جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳
گزارش مهمی که نقش مهدی هاشمی در فتنه را روشن‌تر کرد؛

از پروژه پیامکی و جعل نظرسنجی تا گفت‌وگوی جالب با زنگنه

پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 201326
گزارش کمیسیون اصل 90 از فتنه 88 در حالی در آستانه حماسه 9 دی ماه در خانه ملت قرائت شد که بار دیگر نقش "مهدی هاشمی رفسنجانی" به عنوان یکی از سرکردگان فتنه 88 مطرح شد.
به گزارش جهان، در این گزارش به پیام‌هایی اشاره شده که غربی‌ها مستقیماً از داخل ایران دریافت کردند و "این پیام‌ها منجر به شکل‌گیری این اشتباه محاسباتی در ذهن آنها شد که سال 88 زمانی مناسب برای کلید زدن پروژه کودتاست."

به گفته کمیسیون اصل 90 "اطلاعات موجود در اسناد اطلاعاتی که به هنگام نگارش این گزارش به آنها مراجعه شده نشان می‌دهد "مهدی هاشمی" نقشی عمده در ارسال این پیام‌ها به بیرون داشته و از جمله پیام‌های مستقیم وی برای آمریکا در واخر سال 1387 موجب شد آمریکا پروژه مذاکرات هسته‌ای با ایران را که اهمیت حیاتی برای آن داشت تعطیل کرده و انرژی خود را به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات 1388 متمرکز نماید."

در بخش دیگری از گزارش به سلسله جلسات دفتر مهدی هاشمی اشاره شده که "با هدف حضور و مهیا کردن شرایط پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات تشکیل می‌شد یاد کرد که به تعبیر خودش توانسته بود از طریق این جلسات، یک اتاق جنگ کامل به وجود بیاورد." سپس موضوع زیر سؤال بردن پیشاپیش سلامت انتخابات با مطرح کردن احتمال وقوع تقلب در گزارش مذکور مورد اشاره قرار گرفته و آمده است: در همین راستا و با هدف اعتماد زدایی از نهادهای رسمی ناظر بر انتخابات، کمیته صیانت از آرا تشکیل و توسط افرادی چون مهدی هاشمی به فناوری‌های پیشرفته مجهز شد.

کمیسیون اصل 90 سخنان مهدی هاشمی در 20 خرداد 88 را "جالب‌تر از همه اظهارنظر"های فعالان فتنه دانسته که به زنگنه گفته بود: همه چیز را برای صیانت از آراء آماده کرده و یک اتاق جنگ درست کرده‌ام.

به اعتقاد مجلس شورای اسلامی "مقصود مهدی هاشمی در این جا پروژه‌ای است که می‌توان آن را پروژه ارتباط پیامکی خواند چند روز پیش از انتخابات پروژه‌ای مبنی بر اینکه پیامکی لحظه به لحظه با نمایندگان موسوی حاضر در پای صندوق‌های رای که توسط مهدی هاشمی طراحی و نرم افزاری هم برای آن نوشته شده بود کشف شد. به عنوان نمونه یافته‌های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می‌دهد مجموعه نظرسنجی‌های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است."

در بخش دیگری از گزارش آمده است: "موسوی خوئینی‌ها در تصریح هدف از این برنامه بیان کرده است: ما نباید فتیله‌ای بحث تقلب در انتخابات را پایین بکشیم چون موقع جر زدن لازم می‌شود. در این راستا می‌توان به تشکیل کمیته صیانت از ارا توسط مهدی هاشمی با هدف اعتماد زدایی از نهادهای رسمی ناظر بر انتخابات و مصاحبه تلویزیونی نزدیکان هاشمی یک روز قبل از انتخابات و غیره اشاره نمود."

البته نمونه روشن تر فعالیت های خانواده هاشمی، مصاحبه همسر آقای هاشمی رفسنجانی بود که در روز انتخابات اعلام کرد اگر میرحسین موسوی پیروز انتخابات نشد مردم به خیابان ها بریزند. عملکرد آشوب طلبانه فائزه هاشمی در 2 سال اخیر هم تقریبا بر کسی پوشیده نمانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
با این همه دلایل روشن آیا دیگر جایی برای مماشات با شخص اقای هاشمی و خانواده اش می ماند؟ مسئولین قضایی تا کی می خواهند به این سکوت ادامه دهند؟ آیا اگر هر شخص دیگری چنین جنایت هایی را علیه نظام می کرد، به اندازه این حضرات مصونیت داشت؟!
Latvia
نبايد از نقش آقاي هاشمي رفسنجاني و خاندان و جريان او كه حداقل در 27 ساله بازه زماني57 تا 84 همه كاره كشور بودند در اغتشاشات خياباني بعد از انتخابات 88 با طراحي و اجراي سناريوي تقلب غافل بود. با آن همه بلا و تخريبي كه اصلاح طلبان بر سر آقاي هاشمي آوردند اين خاندان بخاطر خطري كه از آقاي احمدي نژاد احساس كرد با تمام توان از قدرت تخريبي خود براي پيروز نشدن ايشان استفاده نمود. يكي از بديهي ترين دلايل، ترس آنها ازدستگيري و محاكمه و مجازات بود كه از جنبش سبز براي جلوگيري از اين اتفاق به زيبايي استفاده ابزاري كرد و فعلا موفق شد!
Iran, Islamic Republic of
اين مسببين اصلي راحت و‌ آزاد مي چرخند در لندن و تهران و دبي آن وقت فرزند من به خاطر شركت در اغتشاشات با چه مشكلاتي كه رو به رو نشد!!