چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

احمدی‌نژاد:هدفمندي به شيوه‌سابق ادامه يابد

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 215916
دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بايد با همان شيوه و به طور جدي در كشور ادامه يابد، گفت: گام دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها براي اجرا آماده است و همه مسئولان و استانداران بايد براي اجراي هر چه بهتر اين مرحله آمادگي كامل داشته باشند.
رييس‌جمهور با تاکيد بر كار و تلاش صادقانه، ارتباط صميمانه مسئولان با مردم و قدرشناسي آنان نسبت به فرصت خدمتگزاري به ملت ايران، اظهار داشت: مسئولان دستگاه هاي اجرايي كشور در سال جاري بايد با انسجام در كارها و فعاليت‌ها و بهره‌گيري از فرصت‌هاي خدمت گذاري به دنيا نشان دهند كه ملت ايران در صحنه‌هاي سخت، سرافرازتر و پيروزتر خواهد بود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ديدار اعضاي دولت، استانداران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي سراسر كشور ضمن تبريك سال نو و قدرداني از تلاش‌ها و خدمات آنان بر اهميت انجام كارها در جهت رضاي خدا تاكيد كرد و گفت: عنصري كه موجب رشد و كمال انسان مي‌شود، كار و اخلاص براي خداست چرا که اگر انسان همه دنيا را در اختيار داشته باشد اما كار او براي خدا نباشد حركت او در مسير سراشيبي و انحطاط خواهد بود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه كار براي خدا همچون شجره طيبه است كه در هستي باقي مي‌ماند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران برپا شد تا همه كارها براي خدا انجام شود و اين وجه تمايز ما با سايرحکومت ها است، اگر انسان خود را از دايره لطف و اخلاص براي خدا خارج كند هيچ چيز ديگري براي او باقي نخواهد ماند و اين بسيار خطرناك است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: كار براي خدا دلسردي و خستگي به همراه نداشته و براي کسي که کار خود را در جهت رضاي خدا و خالصانه انجام مي دهد، اگر همه عالم در برابر او باشند حزن، اندوه و نگراني وجود نخواهد داشت.

دکتر احمدي‌نژاد توجه به آينده را عنصر ديگر رشد و كمال انسان دانست و تصريح كرد: بزرگي و عظمت انسان‌ها، به افق نگاه آنها نسبت به آينده مربوط است چرا كه اگر آينده‌اي نباشد گذشته‌ها نيز بي‌معني خواهند بود.

رييس‌جمهور افزود: اينكه بحث انتظار و موضوع حكومت جهاني امام عصر(عج) مهمترين بحث تاريخ بشر قلمداد مي شود، به دليل آنست كه آينده داراي اهميت است و اگر اين موضوع را از آرمان بشر حذف كنيم، هيچ چيز با ارزشي باقي نخواهد ماند.

وي با بيان اينكه تنها جايگزين نظم فعلي در جهان، حكومت جهاني امام عصر(عج) است، گفت: بايد ذكر، ياد و نام امام زمان (عج) را هميشه در تمامي فعاليت‌ها و كارهاي خود داشته باشيم.

دکتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران يك فرصت و راهنما براي حركت انسان به سمت آينده درخشان و وعده داده شده الهي است كه اگر اين موضوع از آرمان انقلاب برداشته شود، در حقيقت برپايي جمهوري اسلامي بي‌معنا خواهد شد چرا كه اين نظام در حقيقت يك سكو، راهنما و فرصت براي حركت به سمت نقطه موعود است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: دستيابي به آينده روشن و درخشان در واقع مستلزم رو در رويي با همه تبعيض‌ها، نابساماني‌ها، خودخواهي‌ها و تكبرها و وارد شدن به عرصه يك نبرد همه جانبه است و جهت‌گيري براي رسيدن به آينده اي روشن، ورود به راهي نوراني و بسيار دقيق است.

دکتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: آينده متعلق به همه بشريت است و ما زماني موفق هستيم كه سخنگوي كل بشريت و فطرت‌هاي پاك انسان‌هاي الهي باشيم، چرا كه آينده درخشان ميعاد كل بشريت است.

رييس‌جمهور افزود: ما براي كسب قدرت و تثبيت آن و حضور در بازي‌هاي قدرت مسئول نشده‌ايم كه اگر اينطور شده باشد به معناي واقعي خسرالدنيا والآخره هستيم.

دکتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: سال ۱۳۹۰، سال نسبتاً سخت، پركار و پرمشقتي براي دولت بود و شرايط كار براي دولت بسيار استثنايي بود چرا كه كمتر اتفاق افتاده كه يك دولت از همه جهات داخلي و خارجي تحت فشار قرار بگيرد اما علي‌رغم تمامي سختي‌ها، فشارها، تهمت‌ها و افتراها، با توكل بر خدا كارهاي بسيار بزرگي در سطح كشور به انجام رساند.

وي با تاكيد بر اينكه دولت بايد در سال ۹۱ با تلاش و جديت بيشتر در حوزه‌هاي مختلف كار و فعاليت داشته باشد، گفت: رهبري معظم انقلاب به درستي در آغاز سال ۹۱ بر لزوم حمايت از توليد ملي، سرمايه‌گذاري و كار ملي تاكيد كردند و ما بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم كه شعار امسال و فرمايش رهبري در پايان سال محقق شده باشد به نحوي موثر توليد ملي و سرمايه‌گذاري ملي جهش و افزايش يافته و كالاي ايراني بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

دکتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: دشمنان ملت ايران هنگامي كه مي‌بينند جمهوري اسلامي ايران به سرعت در زمينه‌هاي مختلف علمي، فناوري، بهداشت، درمان، صنعت و تجارت در حال رشد و پيشرفت است در صدد ضربه زدن به آن برمي آيند و در چنين شرايطي مي بايست با كار و تلاش خالصانه و صادقانه در جهت پيشرفت روزافزون گام برداريم.

رييس‌جمهور يكي از مهمترين اقدامات دولت در سال ۹۱ را توجه به موضوع مسكن دانست و اظهار داشت: طرح مسكن مهر بايد با همان جديت و پيگيري گذشته در سراسر كشور ادامه پيدا كند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه توجه ويژه به موضوع اشتغال و كشاورزي از ديگر اقداماتي است كه بايد در سال جاري با نگاه ويژه در كشور دنبال شود، افزود: در بخش كشاورزي در طول سال‌هاي پس از انقلاب اقدامات خوبي صورت گرفته است، به گونه‌اي كه پيش از انقلاب ظرفيت توليد در اين بخش ۲۵ ميليون تن بود كه اين ميزان امروز از ۱۰۷ ميليون تن گذشته و به ۱۱۸ ميليون تن در سال مي‌رسد.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه در حال حاضر از ۳۶ ميليون هكتار زمين قابل كشت در كشور، تنها ۱۸ ميليون هكتار آن زير كشت است، گفت: ستادي در دولت براي ساماندهي بخش كشاورزي در نظر گرفته شده و با توجه به اينكه در كشور زمين، آب، منابع مالي و انساني به حد كافي وجود دارد، بايد همت كنيم و به گونه‌اي برنامه‌ريزي داشته باشيم تا امسال ۲ ميليون هكتار به ظرفيت زمين‌هاي زير كشت كشور اضافه شود.

رييس‌جمهور با تاكيد بر استفاده از جوانان و فارغ‌التحصيلان کشاورزي در اين زمينه اظهار داشت: دولت تمامي اختيارات خود در اين زمينه را به ستاد استان‌ها تفويض كرده كه بايد در جهت رسيدن به اين هدف تا حد توان كشاورزان را مساعدت كنند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه امسال در بخش صنعت نيز در كشور نيازمند تمركزي خاص هستيم، تصريح كرد: طرحي در وزارت صنعت، معدن و تجارت مبني بر تشكيل ۵ هزار بنگاه ۱۰۰ نفره صنعتي متناسب با شرايط هر منطقه و نيازهاي كلان كشور آماده شده كه به زودي كارگروه آن تشكيل و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بايد با همان شيوه و به طور جدي در كشور ادامه يابد، گفت: گام دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها براي اجرا آماده است و همه مسئولان و استانداران بايد براي اجراي هر چه بهتر اين مرحله آمادگي كامل داشته باشند.

وي خاطر نشان كرد: هنر دولت اين است كه بتواند موانع و مشكلات را از مسير كارهاي مردم برداشته و در جهت پيشرفت كشور به آنها كمك كند.

رييس جمهور همچنين با بيان اينكه بايد توجه ويژه‌اي نسبت به اجراي بسته طرح هاي "مهرماندگار" در كشور صورت گيرد، اظهار داشت: در گذشته بسياري از پروژه‌هاي دولت‌ها برعهده دولت‌هاي بعدي باقي مي‌ماند و به اين نحو بودجه آنها عملاً از پيش مديريت مي‌شد؛ اما اين دولت مي‌خواهد به‌گونه‌اي كار كند كه هيچ پروژه و كار بزرگي در كشور باقي نماند كه بر دوش دولت بعدي باشد.

وي با اشاره به اينكه دولت ۸۰۰ پروژه و طرح بزرگ در كشور شناسايي كرده و منابع لازم را جهت اجرا و اتمام آنها تعيين نموده است، تصريح كرد: دولت با شناسايي اين طرح‌ها و تعيين منابع و امكانات لازم براي اجراي آنها به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده كه تا پايان دولت دهم همه اين طرح‌ها اجرايي شده و بستري آماده و مهيا براي خدمت‌رساني به دولت‌هاي بعدي ارائه شود و مسئولان بايد به گونه‌اي مديريت و برنامه‌ريزي كنند كه، تا ارديبهشت سال آينده تمامي اين طرح‌ها به پايان رسيده باشد.

دکتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر لزوم توجه ويژه مسئولان در خصوص كنترل بازار خاطر نشان كرد: مسئولان با توجه جدي در اين زمينه نبايد اجازه سوء استفاده به برخي افراد در سطح استان ها و كشور را بدهند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: حجم اقتصاد ايران در حدود ۱۱۰۰ هزار ميليارد تومان است، در حالي كه حجم واردات كشور سالانه ۷۰ هزار ميليارد تومان است و اين تأثير بسيار كمي در قيمت‌ها و تورم دارد.

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه نزديك به ۱۴ استان كشور در زمره استان‌هاي مرزي به شمار مي‌روند، بر لزوم فعال كردن مبادلات مرزي و توجه مسئولان اين استانها به تجارت خارجي با كشورهاي همجوار تاكيد كرد.

وي همچنين با تاكيد بر ارتباط صميمانه مردم با مسئولان اظهار داشت: مردم بزرگترين سرمايه انقلاب هستند و اساس انقلاب و ساختن كشور براي رفاه، آسايش و آرامش مردم است.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران براي اين برپا شد تا اعلام كند، در نظام اسلامي نه تنها ميان مردم و حكومت فاصله‌اي وجود ندارد، بلكه پيوند عميق عاطفي و انساني برقرار است.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اگر رابطه مسئولان با مردم به درستي ايجاد شود هيچ دستگاهي دچار خستگي و ركود نخواهد شد، تصريح كرد: ساده‌زيستي و خدمت به مردم كه از آرمان‌هاي اين دولت است، بايد تا آخر راه نه تنها حفظ شود، بلكه بيش از گذشته تعميق و گسترش يابد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر استفاده از ثانيه‌ها و فرصت‌هاي خدمتگزاري به مردم گفت: سال ۹۱ سالي پرپيچ و خم براي دولت است كه به فضل الهي با سرافرازي از آن عبور خواهيم كرد.

دکتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: بايد انسجام كاري تا آخرين ثانيه فعاليت حفظ شود و مطمئناً كسي كه براي خدا و در مسير درست كار و تلاش مي‌كند همواره عزيز خواهد بود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه امسال سفرهاي استاني به صورت فشرده‌تر انجام خواهد شد، گفت:‌ امسال سال پركاري است و بايد به گونه‌اي فعاليت كنيم تا به همه دنيا نشان دهيم كه ملت ايران در صحنه‌هاي سخت، سرافرازتر و پيروزتر است و اين نيازمند توكل بر خدا و برداشتن گام‌هاي محكم و استوار است.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، محمدرضا رحيمي معاون اول رييس‌جمهور گزارشي از فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده توسط وزرا و مسئولان بخش‌هاي مختلف در حوزه‌هاي گوناگون و دستاوردهاي دولت دهم در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي و فناوري ارائه كرد.

همچنين صالحي وزير امور خارجه، عزيزي معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور، فرزين معاون وزير اقتصاد و دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها، ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان و طاهايي استاندار مازندران نيز در اين مراسم گزارشي از عملكرد يكساله دستگاه‌هاي مربوطه خود به رييس‌جمهور ارائه كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طرح هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشد ،قرار بود یارانه ها از بخش مصرف به بخش تولید منتقل شود ولی با واریز نقدی یارانه ها به حساب خانوارها نه تنها این هدف عملی نشد بلکه باعث ایجاد تورم شدید و لطمه جبران ناپذیربه بخش تولید گردید.این نحوه هدفمندی را متوقف کنید...