پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ائتلاف اسرائیل با اعراب برای مقابله با تهران

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 419514
رژیم صهیونیستی که توافق هسته ای با ایران را تقریبا تمام شده تلقی می کند در اندیشه ترسیم خط قرمز های جدیدی است تا مانع از تبدیل ایران به یک قدرت برتر در سطح منطقه شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» در مقاله ای به قلم «یوسی ملمن» به تحلیل سیاست جدید رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخت – سیاستی که هدف از آن کاهش سرعت ایران در تسلط بر خاورمیانه است.

به ادعای این روزنامه، خبرهای ضد و نقیض درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع سوریه حاوی پیام غیرمستقیم تل آویو برای تهران و حزب الله لبنان است. در واقع اسرائیل می خواهد خطوط قرمز خود را برای ایران مشخص کند و از سرعت پیشرفت آن بکاهد.

شبکه های عربی الجزیره و العربیه گزارش دادند که موشک های اسکاد سوریه در روز های چهارشنبه و جمعه هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

در توضیح این اقدام ادعا می شود که علیرغم لحن حق به جانب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دولتمردان و نهادهای امنیتی اسرائیل به این باور رسیده اند که به احتمال قوی توافق هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+ ۵ تحقق می یابد. این به معنای شکست نتانیاهو در قانع کردن جامعه بین المللی به عدم پذیرش توافقی است که به ادعای وی بد تلقی می شود.

با این حساب، رژیم صهیونستی باید خود را برای فضای سیاسی بعد از توافق آماده کند و آماده مقابله با این حقیقت باشد که ایران در حال تبدیل شدن به قدرتی است که دامنه نفوذ آن از اقیانوس هند تا دریای سرخ کشیده خواهد شد.

برای آهسته کردن سیر به قدرت رسیدن ایران، رژیم صهیونیستی باید با کشورهایی نظیر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر متحد شود و به همین دلیل است که تعامل در محور سه گانه بیت المقدس- ریاض – قاهره طی سال های اخیر افزایش یافته است.

اما، آنچه که تل آویو را بیش از پیش نگران می کند افزایش قدرت ایران از طریق بازوی عملیاتی حزب الله است. به ادعای جروزالم پست، اسرائیل در این جبهه تنها بوده و متحدی ندارد. نزدیکی بین ایران و حزب الله در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری محسوس بوده است و دلیل افزایش حضور نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان نیز قابلیت دسترسی به جبهه ای مناسب است تا از آمادگی لازم برای جنگ احتمالی بعدی برخوردار باشد.

منابع خارجی مدعی هستند که طی دو سال گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی حداقل ۱۰ بار سوریه را با هدف تخریب محموله های موشک های دوربرد بمباران کرده اند. با این حال، حزب الله از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ همچنان ۱۰۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد. پس چرا تل آویو باید خود را برای انهدام آنها به زحمت بیاندازد؟

تئوری اسرائیل این است که دیگر نیازی به تلاش برای متوقف کردن محموله های حامل موشک های حزب الله نیست. در عوض، حالا که نمی توانند مانع تجهیز دشمن شوند، تنها کاری که باید انجام بدهند این است که مانع آنها در استفاده از سلاح هایی بشوند که در اختیار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *