جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روایتی ازپشت‌پرده مداخلات درنظام‌مهندسی

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 448927
وزیر راه و شهرسازی با حضور در انتخابات هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر تلاش ۶ ماهه برای پاک‌کردن مداخلات غیرحرفه‌ای و خارج از حرفه در نظام مهندسی تاکید کرد: انحطاط مهندسی به این معناست که به کار با کیفیت و بی کیفیت یک نوع نگاه داشته باشیم.
به گزارش جهان به نقل از میزان، عباس آخوندی صبح امروز ۱۶ مهر ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از شعب اخذ رأی استان تهران در هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها حضور یافت و رأی خود را به صندوق اخذ رأی انداخت.

وی در حاشیه برگزاری این انتخابات در جمع خبرنگاران در بیان توصیه‌های خود به مهندسان گفت: انتخابات نظام مهندسی یکی از موضوعاتی است که در سطح عمومی و تخصصی اهمیت دارد عمومی از این جهت که نهایتا هر کس که بخواهد ساختمانی بسازد با مهندسان سر و کار دارد بنابراین بحث فعالیت‌های مهندسی موضوعی فراگیر و در ارتباط با مردم است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت جنبه تخصصی انتخابات نظام مهندسی با بیان اینکه اعضای نظام مهندسی بیش از ۳۰۰ هزار نفر هستند اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی یکی از فراگیرترین انجمن‌های حرفه‌ای کشور است که می‌تواند بر مسائل حرفه‌ای تأثیر مهمی بگذارد به همین خاطر تصورم این است که باید بتوانیم نظام مهندسی را از مداخلات خارج از حرفه و غیرحرفه‌ای پاک کنیم تا انجمنی حرفه‌ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید منافع حرفه‌ورزان تأمین شود تصریح کرد: تأمین منافع حرفه‌ورزان تأمین منافع ملی است و با این کار به یک نوع کسب و کار منصفانه می‌رسیم. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار داد این است که مردمی که از منافع و خدمات مهندسی بهره‌مند می‌شوند لزوما مهندس نیستند و از کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند آگاهی ندارند بنابراین شفاف‌سازی در این حرفه منجر به کنترل‌های اجتماعی می‌شود.

آخوندی ادامه داد: به همین خاطر در چند ماه گذشته هر جایی که می‌توانست تضاد منافع ایجاد شود و به بیان دیگر یک نفر می‌توانست در دو طرف میز قرار بگیرد را به عنوان بزرگ‌ترین نقض اخلاق نظام مهندسی بر آن موضع‌گیری کردم. هنوز هم فکر می‌کنم اساسا مهندسان زحمتکش ایران با این اتفاق می‌توانند وجاهت حرفه‌ای و اجتماعی خود را اعتلا بخشند.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان مهندس حرفه‌ای تلاش می‌کنم به سهم خود به کسانی که فکر می‌کنم صلاحیت دارند رأی بدهم.

آخوندی در پاسخ به پرسشی در خصوص رأی دادن به ائتلاف گفت: من تلاش می‌کنم شخصا رأی بدهم.

وزیر راه و شهرسازی درباره عقیده جامعه مهندسی که بیکاری را معضل فراگیر این حرفه می دانند اظهار کرد: اصلی‌ترین بحث رقابت است ما باید به این سمت برویم که مهندسان بتوانند خدمت مورد نیاز جامعه را با کیفیت برتر انجام دهند. همچنین باید نظام توزیع کار مهندسی به گونه‌ای باشد تا کار مهندسی باکیفیت از بی‌کیفیت تمیز داده شود؛ اگر به کار و خدمت همه مهندسان به یک گونه نگاه کنیم، انحطاط مهندسی است.

وی افزود: باید برای ایجاد رقابت تلاش کنیم تا مردم بیشتری به‌ سمت مهندسان بیایند زیرا که می‌دانند خدمات باکیفیت دریافت می‌کنند و این در جهت ایجاد اشتغال مهندسان مؤثر است. همچنین فرصت‌های شغلی به محیط اجتماعی برمی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *