جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

حذف خبر پسر مشائی از برنامه سیما!

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 138318
پخش مجدد خبر پسر مشائی، در بخش خبری شبکه سوم سیما سانسور شد.

به گزارش خبرنگار جهان پنجشنبه هفته گذشته در برنامه خبری 20 و30 و در بخش «صرفا جهت اطلاع!» که مربوط به طنز و شوخی با سیاستمداران است، به ماجرای صفحه فیس بوک پسر مشائی پرداخت که این خبر در پخش مجدد این برنامه از شبکه سوم، سانسور و حذف شد.

در برنامه خبری 20و30 در بخش خبرها آمده بود؛ پسر اسفندیار رحیم مشایی از علاقه مندی های خود در سایت فیس بوك گفته و اعلام كرده به قلیان و لوی اشتراوس و سگ بوشوگ و كوروش كبیر علاقه مند است.

گفته می شود «رضا رحیم مشایی» كه عضو سایت فیلترشده فیس بوك است، در صفحه شخصی خود در این سایت، از "كوروش" شاه هخامنشی، به عنوان یكی از علاقه مندی های خود نام برده و به صفحه "كوروش كبیر" در فیس بوك لینك داده است.

به نظر می رسد حذف این بخش خبری در پخش مجدد، همراه با فشارهای سیاسی صورت گرفته است. در همین رابطه برخی معتقدند که پخش چنین برنامه ای که اتفاقاً با استقبال ویژه مخاطبین نیز همراه شده و بازتاب گسترده ای نیز داشته است، درنیمه راه متوقف شود. کاهش سطح انتقاد پذیری و افزایش لابی ها و فشارهای مسئولین طی چند ماه اخیر از مهمترین دلایل در پیش بینی تعطیلی زودهنگام این برنامه است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشخص شد که مشایی بر صدا و سیما هم نفوذ داره البته این اعمال نفوذ مشایی فقط شامل حال صرفا جهت اطلاع نشده قبل از این، برنامه ی پرمخاطب دیروز امروز فردا به خاطر انتقاد از سخنان مشایی تعطیل شد و بعد هم دکتر یامین پور از اجرای این برنامه برکنار شد فقط و فقط به خاطر گفتن حقایق و دفاع از آرمان های انقلاب
Iran, Islamic Republic of
سلام . مرد حسابی اسفندیار جان عضو شورای نظارت بر صدا و سیماست. فکر کردی کم الکیه
United Kingdom
دقت کنید که من هم میتوانم با عنوان رضا رحیم مشائی در فیس بوک صفحای برای خودم درست کنم و علاقه مندیهایی را به عنوان علاقه مندیهای فرد دیگری جا بزنم.
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به فشار دارد؟ اگر راست می گویند از ...... هم خبر پخش کنند تا میزان انتقادپذیری آنان هم مشخص شود!
Iran, Islamic Republic of
واقعا این شیوه سانسور تاسف اور است.
Iran, Islamic Republic of
البته هر کی تو فیس بوک چرخی زده و دستی بر آتش داره می دونه که بخش علاقه مندی های فیس خیلی هم جدی نیست. چرا که صفحات توسط اشخاص ساخته می شوند و دیگران به راحتی روی آن نظر داده و حرف می زنند.
تو فیس بوک هم دوست دارین گیر بدین شما؟!
قبلا مي گفتم با وجود آقاي مشائي خداوند عاقبت آقاي احمدي نژاد را به خير كنه . حالا بايد بگم عاقبت همه را به خير كنه.
Iran, Islamic Republic of
اگه رحیم مشایی اینقدر آدم بدیه، پس چرا ورش نمی دارن؟! چرا با اون برخورد نمی کنن؟!...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به جای اینهمه صحبت باییم یک مناظره بین مشایی ومنتقدانش بگذارید