چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۲
۴
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

هاشمی پاسخگوی دانشجویان نبود

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 421115
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در واکنش به اتفاقات روز گذشته این دانشگاه اعلام کرد: هاشمی بدون آنکه به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد از دانشگاه خارج شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیرامون حوادث حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هاشمی بدون آنکه به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد از دانشگاه خارج شد و دانشجویان با شعار «هاشمی در رفت» وی را بدرقه کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: اگر بخواهیم به حوادث رخ داده در روز گذشته نگاهی دقیق و مو شکافانه داشته باشیم می‌بایست سایر عوامل و پارامترهای مرتبط با موضوع نیز به دقت هر چه تمام تر مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. لذا مناسب است تا نگاهی گذرا به حوادث دو هفته اخیر دانشگاه بیاندازیم. در حالی که در گذشته شاهد آن بودیم به برخی از برنامه‌ها مانند سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه به بهانه تشنج‌زا بودن مجوز داده نشد و یا مواردی مانند قضیه کرسنت اجازه تحلیل و بررسی در دانشگاه را نیافته بود، آقایان محمدرضا خاتمی و اصغرزاده به عنوان مهمانان افتتاح یک تشکل اجازه حضور در دانشگاه را یافتند. مراسمی که اگرچه افتتاحیه نام داشت اما در آن هرگونه حرمت‌شکنی و توهین علنی و آشکار به نظام و ارزش‌های آن رخ داد. اگر چه دانشجویان ارزشی به دلیل پایبند دانستن خود به قانون و اعتماد به ریاست دانشگاه از هرگونه عمل فردی و غیر قانونی خودداری کردند، اما مراتب اعتراض خود را نسبت به قانون شکنی گسترده در این مراسم با سینه‌ای مالامال از اندوه و درد، به گوش ریاست محترم دانشگاه رسانده و از ایشان درخواست نمودند تا مسئولین دانشگاه به عنوان نمایندگان دانشجویان نسبت به این قانون شکنی‌ها برخورد مناسب نشان دهند. سپس افتتاحیه دیگری با حضور عارف در دانشگاه برگزار و علیرغم مفید بودن کلیات برنامه برخی حواشی رخ داده در آن سبب اعتراض مجدد دانشجویان گردید. در انتها با ورود علی مطهری به دانشگاه که فردی کاملا دارای حاشیه است مراسم دیگری در دانشگاه برگزار شد و علیرغم تعهدات انجام شده مبنی بر صحبت در چهارچوب مراسم ( بزرگداشت روز معلم )، تعهدات نادیده گرفته شده و سخنانی دیگر در جلسه بیان گردید. این بار نیز دانشجویان با سعه صدر تنها به اعلام اعتراض غیرعلنی خود به مسئولان دانشگاه اکتفا کردند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: اما پس از چند روز دانشجویان با دعوت رسمی ریاست دانشگاه از جناب آقای هاشمی برای تکریم روز معلم و استاد مواجه شدند. آقای هاشمی کیست؟ ایشان نه یک چهره علمی است و نه یک استاد دانشگاه، ایشان یکی از افرادی‌است که سخنرانی‌هایش در کشور از میزان تشنج بالایی برخوردار است. این فرد نه یک شخص سیاسی عادی بلکه نماد تفکر و اعتقادیست که امام راحل در نامه خود به آقای آیت‌الله منتظری و متن وصیت نامه بارها نسبت به آن در آینده انقلاب اسلامی هشدار داده بودند. فردی که مواضع متناقض ایشان سوالات گسترده‌ای را نه تنها برای دانشجویان بلکه در اذهان تمام ملت ایجاد نموده است. این دعوت عجیب به همراه عدم برخورد با حوادث قبل، دانشجویان را با این سوال مواجه کرد آیا دانشگاه نیز قصد حمایت از یک جریان خاص را دارد؟ آیا ریاست دانشگاه نمی‌داند که با این فضای ایجاد شده دانشگاه نه تنها به سوی نشاط سیاسی نمی رود بلکه دچار سیاسی بازی خواهد شد؟ اما نکته‌ای که شاید بیشترین حساسیت را در بین دانشجویان ایجاد کرد آن است که با ورود این فرد صعب الوصول به دانشگاه و وجود سوالات گسترده دانشجویان از ورود دانشجویان به این مراسم جلوگیری شد و اعلام شد تنها اساتید به این مراسم دعوت هستند. آیا دانشگاه بدون دانشجویان قابل تعریف است؟ دانشگاه محل کار تلاش و در یک کلمه زندگی ما دانشجویان بوده و هر عمل در آن زندگی دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده و آنان را تبدیل به بخش غیرقابل حذف از تصمیمات می‌کند. روز قبل از این حادثه دانشجویان این بار نه در خفا و غیر علنی، بلکه کاملا واضح و آشکارا اما در کمال خونسردی و آرامش با حرکت دسته جمعی به دفتر ریاست، نگرانی خود را از ایجاد فضای تنش و درگیری و همچنین بازیچه شدن دانشگاه در خطوط سیاسی، حرمت شکنی‌ها و سایر موارد مستقیما به گوش دانشگاه رساندند و اعلام کردند اگر آقای هاشمی وارد دانشگاه شود باید به سوالات دانشجویان پاسخ دهد و قطعا دانشجویان برای پرسش سوالات خود خواهند آمد. متاسفانه دانشگاه نه تنها به عامه دانشجویان بلکه حتی به نمایندگان آنها در تشکل‌ها نیز اجازه ورود به مراسم را نداد، مساله‌ای که فضا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «و اما روز حادثه»: فضای دانشگاه نه اندکی بلکه کاملا غیر عادی بود. با نزدیک شدن به زمان برنامه گروهی از دانشجویان با پلاکاردهایی که حاوی مطالبی چون سوالات دانشجویان از هاشمی و انتقادهای جدی که نسبت به عملکرد وی داشتند به سمت سالن حرکت کردند، از جمله این موارد اعتراض نسبت به سخنرانی‌های اخیر هاشمی و فشارهای وارده بر قوه قضائیه بود. بخشی از پلاکاردها نیز حاوی انتقادات به عملکرد دانشگاه بود. عده‌ای دیگر از دانشجویان نیز با ایجاد زنجیره انسانی در مقابل درهای دانشگاه خواستار شنیده شدن مطالبات و سوالات خود از هاشمی شدند. در طرف مقابل نیز برخی از دانشجویان با سر دادن شعارهای غیر مرتبط با موضوع و دفاع از هنجارشکنی‌ها و برخی افراد معلوم‌الحال که فضای کشور آنها را به فراموشی سپرده است به سمت سالن حرکت نمودند. دو طرف در مقابل سالن با یکدیگر روبه رو شده و به شعار دادن پرداختند. در همین حین ماشین هاشمی با ورود سخت به میان جمع دانشجویان در زیر شعارهای مخالف و شعارهای‌های حاشیه‌ای به درون سالن رفت. دانشجویان بیرون سالن به شعار دادن ادامه دادند. در این میان یکی از دانشجویان ارزشی با ریختن گل بر سر دانشجویانی که خواهان درگیری بودند اعلام کرد که دانشجویان نباید در مقابل هم قرار گیرند و مخاطب این جمع هاشمی و مسئولین دانشگاه هستند. برنامه در حالی برگزار شد که سالن سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پر نیز نشده و تعداد قابل توجهی صندلی در سالن خالی مانده بود و با این شکل آیا اجازه حضور دانشجویان یا نمایندگانی از تشکل ها در مراسم امری پسندیده‌تر نبود؟ در این میان متاسفانه تعدادی از دانشجونماها که پیش از این در برنامه آقای دکتر جلیلی نیز مشکل آفرینی کرده بودند، با وقاحت تمام با دختران حاضر در این مراسم درگیر شدند این بی غیرتی شدید از این گروه لمپن به هیچ وجه پذیرفته نیست و انجمن اسلامی دانشجویان این حرکت غیر اخلاقی را به شدت محکوم نموده و خواهان برخورد شدید دانشگاه با این افراد حرمت شکن است.

در خاتمه آمده است: در نهایت هاشمی بدون آنکه به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد با ماشین دیگری از دانشگاه خارج شد و دانشجویان ماشین بنز خالی وی را با شعار «هاشمی در رفت» بدرقه کردند. حال به دانشگاه متذکر می‌شویم روند فعلی دانشگاه حتی در خوشبینانه‌ترین شکل سبب ایجاد تشنج در دانشگاه شده ضمن کند نمودن سرعت پیشرفت علمی دانشگاه سبب سوء استفاده برخی سیاسیون از فضای پاک دانشجویی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درست تعدادی از دانشجو ها است نه دانشجو ها
باسمه تعالی , عجیب تر از عجایب اینکه می گویند هاشمی نه یک شخصیت علمی است و نه ...... برادر دلواپس فراموش نکنید که هاشمی به اقرار عالمانی که ارکان حوزه هستند به عنوات یک مفسر با ارزش قرآن و یکی از عالمان برجسته حوزه در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب شناخته شدت هستند و در این قصیه هیچ شکی نیست که ایشان از برجسته ترین شاگردان مکتب درس امام می باشد . مقداری ,حداقل مقداری انصاف لازمه دینداری است . به بیانات رهبری فرزانه در زمان ریاست جمهوری ایشان رجوع کنید تا بدانید که حضرتآقا ایشان را به عنوان فقیهی عالم و مبارز معرفی نموده اند . البته اگر گردانندگان سایت جهان ذرهای انصاف داشته باشند و این مطلب را منتشرکنند .
اگر قرار بود جواب بده که نمیومد!!
درضمن این یک مانوربود خواستن اوضاع رو بسنجن که دیدن خرابه!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
وقتي روساي دانشگاه ها به نياز دانشجويان و خواسته هاي معقول و منطقي آنان توجه نمي كنند و آنها را ناديده مي گيرند نشان از اشغال غير قانوني دانشگاهها توسط روساي دست نشانده دارد كه از اين رهگذر به اميال سياسي خود فقط مي انديشند و فرصت رياست بر دانشگاه را براي پيشبرد اهداف سياسي حزب و باند خود مغتنم مي شمردند . اما موفق نخواهند شد بحول قوه الهي !!!!