پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تحریم انتخابات در بحرین

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 392613
جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد که ۷۰ درصد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی بحرین این انتخابات را تحریم کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت: تحریم انتخابات بیشتر از انتظار بود و با وجود همه تهدیدها و وعده و وعیده های رژیم بحرین، آمار اولیه از تحریم بیش از ۷۰ درصدی انتخابات پارلمانی روز شنبه حکایت دارد.

وی در صحفه خود در شبکه اجتماعی توئیتر افزود: اراده مردمی در یک موضعگیری تاریخی بی سابقه در تحریم قاطع انتخابات صوری و نمایشی پیروز شد.

الدیهی افزود: اراده مردم امروز قویتر از روز ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی است زیرا حماسه تحریم انتخابات راهی را به روشنی برای تدام مبارزه با تحقق خواسته‌ها ترسیم کرد.

بحرین روز شنبه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بود که مردم و شخصیت ها و احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی آن را صوری و فرمایشی توصیف می کنند که هیچ یک از خواسته های مردم را برآورده نمی کند.

نیروهای انقلابی و احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی از مردم خواسته بودند که انتخابات پارلمانی را تحریم و در مقابل در همه پرسی مردمی برای تعیین سرنوشت شرکت کنند. این همه پرسی روزهای جمعه و شنبه با شرکت گسترده مردم همراه بود.

مردم بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی اعتراضات مسالمت آمیز خود برای دستیابی به آزادی، عدالت و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان را آغاز کردند که با سرکوبگری شدید رژیم آل خلیفه روبرو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *