جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیدار علی لاریجانی با نایب رئیس مجلس آلمان

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 403827
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی در منطقه از جمله در سوریه، گفت: نمی‌توان با حمایت‌های مالی از تروریست‌ها دموکراسی را حاکم کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "کلودیا روت" نایب رئیس مجلس آلمان با تأکید بر اهمیت مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور، گفت: رایزنی و مذاکرات مستمر پیرامون موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف منجر گردد.

وی در همین راستا بر اهمیت گسترش همکاری‌های پارلمانی تأکید کرد.

رئیس مجلس در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی در منطقه از جمله در سوریه، اظهار داشت: با حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از تروریست‌ها نمی‌توان در کشوری دموکراسی حاکم کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن توهین به ادیان آسمانی، تصریح کرد: توهین به ادیان و پیامبران الهی به بهانه آزادی بیان باعث تحریک احساسات و نفرت‌پراکنی می‌شود، از این‌رو آزادی فکر باید سبب تعالی و رشد انسان‌ها شود.

وی در پایان حل مشکلات محیط زیستی و ریزگردها را یک معضل مهم منطقه‌ای دانست و بر همکاری مشترک تمام کشورها و متخصصین جهانی محیط زیست در حل آن تأکید کرد.

همچنین در ادامه "کلودیا روت" نایب رئیس مجلس آلمان با تأکید بر لزوم فعال‌تر شدن مراودات مجالس دو کشور در موضوعات مهم فیمابین، گفت: بسترهای فراوانی در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای میان آلمان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش و از بین بردن خشونت‌ها کمک کند.

وی همچنین بر پایان هر چه سریعتر جنگ و خونریزی در سوریه تأکید کرد و افزود: گفت‌وگو و مذاکرات کشورهای قدرتمند منطقه به‌ویژه ایران می‌تواند به خاتمه هر چه سریعتر بحران سوریه منجر شود.

نایب رئیس مجلس آلمان در پایان بر علاقه‌مندی کشور آلمان بر توسعه همکاری‌های مشترک در بخش زیست‌محیطی میان دو کشور تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *