پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت اپراتور چهارم موبایل

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 381822
معاون رگولاتوری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اپراتور چهارم موبایل در ایران شانس موفقیت ندارد، مگر اینکه اپراتورهای مجازی راه‌اندازی شوند و با حل موضوع فرکانس ۸۰۰ با صدا و سیما، استفاده از این فرکانس برای اپراتورهای جدید فراهم شود.
به گزارش جهان؛ صادق عباسی‌شا‌هکوه در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت ورود اپراتور چهارم به بازار موبایل کشور، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دستور کار رگولاتوری امکان سنجی ورود اپراتور چهارم موبایل به کشور و بررسی توجیه اقتصادی این اقدام است.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: این بررسی در قالب پروژه‌ای در مرکز تحقیقات مخابرات انجام شد که نتیجه نهایی نشد و هم‌اکنون بررسی با استفاده از مشاوران خارجی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد این تجارت شانس جواب دادن ندارد، مگر اینکه MVNOها (اپراتورهای مجازی) راه‌اندازی شوند.

عباسی تصریح کرد: همچنین در صورتی که در موضوع فرکانس ۸۰۰ با صدا و سیما کنار بیاییم و استفاده از این فرکانس برای اپراتور جدید فراهم شود، ورود اپراتور چهارم حتما توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *