چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

معروف باشید محروم نمی شوید

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 387321
معروف باشید، محروم نمی شوید. این شعار جدید در فوتبال ایران است که بر اساس آن بازیکنان خاطی در صورتی که ازشهرت برخوردار باشند نه تنها مجازات نمی شوند، بلکه امکان و فرصتی تازه هم برای ادامه فعالیت دارند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، فوتبال ایران هر ازچند گاهی شاهد اتفاقات عجیب وغریب است، از باخت های شگفت انگیز و دور از تصور مقابل حریفان دست چندم آسیا گرفته تا درگیری های همیشگی دراین رشته. اما پرونده کارت های پایان خدمت دسته گل جدیدی است که جالب تر از آن برخورد دوگانه با این جریان و تخلف است.

جعل یا ارائه مدارک نادرست برای دریافت کارت پایان خدمت و یا معافی از آن جرم است و درقانون نیز صراحتا'برای این تخلف مجازات هایی درنظر گرفته شده است، آنچه از قانون استنباط می شود این است که هیچ فرد و گروهی در برابر قانون متمایز نیست و در صورت تخلف همه در برابر قانون یکسان هستند اما آنچه در روزهای اخیر مشاهده شد این ذهنیت را به وجود می آورد که اگر معروف و مشهور باشید از مجازات در امان خواهید بود.

پس ازمطرح شدن نام چند فوتبالیست و تخلف در وضعیت کارت های پایان خدمت و یا معافی آنان، برخی از مسوولان امر نسبت به این جریان واکنش نشان دادند و حتی از ممنوعیت حضور متخلفان در تیم های فوتبال خبر دادند و گفتند با این افراد برخورد خواهد شد.

طبیعتا'پس ازبررسی سازمان نظام وظیفه،این بازیکنان برای ارائه مدارک نادرست و کتمان حقیقت که در نهایت منجر به حضور در لیگ های فوتبال آنهم بدون انجام خدمت مقدس سربازی شده است باید به مراجع قضایی معرفی شوند وبرای تخلفی که در آن سهیم هستند با آنها برخورد شود، اما در روزهای اخیر ماجرا شکل تازه ای به خود گرفته و خیلی ساده همه از تخلفات صورت گرفته چشم پوشی کردندوهمه چیز به خیر وخوشی تمام شد.

آقایان نه تنها محروم نشدند بلکه در تیم های دیگر و البته نامدار لیگ برتر حضور یافتند و قرار شد ادامه فصل در آنجا به وظیفه خطیر خود عمل کنند.این که این همه مجازات و آن همه سختی را چگونه باید تحمل کرد، بماند اما باید پرسید اگر به جای این چهره ها افراد عادی جامعه بودند آیا مسوولان بازهم همین روند را در پیش می گرفتند.

در ورزشی که اخلاق مداری را فریاد می زنیم، از احترام به پیشکسوت گلوی خود راآزرده می سازیم، ازخوبی های ورزش الگو می سازیم وبدی هارا نکوهش می کنیم،ازمرام ومنش پهلوانی همچون تختی به نیکی یاد می کنیم وهر ساله بر مزارش جمع می شویم و.... چگونه باورکنیم که ازاین ماجرا به همین سادگی می گذریم.

شاید این همان چیزی است که امروزهمه جوانان به آن فکر می کنند،اگر معروف باشید قابل احترام هستید،در خیابان جریمه نمی شوید و به جای برگ جریمه عکس یادگاری می گیرید. هیچ جایی درصف نداشته و نفر اول هستید. جیب پر پول دارید که نمی دانید از کجا آمده است و در زندگی می تازید.

سوال اساسی اینجاست که چرا اصلا باید پای اینگونه جرم ها و فسادها در فوتبال باز شود و چرا با مجرمان اینگونه با مهربانی برخورد می شود. چرا نهادها و ارگانهایی که می توانند ورود کنند سکوت می کنند، چرا وزارت ورزش که نهاد ناظر بر عملکرد فدراسیون هاست با قاطعیت وارد عمل نمی شود و برخورد جدی نمی کند. آیا از فوتبالی که به همین سادگی شاهد تخلفات است می توان انتظار داشت بر مدار قانون پیش برود. آیا جوانانی که پشت خط هستند انگیزه و امیدی برای حضور و موفقیت در این عرصه را خواهندداشت. این تفاوت ها فوتبال را نابود می کند،ورزش را به بیراهه می برد و قبح کار زشت را می شکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاطمه
این همه سرمایه مملکت که در شکم این مفت خورهای بیکاره ریخته میشه اگر خرج میشد برای ساخت مدرسه و بیمارستان در روستاها، الان هیچ روستایی بدون امکانات نمونده بود. بیت المال رو چپاول کردن اینها. شرم هم نمی کنن.