جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

مخالفت‌ وزارت‌ ارتباطات‌ با قطع‌ پیامک‌های‌ مزاحم !

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 447766
در حالی که بسیاری از مشترکان تلفن همراه از ارسال روزانه ده‌ها پیامک ارزش افزوده اظهار نارضایتی می‌کنند و خواستار مکانیزمی برای پایش این پیامک‌ها در گوشی خود هستند، معاون وزیر ارتباطات گفت: اگر سامانه‌ای ایجاد شود که مشترکان بتوانند قطع پیامک‌های ارزش افزوده را درخواست کنند، دیگر این تجارت رشد نمی‌کند.
مخالفت‌ وزارت‌ ارتباطات‌ با قطع‌ پیامک‌های‌ مزاحم !
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حال حاضر پیامک‌های ارزش افزوده مانند پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی به مزاحمتی جدید برای مشترکان تلفن‌همراه تبدیل شده است.

در گذشته در پی تشدید نارضایتی‌ها از پیامک‌های تبلیغاتی، اپراتورهای تلفن‌همراه سامانه‌ای را برای اعلام رضایت یا عدم رضایت مشترک از دریافت این پیامک‌ها طراحی کردند که مشترک با ارائه درخواست به این سرشماره دیگر پیامک‌ تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.

علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امکانی را فراهم کرد که مانند پیامک‌های تبلیغاتی، رضایت و تمایل مشترک برای دریافت پیامک‌های ارزش افزوده سوال شود و در صورت نبود رضایت پیامک ارزش‌افزوده برای او ارسال نشود، اظهار داشت: نمی‌توان مانند پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌ای را برای این کار تعیین کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیامک‌های ارزش‌افزوده یک نوع تجارت تازه است که عده‌ای عمدتا از قشر جوان در این بازار فعال شده‌اند و از آن کسب درآمد می‌کنند.

وی گفت: اگر سامانه‌ای قرار داده شود که این نوع پیامک‌ها را مشترکان دریافت نکنند، مشترک با یک درخواست تمام پیامک‌های ارزش افزوده را قطع می‌کند و دیگر این تجارت رشد نمی‌کند.

به گزارش فارس، دریافت نکاتی آموزنده پیرامون روابط زن و شوهر هر پیام ۳۵ تومان، آشنایی با اتفاقات پس از مرگ فلان خواننده و یا بازیگر هر پیام ۳۵ تومان، اطلاع از وضعیت سلامتی از روی گروه خونی هر پیام ۱۰۰ تومان، بوتاکس طبیعی چین و چروک صورت با میوه هر پیام ۷۵ تومان و همراهی با المپیک ریو هر پیام ۱۵۰ تومان از جمله پیامک‌های ارزش افزوده است.

این پیامک‌ها هر روز به هزاران شکل و ترفند و حتی محتواهای مضحک روانه گوشی‌های مشترکان تلفن همراه شده و حجم قابل توجهی از باکس پیامکی آنان را اشغال می‌کنند، به گونه‌ای که مشترکان همراه اول باید پیامک‌های ضروری خود را از میان انبوه پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده جستجو کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *