جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳

ورود شهید صبوری به خانه‌اش بعداز ۳۱ سال

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 350510
۲۵ اسفندماه ۹۲ پیکر مطهر شهید بهروز صبوری بعد از ۳۱ سال با حضور خانواده معزز شهدا و مردم شهیدپرور تهران تشیع شد. مستند کوتاه «پایان فراق»، سرانجام فراق چندین ساله مادر برزگوار این شهید را به تصویر می کشد.
ورود شهید صبوری به خانه‌اش بعداز ۳۱ سال
به گزارش جهان به نقل از سفیر فیلم، ۸ اسفندماه ۹۲ هویت شهید بهروز صبوری شهید مفقودالاثر دوران دفاع مقدس بعد از سال‌ها شناسایی شد. شهید صبوری ۳۱ سال پیش در سن ۱۸سالگی به شهادت رسید و پیکر او در منطقه سومار ماند. مادر این شهید سال‌ها منتظر شنیدن خبری از پیکر فرزندش بود. جمع زیادی از مردم ایران، مادر این شهید را در کلیپی معروف که نمایانگر گریه‌ها و انتظار این مادر در استقبال از شهدای گمنام است، مشاهده کرده‌اند.

مادر شهید صبوری اخیرا و در مراسم تقدیر از عوامل فیلم «شیار ۱۴۳» گفته بود: «آرزوی من این است که بعد از این همه سال تنها یک بند انگشت از فرزندم را برایم بیاورند.»

فیلم

همزمان با ایام فاطمیه (س) پیکر شهید «بهروز صبوری» پس از گذشت ۳۱ سال از شهادتش در امام‌زاده حسن واقع در منطقه ۱۷ تهران به خاک سپرده شد. پیکر شهید «بهروز صبوری» در روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۹ در منطقه سومار کاوش و به عنوان شهید گمنام در دانشگاه خلیج فارس بوشهر به خاک سپرده شد. با تلاش پزشکان و محققان در حوزه ژنتیک هویت این شهید شناسایی شد و در ورودی صحن امام‌زاده حسن(س) تهران در جوار پنج شهید گمنام آرمید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود براین مادر بزرگوار
ايراني
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد...
اللهم ارزقنا توفق الشهاده فی سبیلک