چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۹
۲۹

تحلیل عجیب از انفعال دربرابر اهانت به پاسپورت فرستاده روحانی

روزنامه دولت: بی‌بی‌سی کف زد پس عقب‌نشینی درست بود!
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب: 404916
روزنامه ایران، عقب‌نشینی دولت برای گزینه پیشنهادی سفارت ایران در سازمان ملل را با ادبیاتی ‌عجیب توجیه کرد.
تحلیل عجیب از انفعال دربرابر اهانت به پاسپورت فرستاده روحانی
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
این روزنامه با اشاره به معرفی اولیه حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور) می‌نویسد: اما این انتصاب با مخالفت آمریکا روبه‌رو شد که مدعی بودند ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا در تهران مشارکت داشته است و به همین اتهام، ورود وی را به خاک آمریکا ممنوع و از صدور ویزا خودداری کردند. اکنون در حالی که برخی از جریان‌های داخلی منتقد دولت، معرفی جایگزین ابوطالبی توسط روحانی را عقب‌نشینی دولت در مقابل آمریکا توصیف می‌کنند، رسانه‌های خارجی این اقدام را به مثابه اقدام رئیس‌جمهوری ایران برای پیشبرد رویکرد دیپلماتیک در مناسبات با آمریکا دانسته‌اند.

روزنامه ایران آنگاه انتساب خوشرو‌ به اصلاح‌طلبان را از قول رویتر و فارین پالیسی برجسته کرد؛ حال آن که این انتساب نمی‌تواند کمترین ارزشی درباره عقب‌نشینی مقابل آمریکا داشته باشد.

ایران در ادامه نوشت: شبکه بی‌بی‌سی در یک نگاه تحلیلی، انتخاب خوشرو به عنوان جایگزین ابوطالبی را نشان دهنده انعطاف‌پذیری روحانی در سیاست خارجی و پرهیز وی از تنش و جنجال‌آفرینی دانسته است. از نگاه تحلیلی این پایگاه خبری، تصمیم جدید روحانی را باید رویکرد رو به جلوی وی در عرصه سیاست خارجی دانست که تفاوت زیادی با دولت‌های سابق دارد وحاکی از آن است که مسائل سیاست خارجی با قهر و لجبازی قابل حل و فصل نیست.

یادآور می‌شود آمریکایی‌ها معاون سیاسی دفتر روحانی را تروریست خوانده بودند.

ادعای روزنامه ایران مبنی بر اینکه خوشرو قرار است رویکرد دیپلماتیک در مناسبات با ایران را پیش‌ ببرد در نوع خود جالب توجه است چه اینکه مقامات وزارت خارجه - در حد وزیر و معاون - بارها با رفتار نابه‌جا به ملاقات رودررو و حتی پیاده‌روی با طرف آمریکایی رفته‌اند که برآیند این رفتار نابه‌جای یک‌ساله، تروریست خواندن نامزد ویژه رئیس‌جمهور و عدم صدور ویزا برای وی بوده است بنابراین باید پرسید قرار است آقای خوشرو چه کار مهمی انجام بدهد که از عهده آقای ظریف برنیامده است؟ از سوی دیگر مسئله این است که اگر نامزد ویژه آقای روحانی از سوی طرف آمریکایی با اتهام و توهین تروریست مواجه شد، آیا کوتاه آمدن در این زمینه و اجازه دادن دهن‌کجی به پاسپورت ایرانی را می‌توان انعطاف وپرهیز از تنش و جنجال نامید؟! یا دفاع از حیثیت و آبروی ملی را می‌توان قهر و لجبازی نام نهاد؟! آیا با این نوع رویکرد، جز این است که آمریکا گستاخ‌تر می‌شود تا بر طلبکاری‌ها و توهین بیفزاید؟!

و بالاخره اینکه یک سوال روشن در مقابل روزنامه ایران و سایر مجموعه‌های دولتی وجود دارد و آن اینکه اگر آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی ادعا می‌کرد پاسپورت ایرانی بی‌اعتبار شده و باید این اعتبار برگردد، پس چرا در قبال اهانت به پاسپورت فرستاده ویژه رئیس‌جمهور تا این حد انفعال و عقب‌نشینی صورت گرفت؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خواهر خونده جان كرى ؛!!؟؟
ببينيد ! عزيزان من وقتى امريكا متونه با يك جفتك ، ببخشىد
موشك ، تمام امكانات دفايى ايرانو داغون كنه درسته كه آدم
باتدبير ! عقب نشينى نكنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید باعزت این ملت که حاصل خون هزاران شهید است اینگونه بازی شود واقعا جای تاسف دارد
United States
اینها همه بابت حمله به سفارت کشور خارجی است.... کاری که در سایر کشورها هیچوقت انجام نشد..... باد واقع بین باشیم و مسوولیت را گردن بگیریم و عذر خواهی کنیم تا فضا عادی شود.
United States
بجای نق زدن و بد و بیراه گفتن--چهان نیوز-- لطفاْ‌ شما برنامه سازنده خودتان را تشریح بفرمایید... آیا میتوان در دنیا منزوی ماند؟
قرار بود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد عزت خود ایران وایرانی رفت
شيرِ خر خورده از لندن ؛!!؟؟
ما بكورى چشم بيسواتا ، وبيعقلا، وتن سالم ندارا، براى ندبير
وبلد بودن همه چيىهِ ! اين دولت كف ميزنيم ، !!!!!!!!!!
جالبه این دولت بعدازواردات ویاتصمیم به واردات همه چیزحتی نون مصرفی روی آورده به واردکردن متن خبر،به خودشون زحمت نوشتنم نمیدن از بی بی سی ملعون و...کپی پیست میکنن!!
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان، بی خیال شو الان روحانی برمی گرد یه چیزی میگه هااااااا.
چرا اینا اینقدر کم ظرفیتند یه نفر به من بگه
فکر نمی کنم یک معذرتخواهی اینقدر سخت باشد چرا قیافه حق به جانب می گیرند
شکم یا شرف انتخاب شما چیست؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی: آخه شما بی سوادای تازه به دوران رسیده ها چی حالیتون هست، اصلا" می دونید پاسپورت چیه تا حالا خارج رفتید!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا دلتون خوشه! شما هم چه توقعاتی از این دولت...دارید!!!
توفیقی از قزوین
یادتون باشه سوت و کف بزنید برای وزیر امور خارجه بابت این ایستادن شجاعانه
Iran, Islamic Republic of
این دولت ایران رو بی اعتبارکرد
بهتره بگید به ذلت نشاند
من
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم
خخخخخخخخخخخخ
نادر
تحلیل جالب روزنامه ایران ...عقب نشینی خفت بار دولت را پیشبرد رویکرد دیپلماتیک با امریکا نامیده...لابد این بار از قبل با اونها مشورت شده و اجازه گرفتند برای نماینده بعدی...شعار اعتبار به پاسپورت ایرانی فقط برای رای جمع کردن بود و لاغیر.....
هادی
Iran, Islamic Republic of
کیهان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
هموطن
United States
چرا همه اش دولت تدبیر و امید از خودش انعطاف نشان می دهد پس سهم آمریکا و غرب در انعطاف و عقب نشینی از مواضعشان چه می شود؟؟؟ آیا مردم ایران با این تدابیر سر کار هستند؟؟؟؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
ایشان همه چیز را در تایید آمریکا می بینند همچنین همراهانشان
هرچه امریکا بفرمایند عزت است و غیر آن ذلت حالا شما فرض کنید آقای خوشرو برود دستبوس خانم سوزان رایس بعد تحلیل روزنامه ایران و شرق را بدنبال آن بخوانید ببینید چه شعرهاییبرای آن خواهند سرود
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
تدبیری تا تذلیل در برابر امریکا !
(تاکید می شود آمریکا نه 5+1 )
اکبر
پیاده‌روی دهن کجی به انقلاب، نظام، مردم و شهدا بود/ سخن از کُت و عینک نیست/ حرمت پاسپورت ایرانی چه شد؟شریعتمداری خطاب به روحانی تصریح کرد: چرا به جای پوزش از ملت به خاطر اقدام نابجای وزیر امور خارجه صورت مسئله را به گونه‌ای تغییر می‌دهید که بتوانید با استناد به آن منتقدان را مسخره کنید و از کنار این حرکت ناشایست، بی‌پاسخ عبور کنید؟ -
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رییس جمهور شعار ملت این است؛
مرگ بر کدخد!
شاهین
/آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود بر حفظ اعتبار و حرمت پاسپورت ایرانی تأکید کرده بود و باید پرسید، آیا تن دادن به بی‌احترامی آمریکا نسبت به پاسپورت ایرانی آنهم در مقیاس خودداری از صدور ویزا برای نماینده رسمی رئیس‌جمهور کشورمان که در تاریخ سی‌و چند ساله انقلاب سابقه نداشته است، تشویق حریف به این حرمت‌شکنی در سطوح دیگر نیست؟! اوایل سال جاری، پلیس‌امنیت نروژ در اقدامی غیرقانونی، 64 تن از دانشجویان ایرانی را که به تحصیل در رشته‌های فناوری هسته‌ای مشغول بودند، اخراج کرد. دولت حافظ حرمت پاسپورت ایرانی چه واکنشی نشان
محمد
بعضی ها اصلا اصل تنش و درگیری نیستند و مثل یه بچه خوب دشمن هرچی بگه می گن چشم! آخه چرا تنش درست کنند؟!
....
جهان خیلی حرف می زنی ها!!!
....
"تصمیم جدید روحانی را باید رویکرد رو به جلوی وی در عرصه سیاست خارجی دانست"
احتمالا در نظر آقایون یک لگد از پشت منجر به یک قدم به جلو میشه
ای بابا مگه اینا مودب نبودند ؟ این حرفا چیه میزنن ؟ اونم به روحانی !!!