پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طالبان آتش‌بس با پاکستان را تمدید نکرد

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 355515
گروه طالبان پاکستان مهلت توافق آتش بس با اسلام آباد را که با هدف پیشبرد گفتگوهای صلح میان دو طرف تعیین شده بود تمدید نکرد.
به گزارش جهان؛ شبکه خبر به نقل ازپایگاه خبری "الوسط" خبر داد، سخنگوی طالبان پاکستان روزچهارشنبه اعلام کرد که گروه طالبان به آتش بس خود با دولت پایان داده است و آن را تمدید نکرد.

سخنگوی طالبان افزود: عملکرد دولت پاکستان درپیشبرد روند گفتگوهای صلح با طالبان مناسب نبود، به همین علت گروه طالبان تصمیم گرفت، مهلت قرارداد آتش بس میان طالبان و دولت پاکستان را تمدید نکند.

گفتگوهای صلح میان دولت پاکستان و طالبان دربهمن ۹۲ ( فوریه ۲۰۱۴) در پی بمب گذاری طالبان درمقر نیروهای پلیس درشهر "کراچی" و پذیرش مسوولیت قتل ۲۳ نفر ازمرزبانان ربوده شده پاکستانی به دست طالبان بی نتیجه ماند.

پس از آن دولت اسلام آباد حاضر به مذاکره با شبه نظامیان نشد تا زمانی که طالبان پاکستان ۱۰ اسفند ۹۲ (اول مارس) اعلام به برقراری آتش بس یک ماهه تا ۱۱ فروردین ۹۳ (۳۱ مارس) کرد.

آتش بس میان دولت اسلام آباد و طالبان که پیش تر به مدت ۱۰ روز تمدید شده بود؛ ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) به پایان رسید و طالبان اعلام کرده است که قصد تمدید آن را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *