جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۲۱

واکنش غرضی به خاطره‌گویی‌های جنجالی هاشمی رفسنجانی

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 419721
وزیر نفت امام(ره) گفت: برخی افراد هستند که به خاطر منافع خود خاطرات و مطالبی را برای حفظ حریم‌های خود در مقاطع مختلف مطرح می‌کنند؛ اگرچه این مطالب برای ماندگار شدن در تاریخ خوب است، اما فیضی به کسی نمی‌رساند.
واکنش غرضی به خاطره‌گویی‌های جنجالی هاشمی رفسنجانی
به گزارش جهان، سد محمد غرضی وزیر نفت امام‏، در گفت و گو با راه دانا با بیان اینکه امام(ره) بعد از عملیات مرصاد و قبول قطعنامه فرمودند که اگر می‌دانستم این همه نیروی آماده داریم و از جنگ خسته نشده‌اند هرگز قطعنامه را قبول نمی‌کردم، اظهارداشت: امام خمینی (ره) با درایتی که داشتند تمام جوانب امر را سنجیدند؛ زیرا ایشان برهمه امورات کشور چه درجبهه و چه در اداره کشور اشراف کامل داشتند.

وی ادامه داد: حضرت امام رحمت الله علیه توانایی های زیادی داشتند و از این نظر که عده‌ای از مسئولین وظایف خود را خوب انجام ندادند، امام رضوان الله آنها را خلع و برکنار نکرده و یا هیچگاه به آنها طعنه نزد؛ بلکه با صبر و تحمل کشور را اداره می‌کردند کما این که اکنون نیز این روال توسط رهبری ادامه دارد.

وزیر نفت امام عنوان کرد: امام رضوان الله ولی زمان و صاحب امور بود به خاطر وقوع جنگ و از دست دادن جوانان بسیار ناراحت بودند، به طور مثال وقتی باغبانی گل‌هایی را می‌پروراند و در نهایت می‌بیند چند گل او پژمرده شده‌اند ناراحت و متأثر می‌شود؛ اما این دلیل بر عوض شدن باغبان نیست.

غرضی همچنین خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند که به خاطر منافع خود خاطرات و مطالبی را برای حفظ حریم‌های خود در مقاطع مختلف مطرح می‌کنند؛ اگرچه این مطالب برای ماندگار شدن در تاریخ خوب است، اما فیض به کسی نمی‌رساند.

وی با اشاره به تأثیر منفی این مطالب در جوانانی که در آن زمان نبودند و تحریف سخنان حضرت امام رضوان الله گفت: کسانی‌که در جمهوری اسلامی ایران فداکاری و جانبازی کردند و به نوعی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند قابل احترام هستند و اگر مسائلی توسط این افراد مطرح می‌شود بهتر است آن را توسعه ندهیم زیرا بیان این گونه خاطرات به اصل انقلاب آسیب می‌رساند.

وزیر نفت امام گفت: متهم کردن و دفاع از دیگران را به خود اشخاص واگذار کنیم و فقط باید تجربه قدرتمندی و صلابت انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم، بنده به نوبه خود دلم نمی‌آید حرفی و سخنی بیان کنم که خدای نکرده نسل جدید ما احساس کند که حتما در انقلاب سستی ایجاد شده و مشکلی بر سر راه است و اشخاص خاطی را به روز قیامت واگذار می‌کنیم و بهتر است هر کدام از ما وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

غرضی در پایان خاطرنشان کرد: ملت انقلابی ایران ۳ واقعه مهم و عظیم تاریخی مانند "انقلاب مشروطه"، "ملی شدن صنعت نفت" و "انقلاب ۲۲ بهمن" را ظرف ۱۰۰ سال در این کشور به وجود آورده که هیچ ملتی چنین تجربه ای نداشته است و سیاست‌مداران و دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و نکته مهم این است که مردم ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ماندگار و پایدار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ضمن تشکر از روشنگری های جناب آقای غرضی عرض کنم بنده، هم دلم می آید هم وظیفه خودم میدانم به همه بگویم اگر انقلابیون سست شدند، ربطی به انقلاب ندارد. چه بسا انقلابیونی بوده اند که اصلاً انقلابی نبوده اند و مهره دشمن بوده اند.
ما واقعاً اشخاص را همتراز با ارزش ها نمی دانیم و با خاطره گویی های حاج آقا خاطره و مشکلات موجود، از اسلام و انقلاب دست نمیکشیم. لذا روشنگری همیشه باید انجام شود.
انقلاب بحمدلله با هدایت و رهبری با درایت امام خامنه ای راه خودش رو ادامه میدهد و مورد توجه خاص امام زمان است.و مخالفت و چوب گذاشتن لا چرخ انقلاب هم نمیتونه سد راهش بشه.شاید حرکتش رو کند کنه ولی نمیتونه متوقفش کنه.انقلاب به امثال هاشمی بند نیست که بود و نبود هوشمی برای انقلاب بخواهدخطر داشته باشد.مردم هم ماهیت این افراد را فهمیده اند و با خاطره گوییو واقعیت سازی از این خاطره ها نمیتوانند مردم را بفریبند.
ولی ما هم باید بهوش باشیم و نگذاریم برخی فریب بخورند و باید روشنگری کنیم.
مهدی
انصافا تعبیر وزیر نفت امام خیلی تعبیر بدیه
تصحیح کنید لطفا!
امام مظلوم.....
عین سین
Iran, Islamic Republic of
روشنگری در مقابل ابهام آفرینی، یک تکلیف است،و معنی آن بی احترامی نیست.
امیرسعید ابوزهرا
جهان جان....این آقاهه بایدکلی پول خرج کند تادررسانه هامطرح شود ، شماهمینجوری اورامطرح می کنید ، که چی بشود؟
این ورشکسته ی سیاسی خودش اعلام کرده که درانتخابات پیش رو شرکت خواهد کرد ،بدانیدکه بی جیره و مواجب اورامطرح می کنید....
ته عقایداو ، نهضت آزادی واسلامی که می شناسد ، اسلام علی شریعتی است ونه اسلام فقاهتی که توسط حوزه های علمیه ترویج می شود.
گفته باشم.
Netherlands
حرف حقی است
ابگوشت بزباش وقورمه سبزی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تایید نظر اقا امیر سعید جهان جان کمی تامل کن چه شده است در کمتر از ذه روز این اقا اظهاراتی از این دست می کند،خوب مشخص است انتخابات مجلس در راه است وباید بنحوی خودشان را مطرح کنند.انتخابات 92 با طرح وبرنامه برای تجمیع بنفع جریان خاصی بود که اتفاقا نتیجه هم گرفتند بنظر بنده این یک ماموریت است برای ایشان از سوی فرد وافرادی که بظاهر ایشان از انان انتقاد میکند
میثم
Iran, Islamic Republic of
قسمت چهاردهم برنامه سایه روشن - مصاحبه جنجالی با سید محمد غرضی
را ببینید و بعد قضاوت کنید
Iran, Islamic Republic of
افرین
United States
تمومش کنید
سید حسین
دقیقا چیو!؟
Iran, Islamic Republic of
حالاشد وزير نفت امام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ديگه وزير نفت هاشمي نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اين اقا انگار باورش شده كه به سياست برگشته
نميدونه كه فقط براي سياهي لشگر تاييدش كردن
Romania
پس آقای غرضی خاطرات رو تکذیب نکردن.
جهان لودری سخنان مردم را تحریف نکن ! دوم غرضی هم مثل خودتان هم علیه اسلام نیست !
Ireland
"امام(ره) بعد از عملیات مرصاد و قبول قطعنامه فرمودند که اگر می‌دانستم این همه نیروی آماده داریم و از جنگ خسته نشده‌اند هرگز قطعنامه را قبول نمی‌کردم"

کاش آقای غرضی دست از این حرف ها و تخریب امام (ره) بردارند. جمله ی آقای غرضی این معنی را می دهد که خدای نکرده امام بدون داشتن اطلاعات و سنجیدن شرایط تصمیم گیری کرده اند که این مسئله صحیح نیست، در واقع دور از شان امام (ره) هست که بدون آگاهی تصمیم گرفته باشند.

ظاهرا باید غضنفر را رها کرده و ...!
این بنده خدا دیروز در مورد هاشمی رفسنجانی یه نظری داشت امروز یه نظر دیگه؟
به نظر شما تغییر موضع این اقا ظرف بیست و چهار ساعت جای سوال نیست؟
هر دو نظر را هم سایت محترم جهان گذاشته بوده در اونجا خودش هم گفته بود من وزیر اقای هاشمی بودم.
مشکل اب و نون مردم با این حرفها حل نمیشود؟
باز اين حرف زد؟!!
اقای غرضی شما که از نظر همه فقط برای زنگ تفریح انتخابات خوبی و در سایه بزرگانی چون هاشمی بزرگ شدی و لطفا ارامتر راه برو تا تاریخ شما ورق نخورد .
وزیر نفت امام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بس کنید این سیاسی بازیها ی بجه گانه رو
مهران
سلام.جناب غرضی اول گفته اندامام‌بتمام مسایل اشراف کامل داشته اندوسپس میگویندگفته اگرمیدانستم اینهمه نیروی اماده است بلاخره اشراف داشته اندیانه دم خروس یاقسم حضرت عباس