پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۲
۹

ایران‌‌ سانتریفیوژها را برچید، آمریکا‌ بمب‌ اتمی‌ تست‌ کرد!

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 456126
اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) و نیروی‌هوایی آمریکا روز 20 اکتبر سومین پرتاب نمونه آزمایشی بمب اتمی جدید «ب61-12» را بدون داشتن اورانیوم غنی‌ شده یا پلوتونیوم در میدان تونوپا در ایالت نوادا انجام دادند.
ایران‌‌ سانتریفیوژها را برچید، آمریکا‌ بمب‌ اتمی‌ تست‌ کرد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، به موازات فضاسازی گسترده علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، رژیم آمریکا جدیدترین بمب اتمی خود را در صحرای نوادا آزمایش کرد.

اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اعلام کرد این کشور سومین بمب «هسته‌ای» مدل «ب۶۱-۱۲» را بدون آنکه کلاهک هسته‌ای آن منفجر شود، آزمایش کرد. هدف از این عملیات، اجرای آزمایش پایانی این مدل از بمب‌های هسته‌ای بوده است. در این مدل از بمب‌های هسته‌ای، از دم جدیدی که شرکت بوئینگ ساخته بود، استفاده شده است.

در اطلاعیه NNSA ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان می‌شود این آخرین آزمایش بمب اتمی جدید آمریکا است که طی آن نمونه آزمایشی «ب۶۱-۱۲» از هواپیمای E‌۱۵-F پرتاب گردید.
اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) و نیروی‌هوایی آمریکا روز ۲۰ اکتبر سومین پرتاب نمونه آزمایشی بمب اتمی جدید «ب۶۱-۱۲» را بدون داشتن اورانیوم غنی‌ شده یا پلوتونیوم در میدان تونوپا در ایالت نوادا انجام دادند.

آزمایش اول بمب اتمی جدید آمریکا که در چارچوب برنامه تمدید مدت بهره‌برداری (از بمب اتمی ب۶۱) (Extension Program-LEP Life) ساخته شده، در ماه ژوئیه سال جاری انجام گردید. «ب۶۱-۱۲»، دوازدهمین نمونه جدید بمب اتمی ب۶۱ است که از سال ۱۹۶۰ تولید می‌شود.
انجام چنین آزمایش‌های روشنی در ارتباط با تسلیحات اتمی در حالی است که رژیم آمریکا و متحدانش، ایران را به صرف ادعای «مطالعه» درباره تسلیحات اتمی یا چاشنی انفجاری متهم می‌کنند همچنان که صرف تولید و آزمایش موشک‌های دوربرد را نشانه «تمایل» به تولید بمب اتمی می‌دانند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مقايسه قشنگي نيست تيترتان را عوض كنيد.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز در این تیتر هنرمندی خاصی به خرج داده
همه مطلب رو در ده کلمه برای شما خلاصه کرده
حالا شد تیتر بد؟
نکنه جمع آوری سانتریفیوژها رو الکی می دونی؟
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
منظور دوستمان این بود که این دو مطلب ربطی به هم ندارند. ما باید سانتریفیوژهایمان را جمع کنیم چون جان و زندگی مردم برای این دولت مهم تر از چرخیدن سانتریفیوژ هاست( که برای دولت قبل نبود ).آزمایش بمب اتمی در امریکا هم چیز جدیدی نیست و نفع و ضرری برای ما ندارد.
Romania
بحث هسته ای از زمان دولت اصلاحات دستاویز دشمن قرار گرفت، آیا قبل از آن ما با بهانه های دیگر تحریم نبودیم، شما در طول مذاکرات هسته تدبیر متوجه آن نشدید که آمریکا دید دولت تدبیر همه چیز را به حراج گذاشته بود بحث بردهای موشکهایمان را مطرح کرد؟ وقتی خودتان را بخواب می زنید تنها راهش اینست که مزاحم خوابتان نشویم!
محمد
احتمالا جز خوشبینان ساده اندیشه!
Iran, Islamic Republic of
دکتر صالحی با هماهنگی با مسئولین ارشد نظام تمام سانتریفیوژهای نطنز را جمع آوری کرده و در جای مناسب نگه داری می کنند تا ده سال دیگر و بعد از اعتماد سازی برای دوستان آمریکاییمان، دوباره سانتریفیوژها را از انبارها بیرون کشیده و برای جوانان نسل پنجم انقلاب کاری کنیم کارستان
اب زرشک !!!!!!!!!!!!!!!!
قدر شما ها بخيل هستيد
چشم ديدن پيشرفت مردم رو نداريد
اونا هم براي ما زحمت ميكشن داداش
اشكالي داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابمیوه فروشی فردو اشکالی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟