شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

زمان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص شد

دستور ویژه رئیس جمهور به وزرا
شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 90012
زمان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص شد
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تا سه ماه دیگر و دستور ویژه رئیس جمهور به وزرای کابینه دهم برای حضور در جلسات فوق‌العاده این کارگروه که از این پس در اکثر روزهای هفته برگزار خواهد شد خبر داد. 

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر با اشاره به تبدیل لایحه هدفمندکردن یارانه ها به قانون با تائید شورای نگهبان، گفت: به دولت برای اجرای این قانون سه ماه فرصت داده شده است که دولت نیز در این فرصت اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

آغاز دور جدید جلسات فوق العاده دولت

وی از دستور رئیس جمهور به وزرا برای حضور در جلسه فوق العاده کارگروه تحول اقتصادی دولت که از این پس در اکثر روزهای هفته برگزار خواهد شد، خبر داد و افزود: در جلسات یکشنبه و سه شنبه هفته آتی این کارگروه بحث سبد کالا، نحوه اطلاع رسانی به مشمولان و 9 بسته حمایتی از هدفمندکردن یارانه‌ها بررسی خواهد شد.

وی در عین حال اعلام کرد در هفته آتی دور جدید اطلاع رسانی درباره هدفمندکردن یارانه ها آغاز خواهد شد.

فرزین با بیان اینکه هم اکنون تعدادی از بسته های حمایتی از هدفمندکردن یارانه ها تدوین و در دولت مصوب شده است، تصریح کرد: تعدادی دیگر از این بسته ها نیز به زودی تصویب و برای اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ خواهد شد.

تشکیل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یک ماه دیگر

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در پاسخ به این پرسش که سازمان هدفمندکردن یارانه ها از چه زمانی تشکیل خواهد شد؟ گفت: براساس قانون هدفمندکردن یارانه ها، برای تشکیل این سازمان یک ماه فرصت به دولت داده شده است.

فردا جلسه بررسی اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها

وی از برگزاری جلسه ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور با موضوع بررسی اساسنامه تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه ها که فردا شنبه برگزار می‌شود، خبر داد و اظهارداشت: این موضوع همچنین در جلسه یکشنبه کارگروه تحول اقتصادی دولت نیز مطرح خواهد شد.

تدوین چهار آئین نامه اجرایی

خبرنگار مهر پرسید که چه تعداد آئین نامه اجرایی برای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تدوین خواهد شد؟ که فرزین پاسخ داد: ظرف مدت سه ماه چندین آئین نامه‌‌های اجرایی شامل حمایت از تولید نان صنعتی، بازتوزیع حمایت از تولید، اطلاعات خانوار و نحوه رسیدگی به آن و همچنین چگونگی شناسایی جامعه هدف باید تدوین شود که هم اکنون این آئین نامه ها هم اکنون در مرحله تنظیم و تصویب است.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه دولت مصمم به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه هاست، گفت: دولت قصد ندارد یارانه 16 قلم کالای مورد نظر لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به طور همزمان هدفمند کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *