| جراحت، سريالي نامناسب براي پخش در ماه مبارك رمضان |
| چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۰ |
بسياري از منتقدان سينما و تلويزيون و مخاطبان رسانه ملي بر اين اعتقاد هستند كه سريال 'جراحت' كه در شب هاي ماه مبارك رمضان از شبكه سه به روي آنتن ميرود، سنخيتي با اين ماه پر از رحمت و بركت ندارد.
به گزارش ايرنا، مجموعه تلويزيوني 'جراحت' به تهيه كنندگي محمدرضا شفيعي، كارگرداني محمدمهدي عسگرپور و نويسندگي سعيد نعمت الله سريال مناسبتي شبكه سه سيما در ماه مبارك رمضان است كه هر شب ساعت 20 و 30 دقيقه به روي آنتن مي رود.
در اين مجموعه بازيگراني چون امين تارخ، ثريا قاسمي، علي عمراني، آتنه فقيه نصيري، مهوش صبركن، محمد عمراني و رامين راستاد به ايفاي نقش پرداختند.
محور اصلي داستان مجموعه 'جراحت'، اكرم و اميرحافظ دختر عمو و پسر عمويي هستند كه چهار سال از محرم شدن آنها مي گذرد و بالاخره والدين شان تصميم گرفتند كه مراسم عروسي را برگزار كرده و آنها را به خانه خود بفرستند. پس از انجام آزمايش خون، مشخص مي شود كه اكرم باردار است و نتايج آزمايش هم نشان مي دهد كه اين دو مشكل ژنتيك دارند و نبايد بچه دار شوند.
اين موضوع مشكلات و درگيري هاي كلامي ميان فرزندان با خانواده و بالعكس را به وجود مي آورد البته داستانك هاي فرعي به موازات داستان اصلي اتفاق مي افتد و سريال را به پيش مي برد.
عواملي كه در ساخت اين مجموعه همكاري داشتند از نويسنده، كارگردان، تهيه كننده و بازيگران گرفته تا آهنگساز و تدوين و ساير عوامل حرفه اي بوده و مجموعه اي جذاب از كار درآمده و انگيزه لازم براي دنبال كردن ادامه داستان را براي مخاطب ايجاد كرده است. ضمن اينكه تاكنون 'جراحت' توانسته از ميان سريال هاي ماه رمضاني بيشترين مخاطبان را به خود اختصاص دهد.
اما نكته اي كه نبايد فراموش كرد اين است كه 'جراحت' سريالي مناسب براي پخش در ماه مبارك رمضان نيست. چرا كه مردم در اين ماه با پر از بركت و رحمت نياز به آرامش براي انجام عبادات دارند و نشان دادن تصاويري چون خشونت، درگيري هاي كلامي و فيزيكي، خودكشي، قتل، عدم رعايت حرمت بزرگتر توسط كوچكترها، مرگ و همچنين عدم برخورداري بزرگتر خانواده (مادربزرگ) از جايگاه واقعي خود، مناسب نيست.
همچنين به گفته پيامبر اسلام (ص) در اين ماه درهاي آسمان و بهشت گشوده و درهاي جهنم بسته مي شود و عبادت در يكي از شب هاي آن (شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است. پس به نظر مي رسد سريال هاي ماه مبارك رمضان بايد به گونه اي باشد كه فضاي معنوي و روحاني را براي هر چه نزديك تر شدن مخاطبان به درگاه خداوند فراهم آورند.
كارشناسان و منتقدان سينما و تلويزيون نيز بر اين باورند كه اين سريال با تمام نقاط قوت خود بايد در زماني ديگر به جز ماه رمضان از تلويزيون پخش شود.
** جراحت پيامي براي ماه مبارك رمضان بينندگان ندارد
'عليرضا سربخش' منتقد سينما و تلويزيون در مورد صحنه هاي خشونت، داد و فرياد، درگيري و نزاع زوج جوان مجموعه 'جراحت'، به خبرنگار فرهنگي ايرنا، گفت: خانواده هايي كه در اين سريال به تصوير كشيده شده است با خانواده از منظر اسلام كاملا در تعارض است.
وي با اشاره به موضوع طلاق تازه عروس و داماد افزود: اين گره ها خيلي محكم نيست و به راحتي قابل حل است و آنقدر اين گره ها را كش مي دهند كه اين درگيري هاي طولاني جلوه مي كند. در حالي كه از همان ابتدا به جاي پيش كشيدن مساله طلاق، مي توانستند تدابير ديگري را بيانديشند. ضمن اينكه مادر اميرحافظ با بازي آتنه فقيه نصيري گذشته را فراموش كرده و صرفا به خاطر اين مساله اين همه درگيري در خانواده ايجاد مي كند.
اين منتقد با اعلام اينكه سريال 'جراحت' پيامي براي ماه مبارك رمضان بينندگان ندارد، ادامه داد: هدف از پخش سريال هاي رمضاني اين است كه فضاي روحاني و معنوي اين ماه مبارك را براي مردم بيشتر كنند. اين در حالي است كه غير از خشونت و نااميدي چيز ديگري براي مردم ندارد.
به گفته سربخش، وقتي بيننده خسته از سر كار به منزل برمي گردد، دوست دارد بعد از افطار سريالي تماشا كند كه به او آرامش و اميد داده و ساعات خوشي را هديه كند.
وي همچنين با اشاره به اينكه اين سريال محتواي نازلي را به مخاطب ارائه مي دهند، خاطر نشان كرد: بزرگترها در اين سريال از جايگاه مشخصي برخوردار نيستند و نقش پادرمياني كه افراد مسن تر و ريش سفيدها مي توانند داشته باشند، در اين سريال نمي بينيم. بنابراين با توجه به هزينه هاي سنگيني كه صدا و سيما براي ساخت اين سريال متحمل شده، بايد ضمن سنخيت با اين ماه، از محتواي بالايي برخوردار باشد.
** صدا و سيما به ژانر وحشت روي آورده است
حجت الاسلام 'علي جعفري' استاد دانشگاه امام صادق (ع) نيز با اشاره به اينكه سريال هاي ماه مبارك رمضان به جاي اينكه آرامش بخش، لطيف و معنوي باشند، خشونت و برخوردهاي كلامي و فيزيكي ميان اعضاي خانواده را به مخاطب ارائه مي دهند، به خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: مدتي است صدا و سيما به ژانر وحشت روي آورده است.
وي با بيان اينكه اگر صدا و سيما به اين رويه ادامه دهد خود به يكي از آسيب هاي اجتماعي بدل مي شود، افزود: مديران صدا و سيما در انتخاب موضوع و توليد سريال ها بايد بيشتر از اين دقت كنند چرا كه در غير اينصورت نه تنها قادر به كنترل آسيب هاي اجتماعي نيستند بلكه خود به يك آسيب تبديل مي شوند.
اين استاد دانشگاه در ادامه يادآور شد: سياست گذاران رسانه ملي متوجه نيستند كه حداقل اين سريال با شرايط و فضاي ماه مبارك رمضان تجانسي ندارد. كارنامه سازمان در ماه مبارك رمضان سالهاي قبل كارنامه بدي نبوده، اما وضعيت امسال به گونه اي است كه نمره خوبي به آن تعلق نمي گيرد.
جعفري خاطر نشان كرد: مردم در ماه رمضان با شيريني افطار مي كنند و مجموعه 'جراحت' افطار مردم را تلخ مي كند. اين مجموعه به لحاظ فني سريال خوبي است اما مناسب پخش در اين ماه مبارك نيست.
** جراحت در انتقال پيام خود موفق نبوده است
'احمد قيومي' رييس اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: مجموعه 'جراحت' در انتقال پيام خود كه همان خطرناك بودن محرميت ميان دختران و پسران جوان است، موفق نيست.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون بسياري از دختران و پسران جوان بدون عقد رسمي، چندين سال با هم ارتباط دارند، افزود: اين امر موجب بروز مشكلاتي مي شود و فكر مي كنم كه پيام اين مجموعه هم نشان دادن آن مشكلات است اما در نحوه انتقال پيام خود به گونه اي عمل كرده كه آن را تحت الشعاع قرار داده است.
رييس اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران در ادامه اظهار داشت: مسائلي چون از بين رفتن حريم ها، مشكلات خانوادگي، خشونت، قتل و برخوردهاي كلامي و فيزيكي كه در اين سريال وجود دارد موجب شده كه هيچ موفقيتي در انتقال پيام خود نداشته باشد.
قيومي با بيان اينكه اين سريال مناسب پخش در ماه مبارك رمضان نيست، يادآور شد: معمولا در ميان فرزندان خانواده هاي مذهبي اين جور مسائل در اين سطح (بارداري دختر) وجود ندارد بنابراين ضرورتي نداشت كه اين آقا پسر و دختر خانم، ظاهري كاملا موجه و اسلامي داشته باشند.
وي خاطر نشان كرد: اين اشكال متعلق به خانواده هايي است كه تيپ ظاهري و آموزه هاي خانوادگي شان با خانواده هاي متدين و اسلامي كاملا متفاوت است و چيزي كه اين فيلم نشان داده يك استثنا است و چرا اين به تصوير كشيده شده و هدف گذاري چه بوده، مشخص نيست.
رييس اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران اضافه كرد: اگر روابط ميان دختر و پسر به درستي ترسيم مي شد مي توانست يك هشداري به جوانان باشد اما هم اكنون اين مجموعه از مسير اصلي خود خارج شده و 100 پيام منفي ديگر را هم منتقل مي دهد كه در مجموع برآيند خوبي نيست.
قيومي به سريال 'صاحبدلان' اشاره كرد و گفت: سريال 'صاحبدلان' كه ماه مبارك رمضان سال هاي پيش پخش شد و بحث قرائت قرآن را مطرح مي كرد، مردم را به فضاي معنوي و انس با قرآن و دوري از زشتي ها مي آورد. در حالي كه سريال 'جراحت' سريال مناسبتي ماه پرخير و بركت رمضان نيست.
** ماه رمضان بهترين فرصت براي آموزش آموزه هاي ديني است
'اميدعلي مسعودي' عضو هيات علمي دانشگاه سوره و علامه طباطبايي نيز به خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: در ماه مبارك رمضان به خصوص بعد از اذان فرصتي براي عبادت، نيايش، خودسازي و بهره بردن از اين ماه است. برنامه تلويزيون هاي كشورهاي اسلامي معمولا مفرح و آرامش بخش است كه شامل پرداختن به ادبيات قرآني، پخش قرائت قرآن و تواشيح و غيره مي شود. ضمن اينكه سريال هاي سنتي پخش مي كند كه به ترويج آداب و رسوم خودشان مي پردازند.
وي ضمن تشكر از زحمات صدا و سيما و نگرش آنها به موضوعات اسلامي، افزود: اما يكي از ايرادات برنامه هاي رسانه ملي اين است كه از سنت ها دور شده و به سمت مدرنيته مي روند. موضوع اصلي سريال 'جراحت' مشكل ژنتيكي است كه مانع ازدواج دخترعمو و پسرعمو شده است كه اين مساله را علم پزشكي ثابت كرده است.
اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: اين در حالي است كه ما در سنت خودمان بارها و بارها ديديم دخترعمو و پسرعموهايي ازدواج كردند و هيچ مشكلي براي نسل شان پيش نيامده است. كل موضوع فيلم هم يك دستور بهداشتي است.
مسعودي با بيان اينكه موضوع هاي فرعي اين سريال مهمتر از موضوع اصلي است، يادآور شد: سريال 'جراحت' بايد به سوژه هاي فرعي مثل احترام به بزرگترها و رعايت قوانين و مقررات جامعه و خيلي از مسائل ديگر پررنگ تر نگاه مي كرد اما به صورت سطحي به اين موضوع ها پرداخته شده است.
وي خاطر نشان كرد: در اين مجموعه خيلي سريع از صحنه سيلي زدن اميرحافظ به صورت اكرم و عدم اطاعت دو جوان از بزرگترها گذشت كه بايد بيشتر مورد توجه قرار مي گرفت. نشان دادن اين تصاوير در جامعه بدآموزي دارد.
به گفته اين استاد دانشگاه، كل فضاي حاكم بر سريال، فضاي غم انگيزي است و نمايش اين گونه فيلم ها بعد از اذان مغرب، روي اعصاب مخاطب تاثير منفي مي گذارد.
مسعودي معتقد است: سريال هاي ديني و قرآني بايد در ماه مبارك رمضان پخش شود كه با روح عبادت و تقوايي كه مردم در اين ماه دنبال مي كنند، ارتباط داشته باشد. بسياري از آموزه هاي ديني را مي توان در قالب سريال براي خانواده ها و جوانان نشان داد.
وي گفت: موفقيت هاي علمي و كسب جوايز متعدد جوانان مومن و متدين امروز در سطح جهاني، مشكلات اساتيد و دانشجويان، مشكلات بانوان و هجوم فرهنگي شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان، موضوعاتي است كه مي تواند دست مايه فيلمسازان قرار گيرد. ضمن اينكه در ماه مبارك رمضان همه افراد خانواده دور هم جمع هستند و اين بهترين فرصت براي آموزش آموزه هاي ديني است.
اين استاد دانشگاه افزود: مضمون جراحت را مي توان در يك ميزگرد پزشكي بررسي كرد و نيازي نبود كه صدا و سيما هزينه هاي هنگفتي براي ساخت آن اختصاص دهد.
صدا و سيما در ماه رمضان سال هاي گذشته، در توليد و ساخت سريال هاي مناسبتي موفق تر عمل كرده است. به نظر مي رسد مديران شبكه هاي تلويزيوني رسانه ملي بايد در انتخاب سريال هاي ماه مبارك رمضان، توجه بيشتري به تناسب آنها با اين ماه پربركت داشته باشند تا اين سريال ها بتوانند تاثير معنوي و روحاني مطلوبي بر مخاطبان رسانه ملي داشته باشند.
گزارش از: زهرا لطفي زاده
۱۳۸۹-۰۶-۱۵ ۱۱:۳۸:۱۲ |
| |
| هدفتون از جراحت دار کردن ذهن مردم چیه؟ |
۱۳۸۹-۰۶-۱۵ ۱۱:۳۷:۰۱ |
| |
| به نظر خانواده ما جراحت سریال متشنجیه |
۱۳۸۹-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۵:۵۱ |
| |
نگران نباشید اخرش رو یه جوری سر هم میکنه که سنخیت پیدا کنه
بهتره کمتر به خورد مردم این سریال های ابدوخیاری و بدن بعدا نگن فارسی وان مردم رو به سوی غرب میکشونه.
عرضه دارید سریا های خوب بسازید .
عرضه دارید قهوه تلخ رو پخش کنید.
...کلا جامعه ما جامعه افسرده ایه. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۳ ۱۲:۱۱:۵۳ |
| |
| جامعه ما در شرايط فعلي احتياج به معنويت وآرامش داره و مردم به قدر كافي درگير مسايل گوناگون هستند.وبا اين سريالهاكه با مضمون ناجوانمردي ،بهتان ، دروغ ،دودستگي فاميلي،نداشتن اعتماد در بين خانواده كجاش آموزنده است ؟ |
۱۳۸۹-۰۶-۱۳ ۱۱:۲۲:۴۵ |
| |
| نويسنده اين سريال و سريال زير هشت يک نفر است.هر کدام از اين دو سريال فقط به بدبختی و بدبياری های يک يا چند نفر پرداخته به نظرم ذهن اين نويسنده پر از سياهی و بدبختيه...چرا ما بايد شاهد اين سريالها باشيم؟چطور مردم به ماهواره روی نيارن؟ |
۱۳۸۹-۰۶-۱۳ ۰۹:۴۶:۱۷ |
| |
| خيلي ايرادهاي بني اسرائيلي مي گيريد اتفاقا خيلي سريال خوبي است اولا ،بهتر كه امسال از شر سريالهاي آقاي عطاران راحت شديم از بس نكات غير اخلاقي و بي ادبي در آنها بيان ميشد و لغلغه زبان بچهها حالا يك سريال خوب هم كه پخش ميشود نميگذاريد دوم اينكه در طي سالهاي قبل هم سريالهاي در ماه رمضان پخش مي شد كه هيچ ربطي به ماه رمضان نداشت |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۷:۳۲:۴۰ |
| |
آقاي سعيد........ هر فيلم نامه اي كه تاكنون نوشته اند فرافكني زندگي سراسر ......خودشان بوده است. اصرار دارند زندگي مردم را سراسر نكبت و بدبختي و پست فطرتي انسان ها نشان دهند.
آيا مطمئن هستيم كه در انجام اين كار ماموريت ندارند؟! |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۷:۰۰:۵۰ |
| |
| بابا ول کنید کدوم سریالشون خوبه |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۶:۵۸:۰۳ |
| |
با سلام.
همه ی این نقل قول ها از طرف مثلاً منتقدین ....... را خواندم. واقعاً هیچکدام به عمق این سریال نرسیده اند. هدف این سریال را اغلب باردار شدن در دوره ی محرمیت دانسته اند. تورو خدا هدفو !
عرض بنده این است که اگر سایت جهان خواست بعد از پایان سریال به عنوان نویسنده ی مهمان تحلیلی از این سریال داشته باشم. خواستید خبر کنید. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۵:۱۷:۱۵ |
| |
یه نفر نظر داده: "بغل کردن دختر بچه در هر فرصت ،سکانس های حساس در خانه روی تختخواب دو نفره !!!(چه لزومی به این کار ها بود مگر اشاعه ..." !!!!
آقا مگه اینا جرمه؟ کجای فیلمو دیدین زن و شوهر کنار هم رو تخت باشن؟ یعنی تو فیلمای ایرانی همه باید رو تخت یه نفره بخوابن؟ مضحک نیست؟ فقط باید پسرا رو بغل کرو؟ شما اگر با دیدن این صحنه ها چیزیت میشه یه ایرادی داری. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۵:۱۳:۴۳ |
| |
| مثلا سریال آقای عطاران که هر سال ماه رمضون کانال سه رو بلوکه کرده بود سرشار از معنویت بود؟ نه اینکه فقط پر از دروغ گویی و شارلاتان بازی بود؟ کجاش به ماه رمضون میخورد که حالا بعضی از منتقدا میگن جای سریالای عطاران خالیه؟ |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۲:۰۰:۴۱ |
| |
| چرا همه ی سریالهای ما با غم و ماتم پیوند ناگسستنی دارند؟! |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۲:۴۱ |
| |
| این آقای سربخش که به عنوان منتقد ازش مصاحبه زدید نابیناست. من ایشون رو از نزدیک میشناسم. حتی برای خوندن مجبورن از خط بریل استفاده کنن. البته کارشناس مسائل فرهنگی هستند. اما چطوری بدون دیدن یک سریال و تنها با شنیدن اون کلیت اون رو زیر سوال میبرن این هم از اون دست اقداماتی است که فقط از ایرنا بر میاد. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۹:۲۷ |
| |
| آقايي كه فرموده اين سريال فرصت مناسبي جهت آموزه هاي ديني است احتمالا منظورش نوع سخناني است كه اكرم و اميرحافظ با القاب بسيار زشت براي هم بكار مي برند. به فرض وجود اختلاف مي شد از الفاظي استفاده كرد كه به مفهوم توهين به شخص مقابل باشد اما نه با ادبياتي زشت و بد تركيب |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۸:۲۹ |
| |
| لطفا در خصوص سریال "ملکوت" هم بررسی شود، بازیگر نقش فرشته برزخی، قرآن را اشتباه می خواند!!! و بچه بازیگر هم به استناد کتاب دینی خود کفاره یک روز روزه خواری را یک ماه روزه گرفتن می داند!!!و.... |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۰:۰۰ |
| |
| بسيار موافقم اين سريال آشغال است و آشغالتر از آن نون و ريحون است واقعا ادم خجالت مي كشه اين سريالها را ايراني و مناسبتي ناميد |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۱۰:۲۶:۱۵ |
| |
| با سلام، اولا موضوع اصلی سریال (بارداري دختر) موضوعی نیست که در جامعه عمومیت داشته باشد،ثانیا آنقدر مسائل ساده را پیچیده کرده اند که با اعصاب بیننده بازی می کنند. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۹:۵۷:۴۱ |
| |
| در اين سريال هدف خانم هاي چادري را زير سوال بردن است . |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۸:۰۵:۴۰ |
| |
| چقد خواندن وشنیدن حرفهای این منتقدانی که فکر میکنند مردم یک مشت بچه بی عقل وشعور هستند که باید بهشون گفت چی خوبه چی بده خسته کننده است اخه مگه توی این جامعه زندگی نمی کنید کی گفته در خانواده های متدین مورد بارداری در دوران محرمیت پیش نمیاد مگه دختر وپسر متدین آدم نیستند و ممکن نیست احساسات جوانی در این دوران بین انها پیش بیاد به نظر من که داستان جراحت عین واقعیت های جامعه رو عنوان میکنه واین اقایان منتقد هم فکر کردن اینجا مدینه فاضله است و از این اتفاقات نمی افته در ضمن نزدیک 90 درصد کسانی که سریال هاچه مناسبتی چه غیر از اون رو نگاه می کنن جهت سرگرمیه نه بالا بردن درجه ایمانشون چطوره که خشونت توی یک سریال که همه میدونن واقعیت نداره و ممکنه پیش بیاد تاثیر گذاره ولی نشون دادن خیلی تصاویر دردناک و غم انگیز که همین تلویزیون خودمون نشون می ده برای روحیه مردم ناراحت کننده نیست تو رو خدا سر مردم یک بوم ودو هوا بازی در نیارید و به شعور مخاطب احترام بذارید بیننده اون چیزی رو که تشخیص بده و قابل ارزش باشه برداشت می کنه جهان لطفا" سانسور نکن حرفم خطر ناک نیست |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۷:۵۵:۲۵ |
| |
| این چه برنامه ای است همش بدی همش جنایت همش قتل بدبینی گریه زاری آنهم بعد افطار بخدا به فر هنگ مردم خیانت میشود اگر می توانید کاری بکنید |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۷:۵۴:۲۱ |
| |
کجای این سریال نکات مثبت دارد الفاظ رکیک فحشهایی که در تلویزیون کم نظیر بوده هنجار شکنی در روابط مانند بغل کردن دختر بچه در هر فرصت ،سکانس های حساس در خانه روی تختخواب دو نفره !!!(چه لزومی به این کار ها بود مگر اشاعه ...)بی حرمتی به بزرگان
خوب شد رهبر یه اقای ضرغامی التیماتوم داده بود و گرنه نمی دانم ایشان چه سریال هایی را برای ماه رمضان اماده و پخش می کرد. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۷:۲۲:۱۸ |
| |
| خدا وكيلي ، جان من ، جهان تو خودت رو با ايرنا يكي نكن . بابا سريال به اين قشنگي چشه ، ايرنايي ها كارشون اينه كه از بيت المال حقوق بگيرن و اين چيزها رو بنويسند .حالا صبر كن مگه سريال ملكوت مناسبتي نيست ، چند روز ديگه چون ملكوت مناسبتي هستش مي گن ، ملكوت با داشتن موضوعي مناسبتي ، از لحاظ عمق موضوعي! و روايت تصويري! داراي ضعف هاي بسياري بوده و موجب آن مي شود كه مخاطب در اين ماه پر بركت كه درهاي بهشت تا آخر اين ماه مبارك باز است حوصله اش سر رفته و به جهنم فكر كند . مي گي نه مي شينيم و مي بينيم . جهان بي خيال ايرنا با اين انتقاداتش بشو |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۶:۵۷:۰۳ |
| |
در اکثر نظر سنجیها، مخاطبین بیشترین رای را به این سریال داده اند. پس یعنی متناسب با خواست مردم و اتفاقا مناسب برای این ماه مبارک است.
البته شاید از این جهت خیلی حال و هوای ماه مبارک رمضان در این سریال وجو ندارد،حق با شما باشد. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۱ ۰۰:۵۰:۱۷ |
| |
| هرجند عملكرد و نقد شما مثل هميشه بسار حرفه اي و منصفانه بود،اما با ابن صحبت شما كه اين سريال مناسب اين ماه نيست مخالفم چون همانطور كه در جمله ابتدايي سريال هم آمده:خدا را نشناختم مگر به گسستن و باز شدن گره ها ومشكلات.پس كمي هم از اين طرف قضيه به موضوع نگاه كنيم كه با وجود تمام اين مشكلات و خشونتها خدا هست و اراده اش بر حل آن. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۲۳:۵۲:۳۱ |
| |
اتفاقا سریالای خوب وآموزنده ای است که خانواده ها مواظب باشند ودخترانشون را به عقد موفت در نیاورند که عاقبت بخیری ندارد
اونهائیکه مخالف این سریالند حتما موافق صیغه بازی هستند ونمیخواهند مردم ازعواقب اون با خبر باشند
تشکر از کارگردان فیلم جراحت |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۲۳:۲۹:۰۳ |
| |
| بسياري از منتقدان سينما و تلويزيون ......می کنند. خیلی هم خوب است. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۲۱:۵۸:۴۰ |
| |
| من که سریال رضا عطاران رو نگاه می کنم.با اینکه تکراریه ولی بهتره... |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۱۷:۴۱:۴۲ |
| |
| من این فیلم را جز فیلم های خوب سیما می دانم ولی در ماه مبارک باید کار ها سمت وسویی الهی داشته باشند و مردم از دین خود بدانند،دینی که متاسفانه برای بعضیها عادت شده و روزه خواری ها و بسیاری دیگر از مشکلات ناشی از ضعف رسانه ای ماست. |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۱۶:۳۹:۱۱ |
| |
| سریال به این خوبی ، هرچی باشه از نون و ریحون با مفاهیم ضد دینی اش که بهتره |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۱۶:۲۳:۲۵ |
| |
| خیلیم خوبه ! مهمترین پیامش هم اینه که مردم یاد بگیرن دل کسیو نشکنن چون سزاشو میبینن ! چون خدا از حق خودشم که بگذره از حق بندش نمیگذره ماه رمضونم ماه خوبیه واسه توبه و حلالیت طلبیدن ! (فکرکنم چون مرده یه خرده هوس باز میزنه و اتفاقای بدی براش میفته به مذاق بعضیا خوش نیومده و ایراد گرفتن ازش ) بعدم نظر مردم مهمه نه نظر 4 تا مسئول !! |
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۱۵:۵۷:۲۱ |
| |
سنخيتي با اين ماه پر از رحمت و بركت ندارد
----نه اینکه بقیش داره؟
مثلا شبکه تهران؟؟
یا شبکه یک؟؟؟ |