شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲

‫تکرار دروغی که دولت آن را تکذیب کرد‬‎

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 380229
اتهامی بی پایه به رسانه ملی که هفته گذشته خبرگزاری برنا عامل نشر آن را مجبور به تکذیب و عذرخواهی از مخاطبان کرد ، بار دیگر و این بار از زبان یک جامعه شناس و کارشناس رسانه به نام پرویز اجلالی در گفتگو با خبرگزاری کار ایران – ایلنا تکرار شده است .
به گزارش جهان، در این گفتگو که روز یکشنبه ۲۳ شهریور در ادامه گفتگوهای ایلنا تحت عنوان مغرضانه " دردسرهای جانشین ضرغامی در رسانه ای که دیگر مردمی نیست " در پایگاه اینترنتی این خبرگزاری قرار گرفت ، بار دیگر ادعا شده است که رسانه ملی برای تهیه و پخش برنامه های حکومت هم ( همانند دریافت پول از شرکت ها و موسسات خصوصی برای تبلیغ محصولات و خدمات آنها ) پول می گیرد . به نظر می رسد شخص مدعی از گاف قبلی خبرگزاری برنا با همین ادعا که موجب سوء استفاده رسانه های بیگانه و عذر خواهی برنا پس از تکذیبیه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری شد ، بی اطلاع بوده است .

خبرگزاری برنا روز جمعه ۱۴ شهریور طی گزارشی مدعی شده بود رسانه ملی برای پخش برنامه های مربوط به دولت یازدهم از نهاد ریاست جمهوری تقاضای پول کرده است ، که این گزارش برای تخریب وجهه رسانه ملی مورد بهره برداری فرصت طلبانه رسانه های معاند نظام همچون بی بی سی فارسی و شبکه ضد انقلابی من و تو قرار گرفت . البته دو روز بعد یعنی در روز یکشنبه ۱۶ شهریور پس از آنکه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری خبر برنا را کذب محض و عاری از صحت دانست ، این خبرگزاری ادعای خود را پس گرفت و از مخاطبان عذر خواهی کرد . اگرچه این عذرخواهی تناسبی با بازتاب تخریبی ادعای بی اساس برنا در فضای رسانه ای نداشت و نتوانست سوء استفاده رسانه های معاند مثل بی بی سی و من و تو را جبران کند . بر اهل نظر در حوزه رسانه روشن است که رسانه های بیگانه و معاند نظام به دلیل ممنوعیت فعالیت در ایران و محدودیت دسترسی به اخبار و اطلاعات ، سعی دارند خوراک تبلیغات خود علیه ایران اسلامی را از رسانه های داخلی کشور تامین کنند . در این شرایط هیچ توجیهی نمی توان یافت که برخی رسانه های داخلی، با انتشار خبرها و مطالب نادرست ، خوراک رسانه های معاند را تامین کنند و به کارگزار رایگان آنها تبدیل شوند . پس از ادعای نادرست برنا درباره رسانه ملی که بدون رعایت اصول حرفه ای و بدون تحقیق صحت و سقم آن از مرجع ذیربط منتشر شد ، اکنون باید از ایلنا پرسید که با چه توجیهی همان ادعا را آنهم پس از تکذیب آن تکرار می کند ؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *