جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

تداوم حملات جنگنده‌های سعودی/ اوضاع انسانی یمن وخیم است

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 419127
جنگنده های ائتلاف عربستان سعودی به چند منطقه در استان "اب" حمله کردند که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر از اعضای دو خانواده و ویرانی ساختمانهای آموزشی و امنیتی منجر شد.
تداوم حملات جنگنده‌های سعودی/ اوضاع انسانی یمن وخیم است
به گزارش جهان، یک منبع امنیتی در استان اب یمن به خبرگزاری یمنی "سبا" گفت: جنگنده های سعودی به دانشکده المجتمع در بیرم حمله کردند که خسارتهای زیادی به آن وارد شد.

وی افزود: در این حمله سقف دو خانه مجاور دانشکده نیز روی سر ساکنانش فروریخت و در نتیجه آن مالک یکی از دو خانه شهید و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند که جراحت برخی خطرناک است. چهار خانه دیگر نیز خسارت دید.

به گفته این منبع، جنگنده های سعودی همچنین مرکز آموزش و کارآموزی منطقه "السحول" در استان اب را هدف قرار دادند که خسارتهای فراوانی برجای گذاشت.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی العالم، هواپیماهای سعودی "منطقه امنیتی"در ناحیه الکداکد در مجاورت بخش های اقفر و المخادر را هدف قرار دادند که به کشته شدن یکی از ساکنان منطقه منجر شد.

درهمین حال، شبکه تلویزیونی المسیره یمن نیز گزارش داد که جنگنده های سعودی امروز جمعه بر فراز استان عدن به پرواز درآمدند.

این شبکه افزود: جنگنده های سعودی در طول ساعات گذشته بیش از ۲۰ بار به عدن و پنج بار به استان ابین حمله کردند.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز درباره تحولات یمن گزارش داد: هواپیمای ارتش سعودی یک مسجد را در بخش القفر در استان اب به طور کامل منهدم کردند.

درمقابل ، نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی به پاکسازی مناطق باقی مانده در دست گروههای تکفیری بویژه در استان عدن ادامه دادند.

ارتش و نیروهای کمیته های انقلابی توانستند کنترل خود بر پادگان تیپ ۳۱۲ در بخش صرواح در استان مارب در مرکز یمن را بعد از آزادسازی کامل آن از دست عناصر القاعده و به غنیمت گرفتن تجهیزات نظامی عناصر مسلح، افزایش دهند.

در همین حال، از فرود یک فروند هواپیمای هلال احمر ایران حامل کمک ها و تجهیزات دارویی و پزشکی در فرودگاه صنعا جلوگیری شد.

مسئولان یمنی همچنین استان صعده در شمال یمن را یک استان ویران شده اعلام کردند.

مسئولان محلی این استان گفتند: متجاوزان همه ساختار زیربنایی شهری از آب و برق گاز گرفته تا خطوط مخابراتی و انبارهای مواد غذایی، فروشگاهها، بازارها و مزارع و ساختمانهای دولتی و تاسیسات شهری در شهر صعده و همه مناطق آن را منهدم کرده اند و علاوه بر آن باعث آوارگی نزدیک به سیصد هزار نفر شده اند.

به گزارش شبکه المیادین، هماهنگ کننده امور انسانی در یمن نیز در شهر ژنو با اشاره به آوارگی هزاران نفر از مردم یمن گفت: آب، برق و سوخت رسانی قطع شده است و مدارس و تاسیسات بهداشتی به طور کامل منهدم یا آسیب دیده است.

وی افزود: در نتیجه حملات هوایی به یمن، ۱۰۸۰ نفر قربانی و ۴۳۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر آل سعود
لعن الله ال سعود الی یوم القیامه
اللهم عجل لولیک الفرج
Finland
مگه این نامردا آتش بس نکرده بودن؟