پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۱
۹۵
نتیجه یک نظرسنجی از مخاطبان «جهان»

تفکیک محیط کار آقایان و بانوان؛ آری یا نه؟

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 372318
دگرگونی فاحش وضعیت پوشش در اماکن عمومی و رفتارهای نابهنجار میان برخی زنان و مردان حقوق بگیر دولت در محیط های اداری و در نتیجه ناامنی روانی در محیط کار، عطش جامعه را برای عمل متناسب و تأثیرگذار در جهت مقابله با این شرایط روز افزون کرده است.
تفکیک محیط کار آقایان و بانوان؛ آری یا نه؟
گروه جامعه جهان نيوز ـ «آیا با تفکیک محیط کار آقایان و بانوان برای راحتی و حفظ کرامت کارکنان موافقید؟» این سؤال جهان نيوز از مخاطبانش بود تا در اوج حملات به اقدام مثبت در یکی از پر رفت و آمد ترین ادارات کشور در این رابطه، همه بدانند نظر اکثریت مخاطبان چیست.

چهار گزینه برای پاسخ در نظر گرفته شد:

* بله به شیوه درستی اجرا شود
* خیر موافق نیستم
* حتما مختلط باشد
* نظری ندارم

اکثریت مخاطبان به میزان ۷۳.۶ درصد از کل آراء با انتخاب اولین گزینه، ضمن موافق خود با این طرح بر اجرای درست آن به دور از هرگونه اقدامات افراطی و تفریطی تأکید کرده اند.

اما ۱۹ درصد از شرکت کنندگان با اجرای این طرح مخالفت کرده و فقط ۴.۶ درصد بر مختلط بودن فضاهای اداری اصرار ورزیده اند. ۲.۹ درصد از رأی دهندگان نیز در این باره نظری نداشته اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000372/nf00372318-1.jpg

دگرگونی فاحش وضعیت پوشش در اماکن عمومی و رفتارهای نابهنجار میان برخی زنان و مردان حقوق بگیر دولت در محیط های اداری و در نتیجه ناامنی روانی در محیط کار، عطش جامعه را برای عمل متناسب و تأثیرگذار در جهت مقابله با این شرایط روز افزون کرده است. شهرداری تهران اما در اقدامی به جا، پس از بررسی های کارشناسی اقدام به تفکیک محیط های کاری میان زنان و مردان همکاری نمود که کار مشابه با یکدیگر دارند. در این شرایط هم بانوان در کنار یکدیگر با آرامش بیشتر به کار روزانه می پردازند، هم آقایان.

اما پس از این اقدام هجمه سنگین رسانه های خاص، رنگ سیاسی نیز به خود گرفت و به جای استفاده از طرح "سالم سازی محیط کار" واژه های تکراری نظیر اقدام برای "تفکیک جنسیتی" در تیترها نشست.

بی شک بهترین قضاوت در این باره را باید از مردم شنید.

این اقدام اما وقتی نتیجه بخش خواهد بود که در سایر ادارات دولتی مورد توجه قرار گرفته به الگویی اسلامی برای روابط صحیح در عین حال سالم زن و مرد بدون افراط و تفریط در سطح جامعه تبدیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای کاش برای تمام موضوعات مورد اختلاف نظر سنجی و همه پرسی برگزار میشد.
جوادیان
مطمئنی اگر بشه مثل سال 88 نمیزنید زیر میز؟!
شریعت احتیاج به نظر سنجی نداره.باب این نظرسنجی های کیلویی را نابجا در کشور بازکردند حالا عوام تصور می کنند و متوقع شده اند که برای هر مساله ای ولو حکم قطعی خدا باید نظر سنجی گذاشت و اگه برنامه تلویزیونی و یا هر چیز مشابهی نظر سنجی نداشته باشه نقص داره.
جهان جان از شما بعید بود
هر قانون یا حکمی ولو حکم خدا باشد اگر پذیرش مردمی نداشته باشد قابل اجرا نیست .
شما از روی جهل این حرف را می زنی. وای به حالت اگر از روی علم گفته باشی؛ زیرا این حرف شما مخالفت با منطق قرآن است. سرگذشت انبیا را در قرآن بخوان. اکثریت بزرگی از پیامبران، هرچه بر اجرای احکام خدا پافشاری کردند، مورد قبول مردم قرار نگرفت و سرانجام با عقاب سخت خدا مواجه شدند. حکم، حکم خداست و مردم اگه پذیرفتند؛ خوشا به حالشان و اگه نپذیرفتند، طبق بیان امیرالمومنین(ع)، از پشه هم ناچیز ترند. قرآن می فرماید: وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا (احزاب، 36) مردان و زنان مومن، آن گاه که خدا و رسول، حکمی را صادر فرمودند، هرگز نباید در مواجهه با آن برای خود اختیار قائل باشند و هرکس خدا و رسول را معصیت و نافرمانی کند، تحقیقاً به گمراهی بزرگ و آشکاری افتاده است.
United States
آقای عالم و دانا!!!! پیامبران صرفا با ارشاد و راهنمایی و تبلیغ ، احکام خدا را بیان میکردند نه با زور و چماق و شمشیر و کتک زدن و تهمت زدن و . . . .
حکم رجم ودزدی و مجازاتایی مثه شلاق و قطع انگشتان همه از سیره پیامبران بوده
مسلم
چندتا شمشیر خوردی؟؟؟ [...]
Spain
شما برو زباله آتیش بزن ×
ولی حکم خداست و تخلف از ان مستوجب مجازات الهی
علی
Iran, Islamic Republic of
تمام احکام خداوند به راحتی قابل اجراست ولی به قول معروف یه دل پاک و صاف می خواد که متاسفانه خیلی از ما نداریم .
ببخشید این برای حکومت های لیبرال دموکراسی برقراره نه حکومت اسلامی
ورود شما را به دنیای کفر مبارک انشا الله با همین اعتقاد در قیامت محشور بشوی
از خواب بیدار شو ل، الا بسه ، خانم های کارمند خودشون بشدت از این مسئله استقبال کردن یعنی همون پذیرش مردمی [...].... دیگه حرفی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پذیرش عمومی با بالا رفتن سطح معرفت مردم حاصل میشه
پس یا علی بگو و به جای درجازدن در اشتابهات اقدام کن!
قول سدید
به نظر می آید که تعبیر ایشان خبریه نه امری.نمیگه حكمي كه پذيرش مردمي نداشته باشه نبايد اجرا بشه يا اينكه نبايد براي اجرايي شدنش و قانع كردن مردم تلاش كرد بلكه مي گوید اگر با وجود همه اینها بازهم مردم راضی نشوند قابل اجرا نیست که البته این هم غلط است چون برخی احکام اونقدر مهمن که تا حدی استفاده از زور برای وادار کردن مردم به اجرای آن لازم است و تجربه نشان داده قابل اجرا هم هست و مثلا در هیچ کشوری اگر تشخیص دادند ممنوعیت عرضه فلان کالا برای جامعه ضروریه یا مثلا آمریکا که میگه شنود تلفن های مردم برای تامین امنیت لازمه اینا دیگه نگاه نمیکنن آیا حکم اونا مورد پذيرش اكثريت هست يا نه؟ بلكه اونو با قدرت تحميل ميكنن و كارشونم درسته و دايره اختيار انسان اونقدر وسيع هست كه چند مورد اجبار موردی خللی بهش وارد نمیکنه
United States
به هر صورت تقصیر شهرداری هم هست باید ابتدا اطلاع رسانی صحیحی نسبت به انجام طرح صورت می گرفت.
United States
حالا اسم طرح را عوض کنید ماهیتش عوض می شود؟
کسانیکه تفکیک جنسیتی را استفاده میکنند هدفشان اینست که بگویند این طرح باعث نابرابری بین زن و مرد و ضایع شذن حقوق زن می شود! درحالیکه این طر به نغع دوطرف است وآسایش هردو را درپی دارد پس سالم سازی واژه ی مناسبی است
این دو جنس بخواهند یا نخواهند دو جنسند پس تفکیک شده خدایی هستند. بحث ندارد. ایا مردها زنند؟ یا زنها مردند؟ آن مرد و زنی که نباید از هم تفکیک شوند زن و شوهرند. و مرد و زن محرم نیز تا حدودی می توانند بدون حریم و حجاب با هم زندگی کنند ولی زن و مرد نامحرم و باید در ارتباط با هم حریم ها را حفظ کنند و بدیهی است در صورت جدایی فضای کار هم مرد و هم زن بی تکلف تر و راحت تر کارشان را انجام می دهند مگر خدای ناکرده بخواهند شلختگی و هرزگی کنند که بحثش جداست.
Germany
احسنت
سهند امیری
United States
متاسفانه تربیت سنتی برخی ها ذهنشان را مریض کرده به طوری که از حضور یک جنس مخالف آرامش روانیشان به هم می خورد باید فرهنگ را درست کرد نه محیط ها را جداسازی!
امیرحسام
من و شما تحت پیشرفته ترین تربیت هم بوده باشیم در برابر امام علی(ع) حرفی برای گفتن نداریم... امامی که در سلام گفتن به همه سبقت میگرفتند فرمودند برای حفظ نفس به زنان جوان سلام نمی کنند !
البته مشخصه که این فرمایش برای الگو برداری شیعیان هست ولی جایی برای ادعاهای روشنفکرانه نمیذاره...
مرد و زن به صورت غریزی و فطری و طبیعی برای هم جاذبه دارن حالا تحت هر تربیتی باشن این قضیه تفاوتی نمیکنه!
Germany
آفرین
ذات و طبیعت که همون سرشت باشه رو نمیشه تغییر داد
اگه به فکر تغییرشی سخت در اشتباهی
البته میشه کنترلش کرد که این طرح هم در راستای کنترله
ان شا الله طرح گسترش بیشتری پیدا کنه
Germany
حقا
Germany
انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
کاملا صحیح است. این مسائل مربوط به فرهنگ است و این جور کارها اثر مقطعی دارند. توی جامعه توی بازار و سایر موارد چیکار میکنند اونجاها هم تفکیک میشه؟

مساله اینجاست فرهنگ رو با زور نمیشه درست کرد
Germany
توی محیط کاری ، همکاران نیازمند ، صمیمیت ، خوش و بش ، بگو و بخند هستند و اینها نوعی انس و وابستگی می آورد . اگر فضای مختلط باشد همین فضای دوستانه ، زمینه علاقه مندیهای جنسیتی و تحریکات غریزی را فراهم می آورد و....اما در دیگر محیط ها با توجه به عدم ضرورت فضای دوستانه یاد شده ، مشکلی نیست هر چند در چنان فضاهایی نیز فرد موظف به رعایت نکات بهداشت روانی جنسی است
Germany
زور هم جزیی از فرهنگ است . آری عادت غلطی که تنها با زور ایجاد شده باشد و هیچ توجیهی حتی توجیه به ظاهر درست که در واقع نادرست باشد را هم همراه نداشته ، در معرض زوال است
Germany
محیط کاری که ساعتها طول می کشد با ارتباطات گذرا قابل مقایسه نیست . توی محیط کار ، همکاران نیازمند صمیمیت ، خوش و بش ، تبسم در چهره همدیگر و خلاصه برخوردی راحتند که در موقعیت اختلاط همین کنشها و واکنشها متاسفانه زمینه انحراف می شوند و علاقه های نادرست را باعث می گردند. اما در ارتباطهای عبوری و کوتاه ، حالت افراد رسمی است و کنترل خود هم ، خسته کننده نیست.
زهزه
ربطی به تربیت سنتی ودینی نداره بلکه افکار غرب زده وهوس الود ارامش را از بین میبره که از زن به عنوان ابزا ر لذت جویی استفاده کرده حتی اگه همکار باشه
Iran, Islamic Republic of
کسی که با وجود جنس مخالف کنار خودش اون هم به مدت طولانی آرامش داره، مریضه باید درمان بشه!
Germany
واقعیت همینه
غرایز انسان را نمی توان تغییر داد
درآمریکا که اختلاط جنسی وجود دارد نه تنها مردها عادت نکرده اند بلکه تجاوز بیدادمیکند مخصوصادر ارتش و...
پس باید غرایز را باکارهای مناسب کنترل کرد وهدف اسلام از حجاب و عفاف هم همین است
مهدی
بله.شما که در فرهنگ آمریکا بزرگ شدی و چیزی از غیرت نمیفهمی حق داری کارهای صحیح رو سنتی بدونی
ما برای سنتی بودنمون خون دادیم و پاش وای میستیم.شما همونجا خوش باشید
مرتضی
خوشبختانه تعدادی زیادی ماهیت خلقتشون فهمیدن... جذب انسان به جنس مخالف یک چیز غریزی است نه اخلاقی
حسین
Iran, Islamic Republic of
بحث و سئوال اساسی این است چرا هر وقت بحث از حجاب و عفاف میشود بعضی ها فورا" بحث فرهنگ سازی را مطرح میکنند و آن را چماق می کنند و هوچیگری میکنند که ای وای ...در صورتی که سی و اندی سال است و فرصت فرهنگ سازی داشته ایم بنابراین بگذارید هم در عمل این موضوع پیگیری و اجرای کامل شود و هم فرهنگ سازی ادامه داشته باشد.
United States
هجمه كار يك مشت بي غيرته كه جايگاه و شان و منزلت زن را نمي شناسن و يا به دنبال بي بند و باري در جامعه مانند آنچه كه درغرب وجود داره هستن
یاابوالفضل
به دوست عزیزی که این تفکیک رو فکرسنتی خونده می گم : پس فاطمه زهرا(س) هم یک سنتی است ؟که وقتی پیامبر(ص) خواست کارهاراتقسیم کندایشان ازاینکه کارخانه به ایشان واگذارشد شادشدند . درضمن این فطرت وذات انسان است که به جنس مخالف گرایش دارد می خواهید این را بپذیرید یانه اگه احکام الهی پیاده شوند اثرات بسیار مثبت وبرکاتش را درجامعه و زندگی های خصوصیمان خواهیم دید .شماآمارطلاقهایی که براثرعلاقه زن شوهرداربه همکارمردش رونداریداین آماربقدری تکاندهنده است که اون موقع به احکام متعالی اسلام احسنت می گین .
محمود
در اموری که شرع مقدس و سیره و روش پیامبر و ائمه اطهار تکلیف را مشخص نموده از قبیل جداسازی زن ومرد نامحرم در محیطهای عمومی که امکان سو استفاده زیاد هست یک تکلیف شرعی بوده و اگر بنا باشد برای انجام تکالیف شرعی از مردم نظر خواهی شود طولی نمیکشد که فاتحه ی اسلام خوانده میشود در این رابطه توصیه ی امام علی (ع) به فرزندشان امام حسن راهنمای ماست آنجا که میفرمایند: تا میتوانی کاری کن که زن تو با مردان نامحرم معاشرت نداشته باشد.
من مخالف هستم ..
Germany
استدلال؟
ماشالله جهان نیوز هم کاربران ایرانی آمریکایی زیاد داره 4 تا کامنت پشت سر هم همه هم از یک نفر از بلاد آمریکا
از فیلتر شکن استفاده میکنند
بهداد
کاش همه جا تفکیک می شد با خیال راحت خانواده می توانستن زن و دخترشان بفرست سرکار .کانون خانواده پایدارتر میشود .
Germany
البته بهترین کار خانمها در خانه است و مردها باید پی سخت کوشی رو به بدنشون بمالند
Germany
خانمهایی که بیرون کار می کنند رو محیط کاریشون از آقایون جدا کردن درست اما به یاد داشته باشیم نباید از زن و دخترمون توقع کار بیرون رو داشته باشیم
طرح فوق العاده خوبیه
همونطور که قبلا گفتم مخالفین این طرح تا حالا نتونستن یه دلیل منطقی برای بد بودن طرح بیارن...
Germany
همین طوره
الهام
سایت شما مخاطبان خاص 4 میلیونی خود را دارد پس نظرسنجی‌اش معتبر نیست
اشتباهی نظر مثبت دادم! به نظرم جهان نیوز به عنوان یه سایت مردمی به عنوان نمونه در جامعه آماری مناسبه ونمیشه گفت محاطبان خاصی داره
Germany
این مساله دینی رو گروهیش نکنید
من صددرصد موافقم
Iran, Islamic Republic of
طالبان
Germany
اطلاعاتت از طالبان و مسایل دینی خیلی سطحی است . طالبان هوا هم تنفس می کنند!
این نظر سنجی نظر همه ی مردم نیست بلکه نظر غالب مخاطبان جهان نیوز است
Iran, Islamic Republic of
مساله اینجاست: شیوه صحیح اجرا
چیزی که هنگام عمل تبدیل به شیوه مورد نظر عده ای میشود (نه شیوه صحیح) که اتفاقا شیوه اشتباه اجراست
در اداره ای (یک محیط کاملا فرهنگی وعلمی)که من مشغول به کارم یکماه پیش رییس اداره منو به قسمتی که 3 خانم درانجا مشغول به کارهستند منتقل کرده ویک خانم رو که صرفا همسرش در اداره دیگری صاحب نفوذی است درپست من به کار گرفته اند از این جابجایی هم من بسیار ناراحت هستم هم خانمهای همکارم جرات اعتراض هم نداریم بلافاصله معرفی به کارگزینی نمیدانم این وضعیت راتاکی باید تحمل کرد و نمی دانم به کجا باید شکایت کنم و پناه ببرم
نظرسنجیتون چند تا شرکت کننده داشته؟
رضا
United States
تفكيك اتوبوس ، تفكيك محيط كار ، لابد بعدش تفكيك پياده رو خيابانها. حقيقتش بنده زماني كه تغكيك اتوبوس ها شروع شد مخالف ان بودم تا انكه خانمي كه اتفاقا بي حجاب هم بود از ان دفاع كرد و گفت شما نمى دانيد ما چه مي كشيم. حالا بر همان اساس با تفكيك محيط كار مخلف نيستم ولي هم زمان قدمي هم در راه تربيت مرد ها برداريم. در غرب كه بنده كار مي كنم كارمندان موظف هستند هر دو سال يكبار كلاسي را بگيرند كه كه با جنس مخالف چگونه رفتار كنند كه توهين و مزاحمت نباشد كه اگر چنين كنند اخراج مي شوند.
نتیجه اون کلاسها رو که در بالا رفتن هر ساله امار تجاوز به زنان در غرب میبینیم!!!!این امارها رو که خودشون منتشر میکنند.تو دانشگاههای امریکا همین یکی دوماه قبل امار منتشر شد که از هر 5نفر دانشجوی دخترشون یکی مورد تجاوز قرار میگیره.نمیدونم چرا بعضیها فکر میکنند از خدا بیشتر میفهمند!که انسان را خلق کرده وبعد برای رشدش قانون گذاشته.
ذهن های بیمار درمان ناپذیرند
لااقل اجازه بروز در یک محیط سالم پیدا نمیکنند.
Germany
درمان دارد و آن هم رعایت بهداشت روانی در رابطه با مسایل غریزی است مثل نگاه ، نحوه گفتگو ، شیوه رفت آمد و از جمله جدا کردن جلسات صمیمانه
اتفاقا راه های درمانی زیادی هست خدا برای گنه کارها بن بست نذاشته
فقط مشکل اینجاست که بیماردلان باور ندارن که بیمارن تا برن دنبال درمان
Iran, Islamic Republic of
نظر چهارم: عدم کارکردن بانوان در محیط هایی که آقایان میتواند جایگزین باشند.
محمود
Iran, Islamic Republic of
بله به شیوه درستی اجرا شود
اسلام
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب دارد که بعد از 30 سال به سر خط برگشتیم . چرا بجای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کنید . دنیا حق دارد ما را مسخره کند . اسلام دین قوی و با منطق است اینطور این دین را زیر سوال نبرید . بجا تفکیک جنسی فرهنگ و شعور را بالا ببریم نه جداسازی . انسان وقتی حرام ببیند و مرتکب حرام نشود ، انسان است . بیایید کاری کنیم که زمینه همکاری زن و مرد به نحو مطلوب و درست و با فرامین اسلام پیاده شود نه اینکه مثل دوران جاهلیت زنان را در قفس کرده و مردان را هم دور نگهداریم . بخدا این ظلم به جامعه بشری و انسانیت و شخصیت زنان و مردان مسلمان است . ما کشوری متمدن و مردم با شعور دارم . اصلا چنین چیزی پذیرفته نمی باشد .
دوران جاهلیت که زن ابزار بزک وبزم ارائی مجالس لهو ولعب بود وبا امدن اسلام شرافت یافت که هم از حقوق مادی وهم معنوی بهره مند شود وابزاری نباشد.برو تاریخ بخون بعد کامنت بزار.
پس مولای متقیان علی(ع)هم که به زنان جوان سلام نمیکرد هم پناه بر خدا انسان نبود این کار هم از نظر روانشناسی هم جامعه شناسی و هم منابع اسلامی کار درست وضروری ای است وباعث تکریم زن وحضور درست اون در جامعه است
ایول قالیباف
Germany
کدام منطق می گوید باید زن و مرد محیط کاریشان یکی باشد؟ ما عادات آسیب زای بسیاری داریم که یکی از آنها همین است . گذشت زمان عادت بد را خوب می کند؟
اسلام دین منطقه درست منطق هم میگه خودت را در معرض خطر قرار نده این کار بزرگترین حماقته!
هم فهمت رو بالا ببر هم فضای جامعه رو پاک نگه دار اونوقت میشی همون مسلمان منطقی
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان نماینده اقلیت جامعه هست نه اکثریت پس نظرسنجیش به درد عمش میخوره
به جای توهین سعی کن فکرت رو به کار بیاندازی و استدلا کنی
حسن
با گزینه اول صد در صد موافقم
مودی
Iran, Islamic Republic of
وقتی در موضوعی حکم صریح و آشکار قرآنی و دینی وجود دارد نظر سنجی دیگر چه معنی دارد؟!!! اینجوری پیش برود چند وقت دیگر خواهند گفت نظرسنجی بگذارید ببنیند با برگزاری نماز جماعت در مساجد موافق هستند یا نه؟!! ضمن اینکه اگر مخالفان موضوعی ناگهان به سایت نظرسنجی هجوم بیاورندو نتیجه غیر قابل تعمیمی به دست آید چه خواهید کرد؟
مواظب باشید این یک دام است و چناچه ادامه دهید در دام خواهید افتاد و آنگاه خود کرده را تدبیر نیست.
طوبی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، بنده بعنوان یک کارمند زن موافق صددرصد طرح مطرح شده هستم چرا که طرح خداپسندانه ای است / این طرح آرامش روانی دوطرف را بدنبال دارد چراکه برخی از آقایان وبرخی از خانمها حدود خود را رعایت نمیکنند وخوش وبش وخنده های بلندشان که خیلی هم عادی شده موجب تاسف بنده وامثال بنده س /و اجرای این طرح توفیق اجباری برای ایشان است اجرای این طرح با شرایط درست دست شیاطین انسی وساوس خناس را می بندد
Germany
عینا
Iran, Islamic Republic of
تفکیک کار خوبیه.
خدا قوت.
United States
مگر در ۱۰ - ۳۰ - ۵۰ - ۷۰+ سال اتفاق فاحش خاصی رخ داده که حالا عرف جامعه باید عوض شود؟ مگر مردم وحشی و بی بند و بار هستند…. این یک توهین به مردم زحمت کش است…... پرستارها و دکترها …. معلم ها …. کارمندهای ادارات دولتی و خصوصی…..

آیا آمار تجاوز جنسی نجومی بالا رفته (یا آمار مثلا اختلاس و مواد مخدر و کیف قاپی و قاچاق و ……)؟ یا اینها همه برای پرت کردن حواسها است؟
برو یه کم امارها رو تو اینترنت ببین بعد نظر بزار!حتما باید به امارهای امریکا وارو پا برسیم که بیدار شیم تو سرازیری افتادیم!
سمیه
نه جان من . این کارا اتفاقا برای مردم زحمت کش است . در ضمن گفتن اداره نه پرستارا و دکترا تو بیمارستان عزیز من . خود من دندون پزشکم مشکلی نیست شاید امکانشم نباشه اما وقتی جدا می شه خیلی راحت ترم . در ضمن مدرسه هم اداره نیست . چرا الکی جو می دی ؟
حسینی
من هم صددرصد موافق جدایی بین زن و مرد در ادارات هستم با این وضع بی حجابی که پیش میره خیلی خطرناکه !
Germany
خداوند تحصیل کرده های فهیممان را حفظ و حمایت فرماید
رضااااااا
United States
درهمه جای دنیا فقط توالت مردانه و زنانه جداست. نمیدانم چرا در این کشور دنبال این هستید که همه جار را به توالت تبدیل کنید. مردی چاپش کن جهان نیوز.
Germany
شاید شعور بسیاری از توالت تجاوز نکرده باشد ما هم باید در همان سطح شعور دست و پا بزنیم یا آن که سطح شعور دیگران را بالا ببریم؟
مسلم
برای حفظ کرامت زن و بالا بردن کارایی و بهره بری لازم است تشکر از طرح خوبتان
Iran, Islamic Republic of
جدا شود
دانشجو
United States
اصولا کارها و چارت سازمانی بر اساس توانایی و تجربه صورت میگیرد یعنی فرض کنید در یک اداره یک کار به صورت سیستمی احتیاج به 3 کارمند دارد که باید در کنارهم به صورت تیمی آن را انجام دهند حال فرض کنید که تخصص های لازم برای اجرای ان کار در دست 3 نفر است از آنجا که بهره وری مهمترین مسئله بوده و از حیف و میل بیت المال جلوگیری میکند این 3 نفر همجنس نیستند حال شما می گویید چه کنیم هر 3 نفر را حتما همجنس انتخاب کنیم؟ بهتر است از اول که دانشگاه ها دانشجو می گیرند کلا یه سری از علوم را برای مردان و یک سری را برای زنان تخصیص دهیم البته با توجه به علوم روز که اکثرا بین رشته ای هستند باز نمی دانم چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا به عنوان یک سوال علمی این را انتشار دهید اگر با علوم مشکلی ندارید؟؟؟؟؟
Germany
اگر آلودگی ذهنی و قلبی و پیامد آن تا از هم پاشیدن خانواده ها پیش می رود آیا قابل مقایسه با افزایش بهره وری است؟ / مشکل این است که که رسانه ما سالهاست که قولا و عملا مشغله خانمها در بیرون از خانه را تبلیغ کرده است و حال آن است که اصل بر کار درون خانه است نه بیرون. الان هم اگر باور دست اندرکاران صدا و سیما اصلاح بشود بخش مهمی از مساله حل است
Germany
بهره وری بیشتر با آثار ویران گر اختلاط یا بهره وری یک خورده کمتر همراه با افزایش امنیت روانی؟
Iran, Islamic Republic of
بی دین ها مخالفند
محمود
در شرایطی که اینهمه پسر بیکار و واجد شرایط استخدام در جامعه وجود دارد و بر اثر بیکاری دست به انواع جرایم ازقبیل سرقت ، آدمربایی ، حمله به بانکها و طلا فروشیها ، زورگیری و تجاوز به عنف میزنند و باعث ایجاد نا امنی در جامعه میشوند چه لزومی دارد که در مشاغلی که نیازی به وجود زنان نیست و مردان حتی بهتر از زنان آنهارا انجام میدهند از قبیل بانکها شهرداریها و ادارات دولتی و شرکتها و کارخانه جات ( بجز آموزش و پرورش و بیمارستانها و مراکز درمانی) زنان بکار گرفته شوند که بعد نیاز به تفکیک محیطهایی کاری زنان و مردان باشد و از همه مهمتر شاهد بروز مفاسد اخلاقی و روابط نامشروع هم در محیطهای مختلط باشیم که باعث از هم پاشیدن کانون خیلی از خانواده ها شده است؟
منصور باقری
Iran, Islamic Republic of
تفکیک جنسیتی در محیط کار اگر به وظایف کاری لطمه نزند بسیار عالیست وبنظرم هم آقایان وهم خانمها راحت تر به امور کاری میپردازند