پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تغییرکتب درسی پنجم ونهم ازسال آینده

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 387826
مدیر کل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری در خصوص تغییرات کتب درسی گفت: سال آینده محتوای کتب سال پنجم ابتدایی تغییر می‌یابد و کتاب‌های سال نهم نیز جدید التألیف خواهد بود.
به گزارش جهان؛ محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سال آینده کتاب‌های ریاضی،‌ فارسی و اجتماعی دوره ابتدایی بیشترین تغییر را خواهند داشت؛ پس از آن کتاب‌های دینی و علوم دوره ابتدایی نیز تغییر می‌کند.

وی افزود: در پایه نهم تمام کتاب‌های هشتم وجود دارد و به جای کتاب تفکر و سبک زندگی، کتاب آمادگی دفاعی جایگزین می‌شود.

مدیر کل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری خاطر نشان کرد: برنامه‌های درسی ملی محورهای اساسی دارد که از مهم‌ترین آن الگوی هدف‌گذاری است و به پنج عنصر تفکر،‌ ایمان، علم و عمل و اخلاق ارتقاء یافته است؛ ضمن اینکه به چهار عرصه‌ نظیر خود،‌ خلق، خلقت و خداوند متعال در برنامه دروس ملی توجه شده است.

امانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه حجم کتب درس زیاد نیست، افزود: کم کردن ساعت آموزش در مدارس و تجمیع ساعات درسی با توجه به تک شیفته شدن مدارس پذیرفتنی نیست بلکه این کار موجب کم شدن کیفیت تعلیم و تربیت در دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم کتب درسی در کشور‌مان نسبت به سایر کشورهای جهان کم است، تصریح کرد: هوشمند‌سازی مدارس در وقت یادگیری دروس به دانش‌آموزان و تدریس مناسب به معلمان کمک بسیاری می‌کند و گاهی اوقات معلمان در جریان تدریس، کلاس‌های درس را به آرامی پیش می‌برند که این کار برای یادگیری دانش‌آموزان موثر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *