سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تشدید محاکمه معترضان بحرینی

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 383523
محاکمه ۲۲ بحرینی و محاکمه" مریم الخواجه" فعال سیاسی و حقوقی بحرین و پیوستن یکی دیگر از ورزشکاران به جمع دیگر ورزشکارانی که در زندان‌ بسر می برند از جمله تحولات امروز بحرین هستند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه خبر داد، صبح امروز (چهارشنبه) دادگاه جنایی بحرین ۲۲ شهروند این کشور را که پیشتر به اتهام حمله به یک مرکز نیروهای امنیتی و به آتش کشیدن بخشی از آن توسط بمب آتش زا، بازداشت شده بودند، به جمعا ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

نیروهای امنیتی در خصوص این حادثه مدعی شده بودند که بیش از ۴۰ نفر از راهپیمایان معترض به مرکز پلیس "الخمیس" حمله کرده و به سوی آن بمب‌های آتش زا پرتاب کرده‌اند.

محاکمه "مریم الخواجه" امروز آغاز خواهد شد

پایگاه خبری صوت المنامه گزارش داد، دستگاه قضایی بحرین امروز (چهارشنبه) محاکمه مریم الخواجه فعال سیاسی و حقوق بشری بحرین را به اتهام ضرب و شتم یکی از نیروهای امنیتی در فرودگاه منامه، آغاز خواهد کرد.

مریم که دختر «عبدالهادی الخواجه» است، اخیرا هنگام بازگشت به بحرین، در فرودگاه بین المللی منامه بازداشت و روانه زندان شده بود.

عبدالهادی الخواجه که از فعالان حقوق بشر است، به اتهام توطئه علیه کشور و تحریک مردم برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی در بازداشت بسر می‌برد و اخیرا نیز در اعتراض به بازداشت دخترش دست به اعتصاب غذا زد.

بازداشت یکی از بازیکنان والیبال توسط نیروهای امنیتی

از سوی دیگر شاهدان عینی در بحرین گزارش دادند که نیروهای امنیتی ، "صبیح ابراهیم" بازیکن تیم والیبال "النصر" این کشور را در مقابل ساختمان این باشگاه در منطقه "الجفیر" بازداشت کرده‌اند.

منابع بحرینی اعلام کردند، این ورزشکار قصد داشت، میان دو گروه که در مقابل این باشگاه با یکدیگر درگیرشده بوده‌اند میانجیگری کند، اما پس از مدتی مشخص شد که این گروه‌ها ازنیروهای امنیتی بحرین بوده‌اند، این افراد پس از مشاهده ابراهیم، فورا اقدام به بازداشت وی کرده‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی بحرین: هیچ نیازی به نظارت بین‌المللی بر انتخابات نداریم

خبرگزاری بحرین گزارش داد، «سمیره ابراهیم بن رجب» وزیر امور اطلاع‌رسانی دولت بحرین، روز گذشته در یک نشست خبری در مقر امور رسانه‌ای درخصوص آمادگی‌های وزارت امور اطلاع‌رسانی دولت برای انتخابات آتی این کشور سخن گفت.

رجب در پاسخ به سؤالی درخصوص تمایل بحرین به حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات آتی این کشور، گفت: «کشور بحرین ۳ انتخابات پارلمانی شفاف و تحت نظارت نهادهای جامعه مدنی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی برگزار کرده است؛ بنابراین ما هیچ نیازی به نظارت بین‌المللی بر این انتخابات نداریم».

این وزیر بحرینی ادامه داد: «در بحرین شماری از نهادهای ملی و حقوقی نظیر بنیاد ملی حقوق بشر وجود دارند که می‌توانند ناظر بر این انتخابات شوند».

وی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص مذاکره با اوپوزیسیون بحرینی در پرتو اعلام موارد توافق ملی، گفت: «ما در حال گام گذاشتن به انتخابات در روز ۲۲ ماه نوامبر آینده [اول آذر ماه] هستیم تا مرحله جدیدی در مسیر دموکراسی آغاز شود و ملت بحرین همچنان صاحب تصمیم‌گیری و مدافع ملتش، نهادهایش و منافعش بمانند».

«حمد بن عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین در ۲۱ سپتامبر [۳۰ شهریور ماه] با صدور بخشنامه‌‌ای زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها این کشور را تاریخ ۲۲ نوامبر اعلام کرد. دور دوم این انتخابات نیز در تاریخ ۲۹ نوامبر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که مخالفان بحرینی تهدید کردند تا زمانی‌که دولت به خواسته‌های آنها پاسخ ندهد، این انتخابات را تحریم می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *