پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳۱
مشائی توضیح داد؛

حرفهای من درباره مکتب ایران،حرف امام و آیه قرآن است

+توضیح رئیس جمهور
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 128229
مشائي در واكنش به انتقادات روزهاي اخير درباره سخنان خود مبني بر اين كه بايد مكتب ايراني را معرفي كرد گفت: اين حرف من (مكتب ايراني) حرف جديدي نبود، بلكه حرف امام است. امروز حرف‌هاي مختلفي در دنيا به نام اسلام زده مي‌شود آيا ما قبول داريم؟ درحالي كه ما قبول نداريم. بلكه اسلامي را قبول داريم كه در ايران مستقر است. مكتب ايران را در سخنراني خود تصريح كردم كه اسلام ناب اين است. انديشه ناب اين است ولي تعجب مي‌كنم البته آيه قرآن است. اينها را به قرآن ارجاع مي‌دهم.

به گزارش سرویس سیاسی جهان، اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور و جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور، قبل از ظهر امروز (شنبه) در حاشيه مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار و شهداي عرصه خبر و اطلاع‌رساني در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي درباره خبر كيهان مبني بر دعوت از هوشنگ اميراحمدي براي حضور در همايش ايرانيان خارج از كشور اظهار داشت: ايشان اصلاً دعوت نشده‌است و آن دعوتنامه‌اي كه روزنامه كيهان چاپ كرده بود، جعل اين روزنامه بوده و يك دروغ بزرگ روزنامه كيهان است. 

بنده نمي‌فهمم كه چرا اين روزنامه اصرار دارد ايرانيان را اينگونه جلوه دهد. به دنبال چه منفعتي است كه ما تصوير منفي از نخبگان ايراني سراسر دنيا ارائه كنيم.

جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور تأكيد كرد: بررسي كردم كاري كه روزنامه كيهان كرد خيلي منفي بود. ايرانيان هم در داخل و هم خارج به شدت موقعيت خود را از دست دادند. البته اصرار ايشان معلوم است. قبلاً يك اتهامي به بنده زده بود. او به زور مي‌خواهد اين را به بنده بچسباند كه با اين كار مي‌خواهد اتهام قبلي خود را تائيد كند. ايشان (شريعتمداري)‌ قبلا هم به من دروغ بسته و دروغ بستن ايشان به بنده را ديگر همه مي‌دانند و مجموعاً ايشان تا به حال 30 دروغ به بنده به صورت آشكار و روشن به من نسبت داده است.

مشايي ادامه داد: البته اهميت ندارد و بنده به حرف‌هاي ايشان هيچ توجهي نمي‌كنم اما همه مردم ايران مي‌دانند بنده به اندازه كافي شجاع هستم و در دفعه قبل اتهام دعوت از هوشنگ اميراحمدي را زدند. اگر بخواهم اثبات كنم كه من او را دعوت نكردم آيا خودم دوباره اين فرد را دعوت مي‌كنم كه شكايت خودم را نقد كنم؟

رئيس‌ دفتر رئيس‌جمهور افزود: ايشان (شريعتمداي) اصلاً فكر نمي‌كند و حرف مي‌زند اگر من قبلاً آقاي اميراحمدي را دعوت كرده بودم، ديگر شكايت نمي‌كردم، حال كه شكايت كردم مي‌گويم كه ايشان (شريعتمداري) به بنده دروغ بسته‌است. آيا بايد دوباره از اميراحمدي دعوت كنم كه مردم به من بخندند. چه كسي اين حرف‌ها را از ايشان (شريعتمداري) باور مي‌كند.

وي ادامه داد: اصلاً متن دعوتنامه آن چيزي نيست كه ايشان منتشر كرده‌است و اصلاً حرمت دعوتنامه چيز ديگري است اينكه يك عنواني را تايپ كنند و بعد بنويسند دعوت‌نامه، اگر ايشان (هوشنگ اميراحمدي) دعوت مي شد پس چرا شركت نكرده‌اند؟

وي افزود: بنده افسوس مي‌خورم كه در كشور ما كساني باشد كه هنوز به ظرفيت‌هاي ايرانيان عزيز ما آشنا نباشند. ممكن است معدود كساني به نام ايراني و ايراني‌نما داشته باشيم كه مثل منافقين و بعضي آدم‌هاي ديگر در دنيا باشند و هستند اما اينها در مقابل جمعيت خروشان ايراني در هر جاي دنيا كه زندگي مي‌كنند عددي به حساب نمي‌آيند. آنها چه كساني بودند همانهايي بودند كه تبليغات مي‌كردند كه ايراني‌ها به داخل نيايند، ولي حالا آمده‌اند كه بسيار ارزشمند است.

به گزارش فارس مشايي در ادامه در واكنش به انتقادات از سخنان وي درباره ضرورت معرفي مكتب ايراني، اظهار داشت: در خصوص مكتب ايراني كه بنده گفته بودم، جنجال ايجاد كردند. متأسفانه مثل همه صحبت‌هاي قبلي من برخي‌ها دوست دارند فحش بدهند، ايرادي ندارد فحش بدهند ولي فكر مي‌كنم ملت ايران مي‌‌توانند حرف‌هاي منطقي بزنند.

وي تأكيد كرد: اين حرف من (مكتب ايراني) حرف جديدي نبود، بلكه حرف امام است. امروز حرف‌هاي مختلفي در دنيا به نام اسلام زده مي‌شود آيا ما قبول داريم؟ درحالي كه ما قبول نداريم. بلكه اسلامي را قبول داريم كه در ايران مستقر است. مكتب ايران را در سخنراني خود تصريح كردم كه اسلام ناب اين است. انديشه ناب اين است، ولي تعجب مي‌كنم البته آيه قرآن است. اينها را به قرآن ارجاع مي‌دهم. البته به خاطر ظلمي كه به بنده مي‌كنند برخي‌ها مي‌گويند شما خيلي ساكت هستيد. بنده مي‌گويم اينها را واگذار كردم به خدا و فكر مي‌كنم خداوند از بنده بخشنده‌تر است كه اين به نفع اينها است. 

توضیح رئیس جمهور:

رئيس‌جمهور هم امروز با بيان اينكه يكي از ويژگي‌هاي كساني كه وارد نظام آموزش و پرورش مي‌شوند، عشق به ايران زمين است، گفت: برخي خيال نكنند كه اين حرف بنده مبني بر ملي‌گرايي و ناسيوناليسم است چرا كه امروز ايران يك جغرافيا، مليت و قوم و قبيله نيست بلكه يك راه و مكتب است.

رئيس‌جمهور افزود:‌ ايران يعني عدالت، خداپرستي،‌ آزادي و راه نجات. بنابراين اگر ايران زمين را از تاريخ و جغرافيا برداريم از تمدن بشري چيزي باقي نمي‌ماند و به جرأت مي‌توانم بگويم كه تنها تمدن مبني بر ارزش‌هاي الهي و انساني، در ايران زمين است. 

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: چه كسي گفته عباسيان و امويان پرچمدار اسلام بودند؟ هر چند برخي از مسلمانان تلاش‌هاي خوب و خدمات بي‌نظيري كرده‌اند، اما تمدن اسلامي هنوز برپا نشده است و نمي‌شود كسي كه امام حسين (ع) را قطعه قطعه كردند، تمدن اسلامي دانست. 

وي اسم ايران را مترادف ادب، فرهنگ، اخلاق و هنر برشمرد و تأكيد كرد: چه كسي امروز پرچم عدالت را برداشته و بر سر ظالمان مي‌كوبد؟ بايد گفت ايران است و اگر در گوشه و كنار جهان نيز عشق و اميدي باقي مانده به خاطر ايران مي‌باشد. 

احمدي‌نژاد با اشاره به سخني از امام (ره) مبني بر اينكه اگر ايران امروز زمين بخورد اسلام و ارزش‌هاي انساني صدها سال ديگر برپا نمي شود، گفت: ملي‌گراها را شاهد بوديم كه با دشمن همراه شدند و دروغ مي‌گفتند در حالي كه عشق به ايران يعني عشق به همه خوبي‌ها.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مکتب ایرانی ایشان شدیدا انسان را یاد جمهوری ایرانی می اندازد به روایت اصولگرایی جدید!
اگر ما اسلام را با خودمان مساوی دانستیم گمراهی ما آغاز شده البته ظاهرا ایشان قصد دارد حرف جدید و خوب بزند ولی به لوازم حرفهایش توجه نمی کند.
آیا با این توجیه که اسلام برداشتهای متعدد دارد می توان گفت مکتب ایرانی؟! مگر مکتب ایرانی برداشت دیگری ندارد؟ پس چرا عده ای جمهوری ایرانی را مطرح کردند و شما چرا مخالفت کردید؟! و یا اگر حرف شما حرف امام است امام چرا با جمهوری ایرانی مخالف بوده اند؟
Iran, Islamic Republic of
عشق به ایران یعنی عشق به همه خوبیها. زنده باد ایران.زنده باد اسلام. این دو آمیخته به هم و عجین شده با یکدیگرند.
Iran, Islamic Republic of
آقاي مشايي، الحمد الله ديوار حاشا در اين مملکت سر به فلک کشيده است. حتما امير احمدي خائن به دعوت خودش آمده بود. (خيلي شجاعه)
در ضمن هنوز يادمان نرفته که در مورد اتهام قبلي کيهان در مورد ديدار با امير احمدي گفته بودي: "اگر کيهان مجرم شناخته نشود، مسلمان نيستم". کيهان که تبرعه شد. در پايان..................
خداوکیلی مشایی همرو سر کار گذاشته :)) معمولا جملاتش رو جوری میگه که کلی شبهه داشته باشه، بعد یه عده بهش حمله کنن بعد یه مصاحبه دیگه بکنه و بگه که منظورش چی بود!!
Iran, Islamic Republic of
توجيه بس است . ايران پرچم عدالت را اگربردست دارد به تبعيت از دين اسلام است . اگر عشق به ايران است بخاطر اجراي اسلام است وگرنه زمان شاه هم ايران بود اما از ديد مردم دنيا خوار بود و حالا به بركت اسلام هوادار دارد.
Iran, Islamic Republic of
به رئیس جمهور محترم بفرمائید تا گفته می‌شود مکتب اسلامی ، مکتب به اصطلاح اسلامی اموی و عباسی به ذهن متبادر نمی‌شود بلکه مکتب اسلام ناب محمدی ( ص ) که مورد تأکید امام ( ره ر ) بود به ذهن می‌رسد که حالا بخواهند با این سفسطه‌ها سخنان شرک آلود دفتر دار ! که چه عرض کنم همه کاره دولت رو توجیه کنند . جناب آقای احمدی نژاد خیلی برای انتخاب شدن شما رنج بردیم و زحمت کشیدیم و از کس و نا کس زخم زبان شنیدیم و حتی موقعیت شغلی مان را در خطر جدی انداختیم (‌به خاطر انبوه مدیران سبزی در محل کارمان ) حالا با این مشایی و رحیمی داری خون به دل ما می‌کنی . آقا فرمودند انتخاب مشایی باعث سرخوردگی طرفداران و دوستداران شما می‌‌شود از اون پست برداشتی و کردیش رئیس‌دفتر تون حالا هم هر روز یه حرف و سخن از این اقا می‌شنویم که دل علماء و بزرگان دین و مردم حزب‌الله رو به درد میاره اشکالی نداره همه درد و رنج ما و این خار در چشم و استخوان در گلویمان را دردو رنجش را تحمل می‌کنیم و فدای یک تار موی رهبر عزیزمان که شما گفتی رابطه‌ات با ایشان رابطه فرزند و پدری است و ما باورمان نمی‌شود . اما جناب آقای احمدی‌نژاد بدانید که این دنیا می‌گذرد و قیامت شکایتت را به خداوند متعال خواهیم کرد .
Iran, Islamic Republic of
من اول يك ايراني هستم دوم يك مسلمان البته بگم ما قبل از اسلام هم خداي يگانه را پرستش ميكرديم وهم عبادت حالا اسمشو تغيير دادن مسلمان گزاشته اند اشكال ندارد
Iran, Islamic Republic of
خواهشا این قدر روی این مشایی کلیک نکنید
حالا این بنده خدا(انشاءالله) یک حرفی زده که البته به نظر من تقریبا درست بود که یک کمی خب ابهام داشت.
Iran, Islamic Republic of
به آقای مشایی بفرمایید اینقدر خلق الله رو احمق فرض نکنند. انصافا ماست مالی هم حدی داره ...
Iran, Islamic Republic of
هیچکسی حق نداره در حوزه ای که درش تخصص نداره دربارش نظر بده، از پزشک بگیر تا مهندس ساختمان و از مهمتر و والاتر حوزه اسلام شناسی؛ مشایی هم از این قاعده مستثنی نیست اما اگه با یک حرف ناشیانه، شخصی رو توطئه گر بنامیم و ضد اسلام، این چیز خوبی نیست
United Kingdom
البته در ماجرای شکایت قبلی از کیهان آقای مشایی فرموده بودند که اگر کیهان تبرئه شد بنده مسلمان نیستم . کیهان که در دادگاه تبرئه شد آقای مشایی را نمی دانم!
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی که کارش از انتقاد گذشته،
رئیس جمهور دیگه بد تر از اون
براب تبرئه کردن مشایی هر چیزی می بافه
ایران یعنی عشق؟؟
پس مکتب ایرانی مکتب عشق بوده دیگه
پس این بابا مشائی مرض داشته ؟
از اول باید می گفت مکتب عشق
Iran, Islamic Republic of
يه آدم حسابي تو کل اصولگرا ها باشه، مشائيه.
درود بر مشايي و احمدي نژاد...
خاك تو سر جهان و كيهان و ...
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی در دستورات اسلام هست که از جایگاه هایی که مورد تهمت واقع می شوید بپرهیزید حالا شما چه اصراری داری که سخنرانی کنی گیریم همه حرفهایت طابق النعل بالنعل حرفهای امام (ره) باشد ولی وقتی شما می گویی و مخاطبین برداشت دیگری می کنند یعنی شیوه گفتن شما با درک عمومی نمی خواند در این حالت بهتر نیست شما کار خودتان رابکنید و سخنرانی و ایده پردازی های اجتماعی و سیاسی را به دیگرانی که می توانند وا گذارید. آقای مشایی این چه لطفی دارد که سخن بگویید و خودتان درصدد تصحیح درک عمومی برایید این کار مانند این است که شما نامه بنویسید اما برای خواندن آن لازم باشد خودتان نیز همراه نامه یه مقصد بروید.
Iran, Islamic Republic of
ما نباید دیگران را به خود دعوت کنیم بلکه باید به اسلام دعوت کنیم.
این کاری که ایشان میکنند نوعی احیاء ملی گرایی در لفافه اسلام گرایی است که خواه ناخواه سر از نسبی گرایی در می اورد.
نبایستی سرنوشت اسلام را با سرنوشت ایران گره زد(در برخی تعابیر ایشان حتی وامدار کردن اسلام و نعوذ بالله خدا به این مکتب ایشان ،به چشم می خورد)
این رویکرد، تالی فاسد فراوانی دارد.جای این سوال وجود دارد که این بینش بر اساس چه فلسفه تاریخی استنتاج شده است و مویدات قرانی و روایی آن چیست؟
شایسته نیست به خاطرخوشامد چند ایرانی خارج نشین که چندان اعتقادی به اسلام ندارند عزت اسلام را خدشه دار کنیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی!شما اگر راست می گفتی مثل دفعه قبل از کیهان شکایت می کردی!ولی چون خودت می دانی دروغ می گویی و مثل بار قبلی در دادگاه شایع می شوی می گویی:من جواب ایشان را نمی دهم.
برخلاف انچه شما فکر می کنی مردم باهوش تر از این حرف ها هستند.
Iran, Islamic Republic of
این همان جمهوری ایرانی است
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر دروغگوی فریبکار.
اگر مردی منتشرش کن.
Iran, Islamic Republic of
فرض کنیم ایشون درست میکه ومنظورش همینه که گفتند
آیا نباید انتظار داشت که یه حرف در
ست را صحیح بگوییم وهمه به راحتی منظورمان را بفهمند حالا چه اصراری هست کسی بیاد صحبت کنه که اصلا حرف زدنشو بلد نیست و بعد از هر جلسه ای باید کلی توضیح بده که منظورم کذا وکذا بود تازه بگه دوستان بهم میگن تو چرا کم حرف میزنی و اینقدر مظلوم واقع شده ای
جناب احمدی نژاد هم باید بداند و حواسش را جمع کند که ما وی را برای سخنکویی و توضیح دادن منظور های مشایی انتخاب نکرده ایم مگه مشایی بچه ننه است که نتونه حرفشو بزنه اگه هم بلد نیست کی مجبورش کرده که حتما یه چیزی بگه که اوضاع مملکتو به هم بزنه وتمام عاقلا همتشون از چاه در آوردن سنگی باشه که اسفندیار انداخته تو . اول از همه هم احمدی نژاد به من ربطی نداره اما اگه بخواد دلسوزی یه خیرخواه رو گوش کنه داره خودشو در موضع تهمت قرار میده
حرفای مشایی روی حرفای رئیس جمهورم انگاری تاثیر گذاشته
Iran, Islamic Republic of
از اول انقلاب روز نامه کیهان با قدرت جلو انحرافات را گرفته و کسانی که از کیهان ناراحت شده اند مشکل از خودشان است قبلا بها ءالله مهاجرانی 0کدیور 0گنجی مرتد وشیرین عبادی بی حجاب جاسوس 0سران فتنه (خاتمی .. .کروبی نادان 0موسوی متوهم )از این روزنامه شکایت کرده اند0حق با که بود .............
Iran, Islamic Republic of
"ولي تعجب مي‌كنم البته آيه قرآن است. اينها را به قرآن ارجاع مي‌دهم."
کدام آیه؟ این مشخصه بارز مغلطه و عوام فریبی است. من بیشتر از این می ترسم که عوام گمان کنند که واقعا امام و قرآن این حرفها را تایید می کند و باید به جد از ایشان خواست آیه و سخن امام را بیاورد و گر نه در رسانه ملی تکذیب این حرف خود را بکند. حتی جا دارد از ایشان اقامه دعوا کرد.
United States
آقای مشایی واقعا متاسفم که شما چون خاری در چشمان امت حزب الله هستید
Iran, Islamic Republic of
اصلا احتياجي به ايرانيان خارج از كشور نيست چرا به زور اونا را ميخواهين به كشور بيارين اونا اگه ميخواستن بمونن ميموندن شما به فكر ايرانيهاي داخل باشين
Iran, Islamic Republic of
هر چند که یکی یه حرفی می زنه سنگی می ندازه صدنفر باید برن اونو در بیارن اما آقای مشایی بیچاره منظوری نداره از روی عناد هم حرف نمی زنه . منتها باید با کلی اینور و اونور و تفسیر کرد. منظورش این بوده که ایران امروز طلایه دار اسلام ناب است حالا اسم مکتب آورده مگه ما مکتب اصفهان وشیراز نداریم مگه نفی مکتب اسلام شده است هر چند که در مقام یک مسئول بهتر است از عباراتی مانند دیدگاه و انقلاب فکری متد نگرش ایرانی و...بکار رود.اما اشکال در تعریف واژه مکتب است مکتب دارای اصول ثابت است ونه مانند پارادیمهای علمی که با توجه به توسعه واکتشافات علمی هر روز متغییر والبته ممکن است پیشرفته تر هم بشود هر چند که امکان عقب گرد هم وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
سلام عليكم؛
يك سوء تفاهم پيش آمده! منظور ايشون اين نبود كه فرضا فرهنگ زرتشتيان و اشكانيان و بطور كلي ايران باستان! گسترش داده شود بلكه يعني..: تمامي مفاهيم و دستورات دين مبين اسلام از قبيل ولايت مداري، شهادت طلبي ،روحيه جهادي وانقلابي و استكبار ستيزي ،عدالتخواهي ، تولي و تبري ، امر به معروف و نهي از منكر و به طور كلي تمام اسلام ناب محمدي ارائه شود منتهي فقط اسمش عوض مي شود همين!
Iran, Islamic Republic of
اظهارات اخیر مشایی واقعا تاسف باره
Iran, Islamic Republic of
وقتی زهرا رهنورد اوایل انقلاب در باره نهج البلاغه و قران کریم نظرداد خدارحمت کند شهید والامقام دکتر دیالمه که بگمانم 25سال بیشتر نداشت در مورد سخنان وی حق مطلب را ادا کرد
Iran, Islamic Republic of
مگر این سخنان ارتباطی با دفتر ریاست جمهوری هم داره 0مگر این آقا کار نداره ....می گوید 0تیمور حسنی
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد كسي نميگه چرا آقاي مشايي گفته معرفي مكتب ايران. بحث ها سر اينه كه ايشان گفته اند:مكتب ايران به جاي مكتب اسلام