جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

اوغلو: داعش تهدیدی برای ترکیه است

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 436010
نخست وزیر ترکیه داعش را تهدیدی امنیتی و مذهبی برای کشورش دانست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه حریت، احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه در سخنانی در نشست فراکسیون نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان، گفت: داعش هم به لحاظ امنیتی تهدیدی برای ترکیه است و هم به لحاظ زیان هایی که به دین ما وارد می کند ، تهدیدی برای اعتقادات ما است. داوداوغلو با بیان اینکه از ۷ ژوئن تاکنون ۶۵۷ اقدام تروریستی در ترکیه روی داده است،‌ افزود: در عملیات علیه داعش ، پ ک ک و گروه موسوم به جبهه انقلابی نجات خلق در ۳۹ استان ترکیه تاکنون ۱۳۰۲ نفر بازداشت شده‌اند.

وی گفت: گروه داعش، پ ک ک و گروه موسوم به جبهه انقلابی نجات خلق به صورت همزمان حملات تروریستی را به ترکیه آغاز کرده‌اند. نخست وزیر ترکیه گفت: آسیب رساندن به نظام جمهوری ترکیه ، دموکراسی این کشور و حقوق بشر نخستین هدف این گروه‌ها است. هدف دوم آنان بر هم زدن نظم عمومی و هدف سوم نیز لطمه زدن به اعتبار ترکیه در عرصه بین المللی است.

داوداوغلو با تاکید بر ادامه عملیات نظامی ترکیه هشدار داد هیچکس نباید در پی آزمایش صبر و قاطعیت ما باشد. همه باید موضع خود را به صورت شفاف مشخص کنند. اگر همانگونه که داعش را محکوم می کنند، شجاعت محکوم کردن پ ک ک را نیز نشان دهند ما نیز به دعوت آنان پاسخ مثبت می دهیم و با آنان گفتگو می‌کنیم اما تا زمانی که این کار را انجام ندهند از دیدگاه ما و از دیدگاه مردم مظنون به شمار خواهند رفت.

نخست وزیر ترکیه گفت: تا زمانی که عناصر مسلح سلاح را زمین بگذارند و از ترکیه خارج شوند و نظم عمومی کاملا برقرار شود روند موجود ادامه خواهد یافت.

داوداوغلو گفت: ترکیه با مسئله خلاء حاکمیت مواجه نیست و با چنین مسئله‌ای مواجه نخواهد شد. در مقابل حملات گروه‌های تروریستی از اتخاذ تدابیر لازم صرف نظر نخواهیم کرد.
https://jahannews.com/vdcb80bagrhbfgp.uiur.html
jahannews.com/vdcb80bagrhbfgp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینجاست که باید گفت آقا داود صبح به خیر!!!!!
شاهین
تو اربابانت (آمریکا رژیم صهیونستی و کشورهای مرتجع و عصر حجری عرب منطقه خلیج فارس ) این تروریست های جنایت کار را از نقاط مختلف دنیا جمع آوری ، آموزش ، تسلیح و کمک مالی و تسلیحاتی نموده اید حال این حرف باید از لسان تو .... تو باید بشنویم
واقعاً د ریک دنیای وارون وارونه زندگی می کنیم