شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵
آيت‌الله علم‌الهدي خطاب به احمدي‌نژاد:

سیاست های فرهنگی را اصلاح کنید

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 159621
 
نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري گفت: احمدي‌نژاد روند دولت خاتمي در سركوب فرهنگي ديني را متوقف كرد اما رويكرد فرهنگي وي نيز خيلي ديني و ارزشي نيست و بايد در آن تجديدنظر كند.

به گزارش جهان آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي، نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در حاشيه اجلاسيه نهم دوره چهارم اين مجلس به خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، گفت كه وضعيت فرهنگي كشور نسبت به گذشته بهتر شده اما اگر بخواهيم تحولات اين حوزه در دولت‌هاي خاتمي و احمدي‌نژاد را بررسي كنيم، هيچ پيشرفتي نكرده‌ايم.

وي افزود: در دولت خاتمي با سركوب فرهنگ ديني مواجه بوديم كه اين روند در دولت احمدي‌نژاد متوقف شد اما آنگونه كه انتظار داشتيم اين دولت واقعا خسارات دولت گذشته به فرهنگ ديني را جبران كند، اين كار صورت نگرفت و دولت در اين حوزه موفق نبوده است.

امام جمعه مشهد گفت: رويكرد فرهنگي دولت احمدي‌نژاد خيلي ديني نيست و او به دنبال آن است كه فرهنگ جامع و فراگير نسبت به همه انديشه‌ها، بينش‌ها و اقشار به نام فرهنگ ايراني در كشور توليد كرده و آن را توسعه دهد كه اين موضوع با مباني ديني و ارزشي ما سازگار نيست.

آيت‌الله علم‌الهدي تاكيد برخي دولتمردان بر مكتب ايراني و اصرار بر باستان‌گرايي و توجه بيش از حد به جشن نوروز را اقدامي نادرست توصيف كرد و متذكر شد اين خط فكري مغاير ارزش‌هاست.

وي با بيان اينكه رئيس جمهور بايد نسبت به تمام برنامه‌هاي فرهنگي دولت و همكاري با كساني كه بر فرهنگ ايراني تاكيد دارند، تجديدنظر كند، گفت كه خبرگان ملت بارها نسبت به اين موضوع تذكر داده و با احمدي‌نژاد مذاكره كردند كه انتظار مي‌رود وي به اين توصيه‌ها توجه داشته باشد.

وي تصريح كرد: اگر رئيس‌جمهور با اين ضريب هوشي و قاطعيت دنبال‌رو دو يا سه نفر برخوردار از افكار نادرست باشد، تاسف‌برانگيز است اما به نظر مي‌رسد كه اين‌گونه نيست و برنامه‌هاي فرهنگي موجود ناشي از نوعي غفلت و كم‌‌توجهي است.

نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در خصوص برگزاري جشن نوروز توسط دولت كه قرار بود با حضور سران برخي كشورها در تخت جمشيد برگزار شود، اما به توصيه بزرگان برنامه مذكور تغيير كرده و قرار است اين مراسم در تهران برگزار شود، گفت: آنچه در حوزه فرهنگي توسط دولت در حال انجام است در مجموع برنامه‌ريزي منسجم ديني و ارزشي نيست اما اظهارنظر درباره هر طرح و برنامه‌اي منوط به اجراي آن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
تاكيد برخي دولتمردان بر مكتب ايراني و اصرار بر باستان‌گرايي و توجه بيش از حد به جشن نوروز اقدامي نادرست است اين خط فكري مغاير ارزش‌هاست.
Latvia
انصافا دولت آقای احمدی نژاد با همه زحماتی که در حوزه معیشت مردم کشید اما در حوزه فرهنگی اشتباهات و خطاهای فاحشی کرده
Iran, Islamic Republic of
من نسبت به اصلگراها انتقاد دارم اما این مرد بسیار عالم و خداترس است و آقای احمدی نژاد باید حرف این عالم را بگوش جان بشنود و دست از این آزاد گذاشتن مشایی بردارد.
Latvia
واقعا نسخه هاي فرهنگي آقايان كه در 32 سال اخير با روشهاي پليسي و انتظامي سعي در پياده كردن آن داشته و دارند مورد اقبال چند درصد مردم و بويژه جوانان كشور بوده است و تا چه حد توانسته در مقابل تهاجم فرهنگي غرب كارآيي داشته باشد؟
Iran, Islamic Republic of
ايراني گرايي وملي گرايي زماني مفهوم پيدا مي كند كه به اين نكته اشاره نشود ايرانيها برخلاف ساير ملل اسلام را با جان ودل پذيرفتند