جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

اعتراض مردم به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 218661
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه شاهد اعتراض مردم به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها هستیم، گفت: برخی از تولیدکنندگان خودسرانه قیمت‌ها را بالا بردند.
به گزارش فارس علی مژدهی‌پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در بازدید از شرکت تولید محصولات لبنی پاک، با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر تولید در کشور نداریم اظهار داشت: وظیفه دولت کنترل و نظارت بر بازار است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که این روزها التهاب ایجاد کرده موضوع افزایش قیمت لبنیات است.گزارش‌هایی به دست ما رسیده که قیمت‌ها هفتگی و حتی روزانه افزایش پیدا می‌کند.

مژدهی‌پور گفت: قبل از عید قرار بود با کنترل بازار، بررسی شود که با افزایش‌ها نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده مورد اجحاف قرار نگیرند و با آنالیز قیمت‌ها، قیمت شیر 630 تومان پیش‌بینی شد که همه دست‌اندرکاران از نماینده تولیدکننده تا نماینده مصرف‌کننده همه در جلسه موردنظر حضور داشتند. اما متأسفانه این قیمت‌گذاری فقط در همان جلسه و در قالب یک‌ تفاهم بود و در عمل رعایت نشده است.

معاون وزیر دادگستری ادامه داد: اگر این دوستان به این نتیجه رسیدند که افزایش قیمت لازم است باید از طریق مسیر قانونی وارد می‌شدند. سازمان تعزیرات به عنوان متولی برخورد با تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی ورود پیدا خواهد کرد.

مژدهی‌پور تأکید کرد: از نظر ما قیمت‌ها تعیین شد و تا زمانی که توسط مرجع مجاز تغییر نکند، ‌تولیدکننده و عرضه‌کننده باید از آن تبعیت کنند. متولی امر افزایش قیمت‌ها سازمان حمایت است که در صورت لزوم با توجه به اختیارات و برآورد هزینه‌ها افزایش قیمت را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از عید هم قیمت نهاده‌ها و هم هزینه تولید در نظر گرفته شد اما باید دید چه شد که فضایی ایجاد شد که ناهماهنگی در سطح بازار درباره قیمت لبنیات به وجود آمد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: این روزها شاهد اعتراضات مردم درباره افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها هستیم و به همین دلیل به این مجموعه آمدیم تا علت و توجیه این افزایش قیمت را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات بدون اغماض و البته بعد از شنیدن دفاعیات با متخلفان برخورد خواهد کرد گفت: تعدادی از تولیدکنندگان خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند؛ گزارش‌هایی آمده که قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
گرانی افسار گسیخته با افزایش قیمت دلار و سکه افزایش یافت و تا به تعادل رسیدن قیمت ارز وطلا قیمت ها به تبع آن به تعادل نخواهد رسید.
Iran, Islamic Republic of
مگه در این کشور دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات هم وجود داره ؟ دفاعیات متخلفان ؟؟!!!
دیروز رفتم یک کیسه هوا بخرم بی معرفتها چند عدد چیپس انداخته بودند داخلش! این در خصوص شیر و پنیر و غیره هم هست