جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

جزئیات پرونده جنجالی سفر 'احمدی نژاد و همراهان' به نیویورک+عکس

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 289618
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تشریح جزییات پرونده شکایت از سفر رئیس جمهور و همراهانش به نیویورک، گفت: پس از وصول این شکایت، از سوی کمیسیون به رئیس جمهور نامه‌ای نوشته شد، اما متاسفانه وی جواب نامه را نداد.
جزئیات پرونده جنجالی سفر
به گزارش جهان، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جزییات پرونده شکایت از سفر رئیس جمهور و همراهانش به نیویورک اظهار داشت: این پرونده به دنبال طرح شکایت یکی از نمایندگان مجلس به جریان افتاد و پس از وصول این شکایت، از سوی کمیسیون به رئیس جمهور نامه‌ای نوشته شد، اما متاسفانه ایشان جواب نامه را ندادند که این یک تخلف قانونی است.
 
وی ادامه داد: این پرونده نشان می‌داد که از 84 نفری که با رئیس جمهور به نیویورک رفتند، حدود 14 نفر از خانواده‌های مدیران و معاونین رئیس جمهور عازم این سفر شدند که هیچ لزومی نداشته، چراکه نه جایگاه قانونی داشتند و نه ضرورتی بوده که این افراد به نیورک بروند. آن هم با وجود کمبودهایی که در داخل داریم و هزینه‌ها و گرانی‌ هتل‌هایی که آنها در نیویورک مستقر بودند.


 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: گزارش این پرونده آماده شده و در مراحل نهایی تهیه و تنظیم گزارش هستیم و نهایتا طبق روال قانونی یا در صحن قرائت می‌شود و یا به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد و یا هر دو به موازات هم انجام می‌شوند.
 
افضلی‌فرد همچنین گفت: از آنجا که این سفر بار مالی داشته است، آن هم برای کسانی که ضرورتی به مسافرت آنها وجود نداشته، باید این پرونده در دیوان محاسبات هم مورد بررسی قرار گیرد.


 
وی درباره تخلفات صورت گرفته نیز تایید کرد: اینکه در این سفر تخلفی صورت گرفته یا نه باید مراجعی قانونی مشخص کنند، اما از نظر کمیسیون اصل 90 کسانی که هیچ‌گونه وجه قانونی برای مسافرت آنها نبوده، نباید می‌رفتند و نباید برای آنها هزینه‌ای می‌شده است.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: یک هیئت نظارت بر سفر مسئولین کشوری داریم که در نهاد ریاست‌جمهوری مستقر است و دونفر از نمایندگان مجلس هم عضو این هیئت هستند، اما هیچ کدام از این دو نماینده عضو این هیئت در این سفر حضور نداشتند.
 


افضلی‌فرد با اشاره به حضور فرزند و همسر حمید بقایی معاون رئیس جمهور در سفر به نیویورک گفت: گزارشات ما نشان می‌دهد که همسر و فرزند یا فرزندان معاونین و برخی مسئولین دفتر رئیس جمهور در این سفر حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *