پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۸

عکس / بوسه سردار بی دست بر بال فرشته

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: 393513
سردار شهید "عليرضا نوری" ، زمانی که قائم مقامی فرماندهی "لشگر27 محمد رسول الله(ص)" را بر عهده داشت، در منطقه عملياتی "شلمچه" به شهادت رسيد.
عکس / بوسه سردار بی دست بر بال فرشته
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، عکس زیبا و احساس برانگیزی که می بینید، شهید "علیرضا نوری" را در حال بوسیدن دست مادرش، بانو "زهرا خانم" نشان می دهد. مادری که پنجمین فرزندش را به آستان "اسلام ناب محمدی(ص)" تقدیم نمود.

"علیرضا نوری" در اول مهر ماه ۱۳۳۱ در محله "سردار" در شهر "ساری" متولد شد. او پنجمين فرزند خانواده بود. در سال ۱۳۵۰ پدرش را از دست داد. در سال ۱۳۵۴با شرکت در آزمون سراسری در دانشکده پلی تکنيک در رشته مهندسی راه و ساختمان پذيرفته شد. پس از مدتی به استخدام راه آهن در آمد. در سالهای مبارزه با طاغوت، در مبارزات شرکت کرد و حضور موثر داشت. پس از پيروزی انقلاب اسلامی به کمک چند تن مسئوليت حفاظت و نگهداری از تاسيسات راه آهن را به عهده گرفت و اولين هسته مقاومت در راه آهن با عنوان "کميته انقلاب اسلامی راه آهن" را تشکيل داد و فرماندهی آن را بر عهده گرفت.با آغاز تحريکات گروهکهای ضد انقلاب، به اتفاق جمعی از همکاران به جنوب عزيمت کرد و "کميته انقلاب اسلامی را در راه آهن ناحيه جنوب" تشکيل داد.

او در سال ۱۳۵۸ به عضويت رسمی سپاه پاسداران در آمد و با آغاز جنگ تحميلی، يک گروه هفتاد نفره از پرسنل راه آهن را ساماندهی کرده و همراه آنان راهی جبهه های جنوب شد. در عمليات "امام علی(ع)" از ناحيه پا به سختی مجروح گردید و در  عمليات "والفجر مقدماتی" دست راستش قطع شد. این نقص عضو، او را از حضور در جبهه های نبرد بازنداشت و از آن پس، سردار رزمندگانِ "راه آهن"با آستین خالی در خطوط مقدم نبرد حاضر می شد.

سردار شهید "عليرضا نوری" ، زمانی که قائم مقامی فرماندهی "لشگر27 محمد رسول الله(ص)" را بر عهده داشت، در ۹ بهمن ۱۳۶۵ در منطقه عملياتی "شلمچه" بر اثر اصابت ترکش به ناحيه سر و سينه به شهادت رسيد.
شادی روح پاکش و برای سلامتی مادر بزرگوارش صلوات

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ا
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
این عاقبت کسی است که دستبوس مادرش بوده
برای تعجیل فرج و سلامتی امام عصر عجل الله فرجه و سلامتی حضرت و نایبش امام خامنه ای و شادی امام و شهدا و رسیدن ما به کاروان شهدا صلوات
وحید
سلام بر شهیدان و مادران فداکارشان
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه این بزرگوارو :

خاطره ای از زبان وحید نوری فرزند ارشد شهید:
حدود 5 سال بیشتر نداشتم، به همراه پدرم به پایگاه سپاه رفتیم، موقع ناهار که همه به سمت سالن غذاخوری می رفتند ، پدرم دست مرا گرفت و به بیرون برد و به سمت ساندویچی سر خیایان رفتیم و با هم ساندویچ خوردیم، اعتراض کردم که چرا به همراه دوستانت به سالن غذا خوری نرفتیم، پدرم پاسخ داد: چون تو از پرسنل سپاه نیستی و آن غذا را برای تو درست نکردند، به همین خاطر اگر می خوردی اشکال شرعی داشت.
علی
Iran, Islamic Republic of
تو عملیات کربلای 5 هم علیرضا نوری شهید شدند هم حاج حسین خرازی ... علیرضا نوری درست یه ماه قبل از حاج حسین شهید شدند ، یکی 9 بهمن دیگری 8 اسفند سال 65

خدا هر دو بزرگوار رو رحمت کنه....روحشون شاد
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه بعضی از مسولین که بیت المال زیز دستشان هست یاد