

اين روزنامه افزود: نامزد چهارم نيز "محسن رضايي" از رهبران سابق سپاه پاسداران است است که از محافظه کاران شناخته شده در ايران محسوب مي شود.

نشريه انگليسي ادامه داد: تمامي اين نامزدها در يک مساله توافق دارند و آن مديريت نابسامان اقتصاد توسط احمدي نژاد است.

تايمز نوشت: احمدي نژاد چهار سال پيش با وعده بهبود شرايط اقتصادي و تقسيم درآمد نفتي در ميان مردم به قدرت رسيد و به وعده خود درباره خرج کردن پول عمل کرد اما تاثيرات اين عمل وي بسيار متغير بوده است چراکه کاهش درآمدهاي نفتي باعث شده بودجه دولت هم اکنون تحت فشار قرار گرفته و پرداخت يارانه هاي سوخت و مواد غذايي را هرچه دشوارتر کند.

اين روزنامه افزود: با اين وجود احمدي نژاد به دليل بهبود روابط با آفريقا و امريکاي لاتين، حفظ خونسردي در زمان تحت حمله قرار گرفتن در دانشگاه "کلمبيا" در سال 2007ميلادي و به صورت عمومي به دليل ترميم غرور ملي از امتيازهايي برخوردار است.

نشريه انگليسي ادامه داد: بسياري از ايرانيان در داخل اين کشور احمدي نژاد را به عنوان يک مذاکره کننده سرسخت و با احتياط مي بينند.

تايمز نوشت: اصلاح طلبان احتمالا تاکيد خواهند کرد احمدي نژاد با ادامه دادن برنامه هسته اي و قبول تحريم ها هزينه بسياري را در اين راه پرداخت کرده است و با وجود اينکه بسياري از ايرانيان اين نظريه را قبول دارند اما با توجه به حمايت گسترده ايرانيان از برنامه هسته اي بسيار دشوار خواهد بود اگر رييس جمهوري بخواهد براي متوقف کردن آن تلاش کند.

روزنامه "ديلي تلگراف" نيز امروز در گزارشي از انتخابات ايران نوشت: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران که هولوکاست را افسانه توصيف کرده و خواستار محو اسراييل از صفحه تاريخ شده است، در انتخابات آينده ايران با سه نامزد به رقابت خواهد پرداخت.

اين روزنامه افزود: مير حسين موسوي نخست وزير سابق ايران که از اصلاح طلبان شناخته شده است جدي ترين رقيب احمدي نژاد محسوب مي شود درحالي که مهدي کروبي رييس سابق مجلس و محسن رضايي از فرماندهان سابق سپاه پاسداران نيز ديگر نامزدهاي انتخاباتي هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *