چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

استراتژی انقلاب اسلامی

توهمات یک دانشجوی بسیجی‌غربزده
دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 209229
توهم در وبلاگ توهمات یک دانشجوی بسیجی‌غربزده نوشت:

فریادهایی که در سکوت معنادار این صفحه حبس میشوند!!!

فعالان دانشجویی که میخواهند در زمینه نهضت بیداری اسلامی در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند بایستی این جمله رهبری انقلاب را  راهبرد اصلی فعالیتهای خود قرار دهند :

" امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه کارزار تفکرات گوناگون است . امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم . این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم."

نکته مهم در مورد این راهبرد این است که این جملات در یک دیدار عمومی در سال 84 توسط ایشان اعلام شده است و استراتژی فعالیت در فضای مجازی را برای عموم علاقمندان فعالیت در این عرصه بخصوص دانشجویان و طلاب را مشخص می نماید. هر گونه سیاست گذاری و نقشه استراتژی از سوی نهادهای فرهنگی سیاست گذار و فعالان و تشکلهای مستقل سایبری برای رسیدن به ماموریت ذکر شده توسط رهبری  باید در ذیل این استراتژی تعریف شود.  بواسطه عدم توجه(عدم توانایی) سیاست گذاران و مسئولان این عرصه در ایجاد این نقشه استراتژی و پاسخگویی به پیام روشن رهبر انقلاب در راستای اثرگذاری بر ملت های مسلمان  ،  شبکه های سازمان یافته مورد حمایت دشمنان انقلاب اسلامی ، با درک خطر نشر تفکر انقلاب اسلامی و با توجه به گرایش مردم به گروهها و جریان های اسلام گرا ، با محوریت وهابیون و طرفداران مدل اسلامی ترکیه که مورد حمایت آمریکاست ، به حمله به ایران ، جریان مقاومت و انقلاب اسلامی می پردازند.این شبکه زنجیره ای و سازمان یافته ، تلاش دارد تا با چشم پوشی از نقش موثر ایران دربیداری بوجود آمده در کشورهای اسلامی با توجه به شرایط به خط دهی و جریان سازی در کشورهای منطقه بپردازد. وجه مشترک این صفحات یکی است : ایران شر مطلق و خطرناک تر از اسرائیل است !
نکته دیگری که باید در قبال سیاست گذاری در شبکه های اجتماعی به آن توجه نمود این است که جوانان میدان های تحریر انقلابهای عربی ، انقلاب ایران را به سان یک برادر بزرگتر می بینند و علاقه زیادی برای استفاده از تجربیات انقلاب اسلامی دارند . ترویج این نگاه که این انقلاب ها فرزند انقلاب ایران است اثر معکوس خواهد داشت. کما اینکه رهبری انقلاب نیز در سال 66 بر این نکته تاکید نموده اند : "نهضت بیداری مسلمانان در بسیاری از کشورهای اسلامی بر خلاف آنچه تصور و تبلیغ می‌شود فرزند انقلاب اسلامی ایران نیست، برادر آن است"
لهذا بایستی تلاش شود با توجه به تحولات هر انقلاب و با یک نگاه بلند مدت ، تجربیات سی و سه  ساله نظام  جمهوری اسلامی در مقاطع گوناگون ، از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار فعالان انقلابهای کشورهای عربی قرار بگیرد.
ماحصل بحث آنکه ظرفیت شبکه های اجتماعی می توانند به ابزار موثری برای معرفی الگوی انقلاب اسلامی تبدیل شود. سیاست گذاران امر اگر به دنبال اثرگذاری بلند مدت و صدور تفکر انقلاب اسلامی هستند  باید صفحات شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و سایت های مرتبط را شناسایی نموده و با یک نگاه دقیق و هوشمندانه و با تحلیل مناسب به تولید محتوا در این فضا بپردازند.اهمیت این بحث هنگامی دو چندان می شود که گروههای فراوان مخالف تفکر انقلاب اسلامی بصورت هدفمند در حال حمله به این تفکر و جمهوری اسلامی ایران هستند. تشکیل شبکه هدفمند جهت جریان سازی های لازم با توجه به فرصت های پایدار پدید آمده در راستای مقابله هر چه بیشتر و بهتر با ستیز دشمنان انقلاب اسلامی می تواند یکی از پایه های اساسی عرصه اطلاع رسانی عمومی و اثرگذاری بر جوانان کشورهای عربی باشد . امری که با روند فعلی بعید می رسد بتوان به آن دست یافت. حتی درصورت تشکیل این  شبکه ،  به دلیل عدم شناخت  صحیح از فضای حاکم بر کشورهای عربی بعید می رسد بتوان موفقیت چندانی به دست آورد. کما اینکه ناکارایی  پروژه های شتاب زده طول یکسال گذشته صحت این گفته را اثبات می کند.

بعدالتحریر : این نوشته برای یکی از نشریات هفتگی سیاسی فرهنگی اجتماعی نگاشته شده بود که با تحریف و در جهت عکس هدف مطب اصلی منتشر شد  که اصل آن در بالا آمد !!خودم کردم که لعنت بر خودم باد !!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *