پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۵۸
41 سوال انبارلویی از خاتمی درباره سخنان اخیرش؛

چرا از براندازان خجالت مي‌كشيد و نمی‌گویید تنها راه آشتي ملي چیست؟

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 377115
شما كه مي‌گوييد مي‌خواهيد در چارچوب انقلاب اسلامي فعاليت كنيد اين انقلاب اسلامي شما به ولايت آمريكا معتقد است يا ولايت فقيه؟ اگر دومي است، چرا آن موقع حرفي نزديد؟ حالا گذشته‌ها گذشته است! چرا الان نمي‌گوييد ولايت فقيه را به ولايت آمريكا ترجيح مي‌دهيد؟
چرا از براندازان خجالت مي‌كشيد و نمی‌گویید تنها راه آشتي ملي چیست؟
جهان نيوز - محمدکاظم انبارلویی: آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اخيرا در ديداري مطالبي مطرح كرده كه قابل تامل است.(۱) ۱- وي گفته است: "مصلحت نظام ما آشتي ملي است اما آشتي ملي مورد سركوب قرار مي‌گيرد."‌

آشتي ملي چيست؟ اصلا چه كسي با چه كسي دعوا كرده است؟ صورت مسئله آشتي ملي كدام است؟ واقعيت اين است كه عنصر شكست خورده انتخابات سال ۸۸ برخلاف همه موازين عقلي و ديني و ملي قبل از اعلام و شمارش نتايج آرا، خود را پيروز انتخابات اعلام كرد. عده‌اي تبهكار سياسي هم از اين اعلام، حمايت كردند و هنوز هم حمايت مي‌كنند. اين جماعت بنا را بر قهر سياسي گذاشتند و با اعلام اردوكشي خياباني باعث قتل شهروندان جمهوري‌ اسلامي، غارت مغازه‌ها و اموال عمومي و دولتي و خسارات فراوان مادي و معنوي به جمهوري ‌اسلامي شدند. قهر چند روسياه سياسي را به حساب ملت گذاشتن و دم از تز آشتي ملي زدن چه معنايي دارد؟

اگر اين جماعت مي‌خواهند آشتي كنند چرا خجالت مي‌كشند؟ اصلا چرا آشتي ملي را آقاي خاتمي پس از گذشت پنج سال از آن رخدادهاي تلخ مطرح مي‌كنند؟ آيا او ضرورت اين كار را در همان روزهاي اول حادثه حداقل پس از خطبه‌هاي فيصله‌بخش مقام معظم رهبري در ۲۹ خرداد نبايد مطرح و تا حصول نتيجه پيگيري مي‌كرد؟ چرا حالا آن هم با متهم كردن رقيب كه "طرح آشتي ملي مورد سركوب قرار مي‌گيرد!"

۲- آقاي خاتمي گفته است: "هيچ راهي نداريم جز اينكه همه‌گرايش‌ها در چارچوب انقلاب و قانون اساسي فعاليت كنند."

اگر نامزد مورد حمايت آقاي خاتمي و مجمع روحانيون مبارز در چارچوب انقلاب و قانون اساسي فعاليت مي‌كرد حوادث تلخ انتخابات سال ۸۸ رخ مي‌داد؟ اگر دوستان آقاي خاتمي مي‌خواستند در چارچوب انقلاب و قانون اساسي فعاليت كنند، صداي آنها نبايد از راديو بي‌بي‌سي و راديو آمريكا در فتنه سال ۸۸ شنيده مي‌شد، اگر آقاي خاتمي و دوستانش در چارچوب انقلاب اسلامي و قانون اساسي فعاليت مي‌كنند نبايد به دوستان خودشان كه اكنون در استخدام بي‌بي‌سي و رسانه‌هاي اهريمني آمريكا هستند، بگويند برگرديد، حضور شما در رسانه‌هاي غرب نشانه دشمني با انقلاب و قانون اساسي است؟!

نبايد به آنها بگويد همصدايي شما با دشمن جزء اسناد مشهود و غيرقابل انكار رقباي ماست كه مدعي‌اند فعاليت‌هاي شما خارج از چارچوب قانون اساسي و انقلاب اسلامي است؟

چرا آقاي خاتمي به جاي اينكه معترض دوستان خود باشند، هميشه معترض كساني است كه به دلايل مختلف، ادعاي آنها را مبني بر آشتي ملي و فعاليت در چارچوب انقلاب و قانون اساسي، يك دروغ آشكار مي‌دانند؟

۳- آقاي خاتمي گفته است: "هر كس مي‌تواند فعاليت كند فقط به شرط اينكه برانداز نباشد."

آقاي خاتمي و دوستانش در فتنه ۸۸ عملا با كساني در اعتراضات خياباني همراهي كردند كه برانداز بودند. شمار دستگيرشدگان گروهك منافقين و بهائي‌ها و نيز مامورين سرويس‌هاي امنيتي سفارتخانه‌ها بويژه سفارت انگليس، سند اين ادعاست.

سخن اين است كه چرا جرياني كه معتقد است بايد در چارچوب انقلاب و قانون اساسي فعاليت كرد همزبان با جريان برانداز در فتنه ۸۸ ظاهر شدند و يك كلام از آشتي ملي، آن موقع حرفي به ميان نياوردند و اجازه دادند اقتدار و امنيت ملي در معرض تبهكاري‌هاي دولت‌هاي استكباري در ايران قرار گيرد تا جايي كه نتانياهو اعلام كند: "اصلاح‌طلبان در تهران به نمايندگي از ما با رژيم مي‌جنگند."

۴- آقاي خاتمي گفته است: "تعريف درست، منطقي و حقوقي از براندازي، مورد اهتمام و عمل حكومت نيست."

جناب آقاي خاتمي، شما يك روحاني هستيد. لطفا بفرماييد معني "محاربه" چيست؟ چه تعريفي از "بغي" داريد؟

كارهايي كه از شما و دوستانتان طي هشت ماه پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸ صادر شد، مصداق اتم "بغي" و "محاربه" است.

دست شما و دوستان‌تان مستقيم و غيرمستقيم به خون ۲۲ شهيد در حوادث فتنه سال ۸۸ آلوده است. مسئوليت غارت مغازه‌ها و غارت اموال مردم و اموال دولتي كه سر به ميلياردها تومان مي‌زند، به عهده شماست. شما بوديد كه دستور شورش عمومي را صادر كرديد. شما بوديد كه در سالروز قيام مسلحانه منافقين عليه امام و انقلاب اعلام راهپيمايي كرديد. چرا آن وقت به فكر آشتي ملي نبوديد؟ چرا آن وقت به فكر اين نبوديد كه صف خود را از منافقين و مخالفين نظام و براندازان جدا كنيد؟ تعريف شما از براندازي چيست؟

وزير ارشاد شما در فتنه ۸۸ رفته راديو بي‌بي‌سي، با انبوه روزنامه‌نگاراني كه در دوران اصلاحات در روزنامه‌هاي دوم خردادي قلم مي‌زدند يك ارتش رسانه‌اي عليه انقلاب در دامن دشمن تشكيل دادند و هنوز هم به اين دشمني ادامه مي‌دهند. اسم اين رويكرد را چه مي‌گذاريد؟ شما در تمام اين پنج سال يك كلمه عليه اين وطن‌فروشان حرف نزديد. فرض كنيد شما و دوستانتان در داخل با مردم آشتي كنيد. آيا اين جماعت وطن‌فروش كه در آمريكا و انگليس با منافقين و ضدانقلاب عليه مردم و نظام همكاري مي‌كنند به جريان آشتي ملي مي‌پيوندند؟

فرض كنيم شما مي‌خواهيد گذشته‌ها را جبران كنيد. چگونه مي‌شود به خطر انداختن امنيت ملي و منافع ملي را كه به حراج گذاشتيد و در اين مدت تحريم‌هاي ظالمانه دشمن براي دفاع از شما و دوستانتان به ملت تحميل شد، جبران كنيد؟ دوستان شما در بي‌بي‌سي و راديو آمريكا و راديو صهيونيستي صريحا از غرب مي‌خواستند فشار تحريم‌ها را زياد كنند تا دولت تسليم شود!

چگونه مي‌خواهيد خون‌هاي به ناحق ريخته شده در فتنه۸۸ را فراموش كنيد؟ فرض كنيم دولت از حق خود بگذرد، اما آيا دولت به نمايندگي از اولياي دم مي‌تواند از اين حق چشم‌پوشي كند؟

دولت مي‌تواند حداقل جرم عمومي را ببخشد، با مدعيان خصوصي اولياي دم چه مي‌خواهيد بكنيد؟ خسارت مالي وارد به اشخاص حقوقي و خصوصي را چگونه مي‌خواهيد جبران كنيد؟ حداقل هزينه آشتي ملي، جبران اين خسارت‌هاست. از كجا مي‌خواهيد بياوريد؟

۵- فرض مي‌كنيم فضا، فضاي آشتي ملي باشد. وقتي كه دبيركل سابق مجمع روحانيون مبارز با كمترين راي به اغتشاشگران و محاربان نظام پيوست و هنوز هم در خيمه فتنه دست از موضع لجوجانه خود برنداشته و با مردم و نظام سر جنگ دارد، چه مي‌خواهيد بكنيد؟ آراي او كه كمتر از آراي باطله انتخابات بود. او چه ادعايي مي‌توانست داشته باشد؟ اكنون او در قصه آشتي ملي، كدام سوي قصه ايستاده است؟

در خصوص سر ديگر فتنه، با آقاي موسوي كه شما و دوستانتان را در مهلكه فتنه انداخت، با انقلاب و اسلام و مردم خداحافظي كرد و در عاشوراي ۸۸ به كساني كه شعار "مرگ بر اصل ولايت فقيه" مي‌دادند مردان خداجوي لقب داد، چه مي‌خواهيد بكنيد؟ او كه هنوز سر موضع خودش است و سر آشتي ندارد. شما به نمايندگي از چه كسي يا كساني حرف از آشتي ملي مي‌زنيد؟!

۶- فرض كنيم آشتي ملي هم صورت گرفت. با اين سابقه چطور مي‌شود به شما و دوستانتان اعتماد كرد كه در انتخابات بعدي اگر مردم به كسي جز شما و اصحاب شما راي دادند،‌ غائله و فتنه ۸۸ را تكرار نكنيد؟

شما كه در فتنه ۸۸ نشان داديد نه به اسلاميت نظام پايبند هستيد و نه به جمهوريت نظام، چگونه مي‌شود سخن از آشتي به ميان ‌آوريد؟

اين اتهام واقعا سنگين است. با سوابق شما و دوستانتان در انقلاب نبايد آن را به زبان مي‌آوردم. اما چه كنم كه تاريخ را نمي‌شود تحريف كرد. كافي است مروري بر حوادث هشت ماهه بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸ داشته باشيد. شما از امام و شعارها و آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي چه باقي گذاشتيد؟

شما در برابر شعار نه غزه، نه لبنان سال ۸۸ چه كرديد؟ شما وقتي تمثال مبارك حضرت امام (ره) را در دانشگاه تهران روز ۱۶ آذر به آتش كشيدند كجا بوديد؟ شما وقتي كه دوستانتان فرياد مي‌زدند؛ هم شرقي، هم غربي، جمهوري ايراني، چه مي‌كرديد؟ شما وقتي كه در روز عاشورا مردان خداجوي موسوي شعار مي‌دادند مرگ بر "اصل ولايت فقيه"، چه فكر كرديد و چه اقدامي كرديد؟ مگر در قانون شما اصلي به نام اصل "ولايت فقيه" نيست؟ شما كه مي‌گوييد مي‌خواهيد در چارچوب انقلاب اسلامي فعاليت كنيد اين انقلاب اسلامي شما به ولايت آمريكا معتقد است يا ولايت فقيه؟ اگر دومي است، چرا آن موقع حرفي نزديد؟ حالا گذشته‌ها گذشته است! چرا الان نمي‌گوييد ولايت فقيه را به ولايت آمريكا ترجيح مي‌دهيد؟ چرا از براندازان خجالت مي‌كشيد كه بگوييد براي آشتي ملي تنها راه، اطاعت از ولايت فقيه است؟

پي‌نوشت:

۱- ديدار آقاي سيدمحمدخاتمي با جمعي از اصلاح‌طلبان يزد- ايرنا و نيز سايت‌هاي ضدانقلاب ۲/۶/۹۳

منبع: رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
خاتمی برای مردم این مملکت مرده سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
مرده آنست که نامش به نکویی نبرند . خاتمی که نامش نکوست.
نکوست !خخخخخخخ
خوشم مياد همه كامنتا را تاييد مي كنيد
انتخاب از جهان بايد يادبگيره
حالا خوبه صداي زنده باد مخالف و آزادي بيانشون گوش فلك را كم كرده؟؟
اصلاح طلب ولایتمدار
Iran, Islamic Republic of
....
طرفداری کور کورانه از خاتمی نکن که روزی مث من پشیمان خواهی شد
يوسف
بله نام خاتمي نزد نوكران امريكا نيكوست
حااااااااامد
راس میگه پارسال یادتونه؟! هیچکس دوسش نداره اصلا 18 میلیون الکی رای دادن پارسال!!!!!!!!! میدونم چاپ نمیشه ولی گفتم
آره راست می گی 9 دی سیلی خوردن !!!
حاااااااامد
....مردم همان 18 میلیون هستن، ن 4 میلیون
7 درصدی های آویزون
خب به شما 7 درصدی های چسبیده چه ربطی داره ؟
کدوم 18 میلیون؟! کدوم 4 میلیون؟! کجاییی؟!!
خاتمی چه ربطی داره به شقیقه؟!!
لطفا این مرده سیاسی را دوباره زنده نکنید
مجید جان تو مردم نیستی لطفن از طرف خودت حرف بزن نه مردم
مردم همان 9 دی هستند ./.
چرا این .... محاکمه نمی شود؟
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیر باشه . کسانی که باید محاکمه میشدند خیلی آزادند . همه هم کاره ایی شده اند.
خاتمی هم یکی از آنهاست ...
درود بر این نویسنده ارزشی
مجید مجد
حالا آقای خاتمی پاسخ دهید!
آقای خاتمی جواب هر آدم بیسوادی رو نمیده
چون خودش بیسواده !
طاهر
United Kingdom
باشه ما از طرف ایشان جواب می دهیم به شرطی که این نوسنده و سایت جهان نیوز یک جایی را مشخص کنند...
میثاق مرادی زنده رودی
ایشون رفتن گل بچینن وقت جواب دادن ندارن
وطن فروشی شاخ و دم داره؟
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای انبار لویی
این ... خاتمی نوکر بی چون چرای شاه عربستان و جورج سروس امریکاییست
....
این همان خاتمی ... فتنه 78 و 88 است
....
سعید
Iran, Islamic Republic of
آنقدر خودتون یک موضوع کذب را گفتید که باورتون اومده ....
United States
با سلام

آقای سعید !

آقای انبارلویی چند سؤال منطقی کردند .
اگه جواب منطقی داری بده
اگه جوابی نداری پس لطفا هیس ساکت باش .
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خاتمی دستش در سال 88 رو شد
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم این خاتمی گوشش به این حرفا بدهکار نیست لطفا" خودتونو خسته نکنید او و امثال او نان حرام اجنبی را به نان حلال کشور خود ترجبح می دهند
محمد
Iran, Islamic Republic of
دل و روده ام بالا میاد وقتی این م.... رو می بینم
...
Iran, Islamic Republic of
به يك روانپزشك مراجعه كن
اصلاح طلب ولایت مدار
Iran, Islamic Republic of
روانپزشک مختص افرادی همچون خاتمی - موسوی - و کروبی و پادوهایی چون تو هستش
انسانهایی که از لحاض روانی مشکل دارند ، دست به پرخاشگری ، فنته گری و فتنه انگیزی و غیره می زنند .
در حال حاضر خاتمی یک مریض روانی است که خودرا به این درو آندر می زند تا شاید به نوعی ارضاع شود
Iran, Islamic Republic of
تو هم حالت خوب میشه
فعلا که دوستان شما و این فتنه گر روان پریش شده اند ...
طاهر
United Kingdom
حتما شما همان ....خوب مقصر نیستی از چیزهای خدادای دیگران حسودی تون میشه. مشکلی نیست. مشکل در شخصیت زباله دانی شما است.
نقل است که مرحوم روح اله خاتمی پدر این آقا وقتی که پسرش در غرب فلسفه میخواند گفته بود که از عاقبت این فرزند میترسم و پدر چه درست پیش بینی کرده بود آینده پسر را
لعن علی عدوک یا حسین
خاتمی و کروبی و میر حسین
اگر واقعا برای این اتهاماتی که آقای انبارلویی مطرح کردن مدرک محکمه پسندی هم وجود داره چرا دادستان کل به عنوان مدعی العموم اقدامی نمیکنه؟ چرا دادگاهی برگزار نمیشه تا به ابن اتهامات رسیدگی کنه و تکلیف رو روشن کنه؟ مگه قراره قانون با کسی شوخی داشته باشه یا واسه یه عده که دستشون به جایی بند نیست، بیرحمانه و عین آب خوردن اجرا بشه و واسه یه عده دیگه پای هزار جور مصلحت سنجی به میان بیاد؟!
Iran, Islamic Republic of
خات... و اکثر اصلاح طلبان خائن هستند
شخصیت و دیانت و شعور خوانندگان جهان‌نیوز در این پیامها جلوه‌گر شده!
شعور شما هم در فتنه 88 و در سایت های لجن پراکن !!!
Iran, Islamic Republic of
کاش در مورد همه اقشار جامعه عدالت مثل عناصر فتنه رعایت می شد.؟
از اقازاده ها تا همه و همه.
یعنی روزی میاد...................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
خاتمی باید محاکمه شود ./تمام
وقتی این مقاله رو خوندم متوجه شدم هنوز هم عمار هایی در این کشور حضور دارند که مردم را از فتنه گری فتنه کنندگان آگاه سازند. ماشالله به این مقاله.
چه قلمه نافذی،دمت گرم حاج کاظم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کسی که با کشتی ولایت و حق فاصله گرفت و قدر لباس شامخ روحانیت را نداست قطعا جز غرق شدگان در تلاطم دریای بی انتهای نادانی است
طاهر
United Kingdom
اصلاح طلب ولایت مدار نامی است که بعضی ها برای شکاف بین اصلاح طلبان به کار می برند....
ملت که با هم آشتی هستن شما 1 صدم در صدیها برید دعواهای بین خودتونو حل کنید و با هم آشتی کنید! راههای مختلف هم داره مثلا دست دادن با زنان اجنبی!! نه؟!!
" خطر بسیار عظیم آن[نفوذ افراد منحرف در حوزه] در دراز مدت به مقامات بالا رسیدن یک یا چند نفر شیاد که با آگاهی بر علوم اسلامی و جازدن خود را در بین توده ها و قشرهای مردم پاکدل و علاقه مند نمودن آنان را به خویش و ضربه مهلک زدن به حوزه های اسلامی و اسلام عزیز و کشور در موقع مناسب می باشد"
ج 21 - ص 189 صحیفه نور امام خمینی(ره)
ملت ما در اشتی ست جناب اگر شما قهرین به لجاجت و کم خردی خود ت برمیگرده.
میخوای با این حرفا برای انتخابات بعدی خیز برداری؟ واقعا که ....
اقای خاتمی چی شده فکر تون عوض شده،؟ با حکومتی که قصد براندازی شو داشتین میخواین اشتی کنین، انوقت این اشتی برای شما بد نشه.؟؟
شما دیگه تبعیت امریکاییها رو گرفتین چه در حرف و چه در عمل ،بهتر برین به کشور جدیدتون ، اونجا همه با شما اشتیین.اونجا زحمت براندازی هم ندارین ، امریکا همونجوری که شما میخواین .خوش بگذره.
خاتمي گفته است: "هر كس مي‌تواند فعاليت كند فقط به شرط اينكه برانداز نباشد." و دقیقا به همین علت شما و ... نباید فعالیت کنید چون هدف شما برندازیست. ...
امثال خاتمی نمیگوييد تنها راه، اطاعت از ولايت فقيه است چون مخالف ولایت فقیه اند.
آقای انبارلویی درود و سپاس
خدا خیرت بده
جلوی فتنه گر جماعت رو باید گرفت
ما بااین اراذل وطن فروش آشتی نداریم . یک کلام محاکمه والسلام