پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عشق حسین(ع) است چه‌ها می‌کند!‎

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 397519
میلیون‌ها انسان، در دنیای امروز در تمدن‌های رفاه‌زده، پابرهنه عزم طی ‏این طریق می‌کنند! چه می‌توان نامیدش به جز معجزه عشق الله، ظهور ‏کرده در جان حسین(ع)، خروشیده در دل میلیون‌ها انسان‎.
به گزارش جهان، وبلاگ نیلوفر آبی نوشت:
این‌روزها لابلای شبکه‌های اجتماعی که گذر می‌کنی، دیگر کمتر از آن همهمه و ‏شلوغی پست‌ها و نوشته‌های پی در پی و پراکنده می‌بینی.‎
 
تا همین پیش پای شما بود، هفته‌های قبل! برای ساعاتی که در دنیای سایبری گذر ‏می‌کردی و از هر دری چند جمله‌ای می‌شنیدی و می‌دیدی و کامنتی هم گهگاه ‏می‌گذاشتی و آخر سر خسته و نالان گویی که سنگینی یک کار روزانه را پشت سر ‏گذاشته‌ای برمیگشتی به دنیای خودت.
 
و سر شب بر بالین، با خود می‌گفتی، آخر مرا چه به اینهمه حدیث نفس! آری ‏حدیث نفس! انگار همه تشنه‌ی گفتن‌اند؛ همه می‌خواهند بگویند. یک چیزی بگویند. ‏غافل از آنکه نه این حرفها تمام شدنی ست و نه این دل بدین طریق سامان گرفتنی‎.
 
و تو می‌ماندی و دلهره‌ی این دل و نوای غمگین اما دلنشین کجایند صاحبدلان‎. صاحبدل! چه واژه‌ی غریبی ست میان اینهمه شلوغی‌ها‎!‎‏ کدام دل؟! دلی که سکوت ‏می‌خواهد، دلی که نجوای یار می‌خواهد، دلی که طریق یگانه و یکتا و بی‌همتا ‏می‌خواهد!‏‎ ‎دلی که به توحید می‌خواند‎.
 
در سیر تاریخ تمدن‌ها، نظر فلاسفه برآن است که تمدن‌ها بعد از رسیدن به رفاه ‏طلبی و لذت جویی، به یکباره متلاشی می‌شوند؛ رفاه بیشتر، کار بیشتر می‌طلبد؛ ‏‎ ‎سال‌هاست که تمدن غرب در رفع نیازها و حوائج عمدتاً رفاه گونه‌ی ملت‌های خود هستند. حتی ‏دولت‌هایی تشکیل شده به نام دولت رفاه‎!‎
 
اما این تمام قصه نیست! کسی دیگر ناگزیر از پذیرش این حقیقت نیست که این ‏رفاه و آسودگی، و زندگی بورژوایی جوامع پیشرو در علم، هماهنگ با آرامش ‏روح و جانشان نبوده است‎.‎
 
‎ ‎طریقی را برگزیدند به نام آزادی؛ یعنی بگذار هر چه می‌خواهند بکنند‎!‎‏ و این ‏آزادی نه آزادگی از قیود بهیمیت انسانی، که آزادی نفس بود؛ بگذار هرچه نفس ‏می‌خواهد بکند‎. و نفس کرد، تمام آنچه را که می‌خواست و شد امروز دنیای کناری‌مان؛ ظاهری ‏زیبا و باطنی درهم شکسته‎.
 
خانواده‌های متلاشی! زنان بی‌سرپرست! مردان هرزه! کودکان بی‌پدر و بی‌مادر؛ ‏و تنهایی و تنهایی و تنهایی‎...‎ انسانی که در زندگی بورژوایی خود همه چیزش فراهم است جز دلی آسوده و ‏آرام‎.
 
و باز این تمام ماجرا نیست. چراکه همسایه از گزند همسایه‌ی خود ناگزیر نیست‎!‎‏ ‏حقیقتش، زندگانی ما نیز آنقدرها بهتر از همسایه‌ی فرنگ مان نیست‎؛ ویروس ‏مهلک مصرف زدگی، رفاه طلبی و تفرد چند صباحی ست بر مردمان این دیار ‏رشید ما نیز سایه انداخته‎.‎
 
در هیاهویی که عده‌ای دلبند رفاه طلبی بودیم و عده‌ای دیگرمان در این سو و آن ‏سو سعی در کنار زدن این سایه ی شوم بودیم، ناگاه عشق، اذن میدان طلبید‎!‎ آری! عشق حسین، عقل می‌بخشد‎.
 
عشق و عقلی که از آدم‌هایی تنبل، تن‌پرور،  بی‌حوصله،  رفاه زده، مصرف زده و ‏منفعل ما، سالکانی دلسوخته و پیاده و پا برهنه می‌سازد! نه فکر خوراکند؛ نه در ‏فکر جای خوابند؛ نه در فکر کفش‌های با قیمت گزافند، نه در فکر درس، زن، ‏بچه، سرما و داعش، عشق حسین (ع) است، چه‌ها می کند‎.
 
میلیون‌ها انسان، در این دنیای امروز در تمدن‌های رفاه زده، پابرهنه عزم طی ‏این طریق می‌کنند! چه می توان نامیدش به جز معجزه عشق الله، ظهور ‏کرده در جان حسین (ع)، خروشیده در دل میلیون‌ها انسان‎.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *