چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جلسه‌ای که سودی برای کارگران نداشت

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 410919
یک عضو شورایعالی کار با اشاره به حضور وزرای اقتصادی در نشست شورای عالی کار به جزئیات صحبت‌های اعضا پرداخت و گفت: پیشنهادات مطرح شده، اختلافات زیادی با یکدیگر داشتند و به همین جهت قرار شد نشست‌های هم‌اندیشی با حضور نمایندگان کارفرمایی برگزار شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست بعدازظهر امروز شورای عالی کار بدون نتیجه به کار خود پایان داد، در حالی که وزرای اقتصادی در این جلسه حضور داشتند.

براساس این گزارش، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد و نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این نشست حضور داشتند.

در این باره محمدرضا راهداری‌زاده عضو هیأت‌مدیره مجمع عالی کارگران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات این نشست گفت: در این نشست، رقم خاصی برای حداقل مزد سال ۹۴ مطرح نشد و نمایندگان کارگری بیشتر روی تأمین حداقل سبد معیشتی و نمایندگان کارفرمایی بر روی نرخ تورم تأکید داشتند.

وی افزود: قرار شد نمایندگان کارفرمایی در نشست خصوصی با وزرای اقتصادی حضور یافته و مشکلات خود را مطرح کنند تا نظرات فعلی به همدیگر نزدیک‌تر شود.

این عضو شورای عالی کار با بیان اینکه جلسه بعدی تعیین حداقل مزد سال ۹۴ در شورای عالی کار مشخص نشده است، گفت: قرار شد هفته آینده اعضای شورای عالی کار، نشست هم‌اندیشی برگزار کنند تا نظرات به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

وی گفت: محوریت بیشتر نشست، با اعلام مشکلات و مسائل پیش روی کارفرمایان تمرکز داشت و نمایندگان کارگری هم بررسی‌های کارشناسی خود را درباره حداقل‌های معیشتی ارائه کردند.

راهداری‌زاده تأکید کرد: عقب‌ماندگی تأمین هزینه‌های سبدمعیشتی کارگران ۳۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان است، چرا که طبق اعلام بانک مرکزی و تورم اعلام‌شده، همین رقم از قدرت خرید کارگران کاسته شده است.

به گزارش فارس، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، از اعلام حداقل مزد سال ۹۴ کارگران در نشست بعدازظهر امروز شورای عالی کار خبر داده بود که به علت اختلافات بالا به آینده موکول شد.
https://jahannews.com/vdcb8gba9rhb89p.uiur.html
jahannews.com/vdcb8gba9rhb89p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *