پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

استیضاح 2 وزیر و استعفای علی مطهری روی میز هیئت رئیسه

يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 192110
2 درخواست استضاح وزیر اقتصاد و استعفای علی مطهری از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصل شد.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها جهانبخش محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در آغاز جلسه علنی مجلس اظهار داشت که نامه استعفای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و این نامه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

علی مطهری چندی پیش در اعتراض به رفتار خلاف قانون هیئت رئیسه مجلس در طرح سوال از رئیس جمهور، استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه کرد.

همچنین استیضاح سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی در آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس با ۲۸ امضاء از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس طی سخنانی در رابطه با این استیضاح گفت: استیضاح وزیر اقتصاد ۲۸ امضا دارد و از جمله محورهای آن عدم اجرای قانون یا نقض احکام قانونی مربوط به وظایفی که وزیر نسبت به بانک‌ها داشته، نصب افراد به سمت‌های مهم بدون داشتن صلاحیت، عدم نظارت بر کارکرد بانک‌ها به عنوان نماینده سهام دولت در بانک و عدم مقاومت در برابر اعمال نفوذ مقامات اجرایی است.

گفتنی است نامه استیضاح مجید نامجو، وزیر نیرو با ۵۱ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد. طراحان تأکید دارند این استیضاح امروز اعلام وصول شود.عدم عمل به تعهدات در وزارت نیرو در حوزه های مختلف محورهای طرح استیضاح را تشکیل می دهد.
پیش از این وزیر نیرو ۱۵ اسفند ماه ۸۹ در جلسه مجلس استیضاح شد اما در سمت خود باقی ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر تند تند امضاء‌جمع میکنن برای استیضاح؟ بقول عادل دوباره نزدیک انتخابات شد
ضرر را از هر کجاجلویش را بگیری نفعه......مخصوصا در ارتباط با وزارت نیرو
Iran, Islamic Republic of
فکرکردم بخاطر گرون کردن برق می خوان استیضاحش کنن!!!
United States
سلام
خدا کنه آقای نامجوی عزیز از وزارت عزل بشه
من پیمانکار توانیرم بخدا از زمان انتصاب این آقا پرداخت های ما 6 ماهه شده. نمیدونم به طلبکارا چی بگم. چند تا چک برگشتی دارم بابت مسکن مهر خدا میدونه
نمایندگان محترم توجه داشته باشند که اکثر کارکردهای بانک ها برآمده از دستورالعمل ها و آیین نامه های تحمیلی ای است که معمولا با روش آزمون و خطا و بدون در نظر گرفتن واقعیت های موجود جامعه از سوی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بر آن ها ابلاغ شده است
Iran, Islamic Republic of
خداکنه با استعفای مطهری موافقت بشه
توی این مجلس خودشو خیلی اذیت کرده وقتش بره یه کم استراحت کنه