جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شکست طرح داعش برای غرق‌کردن بغداد

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 389022
در حالی که بغداد همزمان با تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای مذهبی و زیارتی به مناسبت ماه محرم، عملیاتها علیه تکفیری‌های داعش را دنبال می‌کند، تکفیری‌ها هر روز طرح جدیدی برای ارتکاب جنایات بیشتر در عراق می‌چینند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، برقراری مقررات منع آمد و شد در سامرا، شکست طرح داعش برای غرق کردن پایتخت و ... از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.

منع آمد و شد در سامرا
یک مقام مسئول محلی عراق از اجرای مقررات منع آمد و شد در شهر سامرا از ساعت ۵ صبح امروز خبر داد و گفت که این مقررات در تمام مناطق این شهر به استثنای منطقه قدیمی برقرار است.

بر اساس این گزارش در منطقه قدیمی مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) و برخی ساختمانهای دولتی و امنیتی مهم قرار دارد و مقررات منع آمد و شد در آن، تنها تا عصر امروز (جمعه) ادامه خواهد یافت زیرا شیعیان برای زیارت به این منطقه می‌آیند.

خطر داعش به سامرا بسیار نزدیک است و این شهر از نخستین شهرهایی بود که تکفیری‌ها بر آن سیطره یافتند اما بسیار زود ناگزیر به ترک آن شدند. مرقد امامین عسکریین در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ هدف حمله تروریستی قرار گرفت و طی آن شمار زیادی از مردم عراق کشته شدند و اکنون نیز بیم آن می‌رود تکفیری‌ها در ایام ماه محرم بار دیگر مرتکب چنین جنایاتی شوند.

فرماندهی عملیات بغداد: داعش قصد غرق کردن بغداد را داشت
سرلشگر ستاد «عبدالامیر الشمری» فرماندهی عملیات بغداد از شکست طرح تکفیری‌ها و تروریستی برای غرق کردن بغداد در آبهای سد سامرا خبر داد و طی کنفرانس خبری روز گذشته‌اش در بغداد گفت: تروریست‌های داعش قصد داشتند در فصل زمستان و پس از بارشهای متمادی که آب رود دجله فراوان می‌شود، یک منفذ در سد سامرا ایجاد کنند و از این راه بغداد را با سیل شدید مواجه سازند. اما زمانی که فرماندهی عملیات بغداد در حال پاکسازی جاده «الصقلاویه» و پس از آن منطقه اطراف سد سامرا بود، از این نقشه خبر دار شد و آن را طی یک عملیات ویژه خنثی کرد. در این عملیات ۱۴ تکفیری کشته، ۷۳ بمب خنثی، ۷ خودروی تکفیری‌ها نابود شد و جنگنده‌های ارتش طی ۳۴ نوبت در کنار هواپیماهای شناسایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در این منطقه عملیات انجام دهند و آن را کاملا پاکسازی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *