پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۳۴

متن کامل بیانیه هفدهم موسوی

شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب: 86576

به گزارش جهان متن کامل بیانیه هفدهم موسوی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما

همواره به اینجانب و دوستان گفته می شد که اگر شما اطلاعیه ندهید مردم به خیابانها نخواهند آمد و آنان از اعتراضات و مطالبات خود دست برخواهند داشت وآرامش به کشور برخواهد گشت. بنده به عنوان یک همراه جنبش عظیم سبز مردمی با این نظر موافق نبودم و می اندیشیدم که تا اصلاحات لازم با تکیه براصول روشن که می توان آنها را از قانون اساسی استخراج کرد، صورت نگیرد ، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.

برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم. با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. در حالی که مردم نه روزنامه همراه و مشوقی در کنار خود داشتند و نه از صدا و سیما، به عنوان رسانه ای ملی و بی طرف و منصف و عاقل بهره می بردند. باز همه ملت ها و جهانیان شاهد بودند که در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند، خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست.

مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است.

گیرم که چند روز با دستگیریها ، خشونت ها ، تهدیدها و بستن دهان روزنامه ها و رسانه ها سکوت برقرار گردید، تغییر قضاوت مردم را نسبت به نظام چگونه حل می کنید؟ تخریب مشروعیت را چگونه جبران می نمائید؟ نگاه ملامت آمیز و متعجب همه جهانیان از این همه خشونت یک دولت به ملت خود را چگونه تغییر می دهید؟ با مشکلات بر زمین مانده اقتصادی و معیشتی کشور که به دلیل ضعف مفرط دولت روزبروز وخیم تر می شود چه می کنید؟ با چه پشتوانه ای از کارآمدی و انسجام ملی و سیاست خارجی موثر، سایه قطعنامه ها و امتیازخواهی های بیشتر را در سطح بین الملل از سر کشور و ملتمان دور می کنید؟

اینان می اندیشند با عقب راندن نخبگان و روشنفکران و دانشگاهیان و فعالان از صحنه سیاسی خواهند توانست بدون پرداختن ریشه ای به مسائل امروز کشور به دیروز قبل از انتخابات برگردند؟ اما کسانی که تاریخ را خوانده اند و کمی با ماهیت پیچیده جوامع آشنایی دارند می دانند که این تفکر ناشی از یک توهم واقع گریز و پناه بردن به رویکردهای کم عمق و گول زننده است .

بنده به صراحت و روشنی می گویم فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، نتایج هر نوع اقدام تروریستی را مستقیما به سمت کانون نشانه خواهد رفت و گره مشکل بحران کنونی را نا گشودنی خواهد ساخت. گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خس و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است. این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان؟ بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست ؟ با توجه به استفاده از اصطلاحات مذهبی و اشاره به آیات و روایات ، این مراجع عظام و روحانیون فاضل هستند که می توانند بگویند با این گونه اشخاص چه می توان کرد؟


آنچه به بنده به عنوان یک فرد کوچک این جامعه مربوط می شود استقبال از هر هجمه ای در راه اسلام و کشور عزیزمان است و سخنان چند روز اخیر، بنده را به یاد کلام امام رحمه الله علیه می اندازد که ” بکشید ما را ، ما نیرومند تر می شویم”. بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.


بنده به صراحت می گویم تا وجود یک بحران جدی در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد. عدم اذعان به بحران ، توجیه گر ادامه راه حل های سرکوبگرانه خواهد شد. اذعان به وضعیت بحرانی می تواند راه حل را نه در سرکوب که بر سر آشتی ملی قرار دهد . تهمت بی دینی و همراهی با قدرتهای بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریانهای منحوسی چون منافقین به فرض آنکه به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است. من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند، شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید .


من لازم می دانم قبل از آنکه راه حل خودم را برای خروج از بحران مطرح سازم ، برهویت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بیگانگان و وفادار به قانون اساسی ما و جنبش سبز تاکید نمایم. ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود . ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را برنمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می دانند و یا همسانانی در خلقت. نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و برنمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد.


بنده و دوستان عزیزم که امروز بسیاری از آنها در زندانها محبوس هستند پای بندان سرسخت استقلال کشور هستیم و از اینکه بازار اسلامی ما تبدیل به یک بازار مکاره برای کالاهای بیگانه شده است رنج می بریم. ما به شدت با فساد موجود که ناشی از سیاستهای سوء و عدم تدبیر است مخالفیم. ما می گوئیم نهاد بزرگ و تاثیر گذاری چون سپاه اگر هر روز چرتکه بیاندازد که قیمت سهام چقدر بالا و پائین رفته نمی تواند از کشور و منافع ملی آن دفاع نماید؛ هم خود به فساد کشیده می شود و هم کشور را به فساد می کشاند . ما می گوئیم و حاضریم در مباحثات نشان دهیم که امروز منافع و حقوق مستضعفان و کارگران و کارمندان و سایر اقشار ملت در یک فساد بزرگ در حال غرق شدن است . جنبش سبز مخالف دروغ است و آنرا آفتی خانمان برانداز برای کشور می داند و از این رو دروغ های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و امثال آنرا خطری بزرگ برای کشور می دانیم.


ما یک دولت و نظام صادق و رئوف و با شفقت و مبتنی بر آراء مردم می خواهیم که به تنوع آراء و عقاید مردم نه به شکل تهدید بلکه بصورت یک فرصت نگاه کند. ما سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم، تفتیش عقاید، تجسس، بستن روزنامه ها و محدود کردن رسانه ها را مخالف دین مترقی و رهایی بخش خود و مخالف قانون اساسی برآمده از این دین می دانیم. ما ضایع کردن یک ریال از بیت المال را در جهت اهداف باندی و جناحی حرام می دانیم و می گوئیم که سند چشم انداز ملی بیست ساله که به تایید همه ارکان نظام رسیده است امروز به یک ورق پاره بی ارزش تبدیل شده است. ما هشدار می دهیم که رقیبان بزرگی در منطقه با رشدهای اقتصادی دو رقمی در حال ظهور هستند و روز به روز قوی تر می شوند . درحالی که ما متاسفانه از دادن یک بودجه سالانه و نگهداشتن حسابهای ذخیره ارزی و امانت در سپرده های مردم و پاسخگویی در مقابل دیوان محاسبات عمومی و مجلس شورای اسلامی عاجز هستیم .


ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم و می دانیم با اصالت قدرت در روابط بین اللمل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند . و مضحک است که به ما تهمت اهانت به قرآن ، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود . مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست، اما بدترین نوع حرمت شکنی را کشتن بندگان بیگناه و عزادار در روز عاشورا و در ماههای حرام می دانیم .


اما من برآنم که راه حل مشکلات پیش آمده و بحران موجود چنین است؛ وضعیت کشور امروز چون رودخانه خروشان و عظیمی است که سیلابهای تند و حوادث گوناگون باعث طغیان و گل آلود شدن آن شده است . راه آرام کردن این رودخانه بزرگ و روشن ساختن و زلال کردن آب آن در یک اقدام سریع و عاجل امکان پذیر نیست . اندیشیدن به این گونه راه حلها که عده ای توبه کنند و عده ای معامله کنند و بده و بستانی صورت گیرد تا این مشکل بزرگ حل شود عملا به بیراهه رفتن است .


بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد . و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که در صورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند . بنده تعدادی از این راه حلها را که چون نهرها و چشمه هایی از اب روشن می تواند فضای ملی را تحت تاثیر قرار دهد و اوضاع را به سمت بهبود ببرد، بیان می کنم :


۱- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است . به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد .


۲- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد . این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد . مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند .


۳- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها . بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت . و نیز آگاهیم که جریانهای سیاسی منحطی با این راه حل مخالف هستند .


۴- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است . ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد . گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند . پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد . تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است . آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه ، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم ؟


۵- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل ۲۷ قانون اساسی . اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین در گیری سازمان بسیج و نیروهای امنیتی با مردم و یا درگیری مردم با مردم نماید .


به بندهای فوق پیشنهادات دیگری نیز می توان اضافه کرد . به نظر بنده حتی یک جوی کوچک زلال در این بین می تواند مغتنم باشد . ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود . مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد . و کلام آخر آنکه همه این پیشنهادات بدون نیاز به توافق نامه و مذاکره و داد و ستدهای سیاسی و از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی می تواند اجرایی شود .

میرحسین موسوی

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسلام وتشكر
هرجاگشتم نتوانستم بيانيه كامل راپيداكنم.به نظرم بايدبيانيه هاوپيام هاراگذاشت تامردم خودشان قضاوت كنند....تندروي هيچ فايده اي ندارد...باتشكرمجدد
Iran, Islamic Republic of
سلام آقاي مير حسين موسوي من يكبار از نزديك شما را ديده ام و براي خودم متاسفام
شما ميگوييد مردم باي من خيلي جالب است كلمه مردم به شما عرض ميكنم كه انها مردم نيستند بلكه يكسري انسان اوليه ولي به سبك امروزي هستند كه طرفداري شمارا ميكنند .
شما فكر نكنيد كه عاقبت بخير مي شويدو ....
Iran, Islamic Republic of
اين بيانيه سعي در القاي اين مطلب دارد كه جنبش سبز از هر خطايي مبرا است و اينقدر با حق به جانب تهيه شده است كه به خود حق دادن پيشنهاد را مي دهد يكي به اين آقا بفهماند بابا تو مجرمي مجرم را فقط بايد محاكمه كرد مجرم شرط تعيين نمي كند. مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
به نام حق تعالی

اقای موسوی آنچنان از حق سخن میگویی که گویا تو خود حق هستی قران بر نی کردی وخود را مصداق به حق کلمات حقه قران میدانی اری تو حقیقتا مصداق قران هستی ولی گویا صفحه و آیه این مصحف الهی را اشتباه گرفتی کمی از آیات سوره منافقون را مطالعه کنید چشمانتان را خوب باز کنید ببینید چه کسانی یاری کنندگانتان هستند ؟ آیا مدد الهی را که خدا وعده آنرا داده واقعا میبینید آیا دلهایی را که خدا در آن جای دارد همدل با قلوب جنبشتان می بینید حال به سوت کفزنان و حامیانتان نگاه کنید دشمنان قسم خورده دین اسلام مصداقان حقیقیه ضد اسلام و شیعه و البته در این آشوب بازار ظاهرا منافع شما هم منافع با رقاصان و آوازه خوانان و دزدان ناموس و منافقین و شاه پرستان و وهابیون و فراریان آنور آب و تروریستهایی چون مریم رجوی و بنی صدر ملعون و دیگر از آقایان و خانمهای معلوم حال هست که سنگ جنبش شما را به سینه پر از کینه دردشان از این مردم واین دین میزنند و واقعا شما می توانید با این لشگر کاملا الهی به حبل المتین الهی چنگ بزنید و جامعه ایی در خور رضای حق تعالی و نایب بر حقش درست نمایید شما قران بر نی کردید شما از آن دسته از مردمید که از آب گل آلود ماهی میگیرند شما خر خود را میبرید حضرت علی استخوان بر گلو با این که صاحب حق بود 30 سال برای حفظ دین رسول خدا تحمل کرد تا دشمنان اسلام از این فرصت بر علیه اسلام استفاده نکنند اما شما نه صاحب حقی نه دلسوز این کشور پر از دشمن شما را به آن چیزهایی که خود از آن دم میزنید قسمتان میدهیم که اینقدر دلسوز این کشور نباشید شما کشور نو پای ما را به آشوب کشیدید برادر را در مقابل برادر قرار دادید شما با شعارهایی که مردم نسبت به آنها حساسیت دارند باعث فریب جوانان شدید آیا واقعا شما حقیقتا دلسوز هستید آیا شما پیرو حضرت علی ع هستید
Iran, Islamic Republic of
میرحسین جان زیاد به خودت فشار نیار که منافقانه به مردم بگی طرفدار نظام اسلامی و به حقی هستی آخه عزیز دشمن، هیچ فکر کردی چه کسانی از تو و دارو دسته ات که اونهارو ملت میدونی دارن حمایت میکنن؟؟!! اگه نمیدونی من میگم اونها کین.. 1.نتانیاهو 2.اوباما 3.خانم کلینتون و کلی آدم جنایتکار و قاتل و فاسد که هرچی بدیه تو خودشون جمع کردن.اگه یه روزی اینها از من حمایت کنن مطمئن باش خودمو دار میزنم
Iran, Islamic Republic of
اینکه عده ای آشوبگر که به هیچ قانون و مسلکی پایبند نیستند را بخش عظیمی از جامعه بدانیم انکار حقیقتهاست ونفاق درونی نویسنده را می رساند.
Iran, Islamic Republic of
مخالفین اقای موسوی بفرمایند کجای این علامیه بر خلاف حکمت و مصلحت کشور است.مگر اقای موسوی مستند ش غیر از اسلام و قانونی اساسی است
من به ایشون رای ندادم. امادر بدبینانه ترین شرایط هم همچین سرنوشتی را برای ایشون تصور نمیکردم.همه در خطریم!
امادر تاریخ هست قاتل حوزه(ع)هم مسلمان شد اما پیامبر بهش فرمود برو تا نبینمت.(اصلا قصدم مقایسه با خود شخص نیست،به هیچ وجه!من باب نمونه گفتم) 7ماه است بهرحال همه رو ایشون به بازی سیاسی گرفتن،از ایشون ممنونم که عاقبت خودرو فدا کردن تا ما نسل سومیها اگرم اوایل نبودبم الآن خیلی خیزشها وریزشها را ببینیم.
به هرحال به سیستم نظام باید شک کرد اگه بازم امثال ایشون را وزنه حساب کنه ولی نباید درصورت توبه پشتشون را خالی کرد.
نظر رهبری فقط مهمه!!!
Iran, Islamic Republic of
مير حسين توهم دست از سر ملت بردار ، ملت خوشون خوب بلدن چيكار كنن همانطور كه روز راهپيمايي بر عليه تو و دار ودسته ات كردن و شعار شون اين بود كه : مير حسين موسوي اعدام بايد گردد
مرگ بر مير حسين
نبودي كه ببيني اخه اينجور مراسما جاي شما نيست لياقت ندارين
پس خواهشن ديگه كاسه داغ تر از آش نشين و واسه يوميه مردم نگران نباشين بذارين ايران اسلامي عزيز همين طور كه هست باشه و نيازي به ليدر بودن تو يه نفر نداريم
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب اقای موسوی بیانیه جالبی بود خوب خود وهمراهات پاک ومنزه نشون دادین.راهکارای نسبتا خوبی هم بود ولی چند سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا در دولت های گذشته که دوستانتون سردمدار بودن صداتون در نیومد؟
این یکی خودی نیست؟؟؟
چرا زمان خودتون یا اقای هاشمی که اختناق شدید بود از فضای باز سیاسی نگفتین؟؟
چرا دوره اقای خاتمی که به همه لبخند میزد و ما مرکز شرارت دنیا قرار گرفتیم یاوقتی که تدریس فیزیک هستهای در دانشگاها ممنوع شد و...... صداتون در نیومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا مجلس ششم ................؟
چرا........؟
وهزاران چرای دیگه اون موقه کجا بودین؟؟؟
چرا اون موقه سکوت کردین؟؟؟
عوام فریب کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ان موقه منافعتون باعث سکوت بودو الان .............
به قیامت هم بیاندیش..........
Iran, Islamic Republic of
در خصوص بیانیه آقای موسوی باید بگویم که یاد کلام مبارک و نورانی حضرت علی در مورد زبیر افتادم
که فرمود زبیر با مابود تا اینکه فرزند نامبارکش عبدالله قدم به جوانی گذاشت
نمی دانم عبدالله زندگی میرحسین چه کسی است
بنده الان شش ماه است که درگیر یک مسئله هستم و آن اینکه همسایه شرابخور و فاسق من
چگونه حق را درست تشخیص داده
و در حالی که سرش از مستی شراب دو دو میزند به پشت بام رفته و فریاد الله اکبر و یا حسین..... سر میدهد !!!!!!!!!!!!!!!!
چگونه میشود که دخترانی که روز عاشورا سر خود را برهنه میکنند و روز عاشورا هلهله میکشند را عزادار امام حسین و محق دانست؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا که بیهوده ترین کار بیدار کردن خوابزده است
بیانیه این شخص منحرف از اسلام و فریبخورده بازی شیطان نشاندهنده اینست که:
1-دست پیش را گرفته که پس نیافتد و بقول معروف به جلو فرار کرده
2- نظام را تهدید به شورش خیابانی کرده در صورت عدم تحقق باج های مطرح شده در نامه
3-تایید مخالفان نظام برای چندمین بار و به رسمیت شناختن آنها

ازهمه اینها که بگذریم این بیانیه
نشاندهنده تدارک میرحسین برای
اربعین حسینی و ایام دهه فجر است
Europe
حقه بازی این ادم از شروع نامه اش مشخص است به این میگویند سیاست معاویه ای شخصی که همه قوانین جاری مملکت را زیر پا گذاشته وزمینه حرمت شکنی روز عاشورا را فراهم نموده السلام علیک یا ابا عبدالله میگوید.
Iran, Islamic Republic of
اب ریخته شده را چگونه می خواهیم بازگردانیم ؟؟؟؟ اقای موسوی روی صحبت بنده با شماست که دم از تکیه بر اصول روشن که از قانون اساسی استخراج میشود می زنید اول قانونی که از ان دم میزنید خوب معرفی و مشخص کنید شما بر اساس این قانون کاندید انتخابات شدید > شما بر اساس همین قانون تبلیغات انتخاباتی کردید و شما بر اساس همین قانون ناقض قانون می باشید . شما و گروه طرفدار شما دم از قانونی می زنید که حامی تمامی خواسته های شما باشد نه حامی ملت و مردم . تو و گروه حامی تو اگر منافع خودشان را در خطر نمی دیند هم چنان مثل گذشته سکوت اختیار می کردند ولی اکنون که ورق برگشته و گند کارهای شماها درمی اید منافع خود را در خطر دیده اند . تو و کروبی و خاتمی و حامیان شماها اکنون که می بینید دیکر خبری از منافع گدشته نیست دم از فشارهای اجتماعی می زنید مگر درگذشته این فشارها نبود .
به نظر بنده در نحوه انتخاب نخبه های کشور باید تجدید نظر شود . نخبه کسی است که در این کشور با کمترین درامد و بیشترین کارایی در تمامی صحنه های انتخاباتی و حمایت از کشور و حتی در جبهه ها حضور پیدا می کند و خوسته های خود را در چارچوب نظام و قانون پیگیری می کند بدون اینکه از کوچکترین خلا های موجود در کشور اطلاعی داشته باشد تا بتواند به نفع خود از انها استفاده کند این فر د نخبه و حامی کشور است نه شما
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از تمام کسانی که آقای میر حسین موسوی و طرفدارانشان را منافق و دشمن و ... می دانند می خواهم با خود فکر کنند آنها که به راحتی در خیابان ها راهپیمایی به راه می اندازند و بعد میگویند مردم حضور پر شکوه داشتند و تظاهر کنندگان روز عاشورا عده ای محارب بیشتر نیستند تا به حال با خود فکر کرده اند که پس از گذشت چند ماه هنوز اجازه یک راهپیمایی که حق اقای موسوی و طرفدارانشان هست داده نشده. یک بار هم بدون کتک و کشتن و گاز اشک اور به آنها اجازه حضور که حق قانونی شان هم هست بدهید و بعد بنشینید و قضاوت کنید که واقعا مردم در کدام طرف قرار دارند
داریوش
Iran, Islamic Republic of
افرین
Iran, Islamic Republic of
نم نمی دونم چرا نظراتی که به طرفداری از آقای موسوی و جنبش سبز نوشته می شوند در قسمت نظذات شما رویت نی شوند. نکند اینجا هم فقط تفکری خاص حق حضور دارند و بعد میگویند دیدید مردم طرفدار ما هستند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در واکنش به بیانیه هفدهم موسوی- اوالا این بیانیه هوشمندانه و مصلحت اندیشانه است و در کل برای اصلاح وضع موجود لازم بود. قابل توجه دلسوزان نظام و آتش بیاران معرکه از هر دو طیف، که افراطی گری را به حد رسانده اند، من رزمنده زمان جنگ هستم. یادم است زمانی که حضرت امام(ره) با درایت خودشان و درک شرایط و موقعیت آن زمان قطع نامه را پذیرفتند،عده ای که دائما با دفاع و مقاومت ملت و مقابله به مثل ایران در برابر تهاجمات رژیم بعثی مخالف بودن وچشم دیدن رزمندگان را هم نداشتند،به محض اعلام آتش بس، طرفدار جنگ شده بودند و بر طبل جنگ می کوبیدند و انتقاد می کردند از امام و نظام که چرا باید با صدام یزید کافرصلح کرد،( در حالیکه اول صلح نبود و آتس بس بود. ثانیا اینها را کسانی می گفتند که خود هیچ هزینه ای در هشت سال جنگ نپرداخته بودند.البته رزمندگان ولایتمدارما از اینکه چنین شرایطی شد و ریشه صدام را نکندیم تا امروز آمریکا کنار دستمان باشد همان زمان هم ناراحت بودیم ولی صبر انقلاب داشتیم.من همان زمان به یکی از دوستان گفتم "مداد العلما افضل من دما شهدا " مصداقش همین حکمی است که امام امروز آتش بس اعلام کرده. ).متاسفانه امروز جنگ و دعواها داخلی است، هر دو جناح هم مقصرند.اما امروز هم آتش بیاران معرکه زیادند. عده ای که خود را ولایی معرفی میکنند، دفع حداکثری را بر جذب حداکثری ترجیح می دهند و با کلام رهبری هم گزینشی برخورد میکنند، ولی نکته جالبی که من فهمیدم اینکه عده ای از منافقین و کسانی که میخواهند سر به تن نظام اسلامی نباشد و از اساس با کلیت نظام از هر دو جناح مخالف هستند امروز به یقین از برخورد شدید نظام با کروبی و موسوی خاتمی منفعت می برند و این را شک ندارم.خیلی باید حواسمان جمع باشد ، فتنه گران کسانی هستند که با افراط و تفریط میخواهند آتش دعوا میان دو جناح خاموش نشود تا آنها منافعش را ببرند.امروز که ما با رژیمی مثل صدام مواجه نیستیم و دعوای میان دو جناح است، چرا به آتش بس رضایت ندهیم، حالا صلح به کنار....
Iran, Islamic Republic of
آن کسانی که ادعا دارند روزانه با امام کار می کردند بدانند که حضرتش فرمود:منافقین از کفار هم بدترند.

راه کار هایت را چون لایحه ای به مجمع تشخیص بفرست که جایی دیگر عملی نخواهد شد،ما تا تو را به درک نفرستیم راحت نمی گیریم.

دروغگو هم نظام و صدا و سیما و ... نیستند دروغگو کسی است که ادعایی بی سند چون تقلب را مطرح کرد و ولی فقیه زمان فرمود که اینها مجرمند.

والسلام
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی ! شما را چه شده است !!! این خود شمایی؟؟ جه قدر تغییر بیانیه اول هیچ کس را قبول نداشتی بیانیه 17 راهکار میدی ؟؟؟؟ ببخشید مردم خدا جو همانو ای بودند که توی کالج سوت و کف میزدند یا همونایی که تو طالقانی بوق میزدند تو عزای سید الشهدا !!!! واقعا اگر امام بود حکم ارتداد شما را صادر میکرد .اقای موسوی شما میدانید خدا کیست که دم از که خدا میزنید ؟خدا میگه ولی فقیه جانشین امام . این مردم خدا جوی بودند میگفتند مرگ بر.....! اقای موسوی پرو بازی تا یک جا ی جواب میده و ما نمیزاریم اقامون جام زهر بخوره اگه لازم باشه تا پای خونمونم وایستادیم !! ضمنا تفاوت شهید با کشتن منافقو فرقشو بخون
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی هر رییس جمهوری دوست داره که کشورش پیشرفت کنه این حرفای شما قشنگه و منم معتقدم که درسته ولی زمانی که خودتانم رییس جمهور می شدی هیچ یک از این حرفها رو عملی نمی کردی البته در مورد ضعف دولت احمدی نژاد این قدرم که شما بد می گی نیست.دوستان زیاد فریب این حرفا رو نخوردی اینا فقط حزفه برای محبوب ماندن
و هنگامی که به آنها (منافقین) میگویی که فساد نکنید, خواهند گفت ما تنها اصلاح کنندگان هستیم!

بقره - 10
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده اين بيانيه حكايت از قران سر نيزه كردن عمر و عاص مي ماند
Iran, Islamic Republic of
آقاي موسوي شما همانگونه كه از دولتبه علت دروغ گويي گله داريد بههخود بنگريد.دروغ تا كي؟ روز عاشورا حركت مردم در آتش زدن اموال مردم مسالمت آميز است؟يا توهين به ولايت فقيه؟ كاري ندارد تا ابد شما بگو نيروي انتظامي در عاشورا مردم را كشته. شبها كه تنهايي بينديش خدايي هست وعاقبت كار اوست كه حقايق را بر پرده هستي نمايش خواهد داد.كاش حرفهايت را بتواني خودت هم باور كني،كاش
Iran, Islamic Republic of
جناب موسوی مطمئی باش که راه را به بیراه انتخاب کرده ایی ، امثال طلحه و زبیر هم که پای حضرت رسول خواستند جان بدهند بعد از روی کار آمدن علی ع ، خیلی کم آوردند به نظر بنده جنابعالی به همراه خوشاوندان هاشمی ملعون بقدری لقمه حرام خورده اید که حق را از باطل نمی توانید تشخیص دهید از خدا نمی ترسید جون حیا ندارید روز به روز خودت که هیچ خانواده و نزدیکانت را با خود نزدیک به گور میکنی ، بی حیا این همه ملت روز چهارشنبه فقط می گفتند تو نفهم هستی ، میلیونها نفر اشتباه میکنند و تو ابلهه ، حق به جانب گرفته ایی الهم لعن المهدین باالتمکین من قتالهم . نفرین بر تو باد
Iran, Islamic Republic of
هیچ انسان آزاده ای برای شهادت امام حسین و یاران باوفایش شادی نمی کند اما آیا جز این بود که امام حسین را خارجی و مخالف امیر موئمنان وقت که یزید لعنتالله علیه بود معرفی کرده بودند.اصولا حکومت اسلامی برای برقراری عدالت و تامیین حقوق تمامی مردم است چه مسلمان و چه یهود و چه مسیحی و ....ما باید طوری زندگی کنیم و تصمیم بگیریم که در وجدان خودمان پاسخگوی اعمال و گفتارمان باشیم . همه ما دم از دین میزنیم اما فقط خدا میداند که با کارهایی که انجام می دهیم نه تنها خدمان بلکه مردم و به خصوص جوانان را از دین گریزان کرده ایم . راستی به اوضاع مملکت خودمان توجه کرده اید هر کجا می روی رشوه خواری و بی اعتمادی و اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و فساد و فحشا و بی کاری .آیا اگر همین فردا امام زمان علیه سلام ظهور کند تمام این آقایان مدعی دینداری می توانند جواب این مشکلات را بدهند . آیا وقت آن نیست که سر خودمان را کلاه نگذاریم و هر مشکلی که برایمان رخ میدهد به گردن آمریکا و ... می اندازیم.پیداست که هر مملکتی در فکر ساختن مملکت خودش است و اینکه فکر کنیم فلان کشور با ما دوست است ساده انگاری است بیایید با کنار گذاشتن اشتباهات و کنار گذاشتن تکبر و تعصب به خاطر اسلام و ایران و انسانیت از نو کشور را در مسیر پیشرفت واقعی قرار دهیم و بجای دم از دین زدن واقعا دیندار باشیم من هم در این جامعه زندگی میکنم و خدا را شاهد می گیرم عده ای با نام بسیج و سپاه و طلبه و اطلاعاتی و پیرو ولایت بودن چه ظلمها که درحق مردم و اسلام به اسم اسلام انجام میدهند چرا که انسان را باید از اعمال و رفتارش شناخت وگر نه ادعای دینداری بدون عمل کار آسانی است سعی کنیم در کشور جلوی قاچاق مواد مخدر را که علنا خرید و فروش می شود را بگیریم ان وقت می توانیم ادعا کنیم که کشور ما اسلامی است سعی کنیم رشوه را جمع کنیم و ......
Iran, Islamic Republic of
من با خوندن اين بيانيه ي منافقانه پي به مظلوميت نظام اسلامي بردم، عجبا با ادعاي دروغ اين شخص فتنه اي بر پا ميشه،و در غبار آن عده اي بيگناه كشته ميشن، اونوقت خود فتنه گر دروغگو مدعي دعوت به قانونمداري ميشه،،،هر قدر خودتو مظلوم و قانون مند و شهادت طلب نشون بدي، بدان كه خون تمام كشته شده ها به گردنته و روز قيامت رو سياهي
Iran, Islamic Republic of
با سلام به خوانندگان و دست اندركاران محترم سايت
چند سوال از همه دارم:
1- چرا در اين سايت همه نظرات مشابه هم است؟
2- چرا هميشه در اكثر نوشته هايتان نوعي بغض و كينه حس مي شود؟
3- چرا در اكثر نوشته ها از الفاظ توهين آميز و ركيك استفاده مي شود؟
4-چرا دل و فكر انسان پر از نگراني و اندوه مي شود با خواندن نظرات و تحليلهاي شما؟
5-چرا به مخاطب خود اجازه نمي دهيد خود بخواند و قضاوت كند؟ديگر دوره نظرسازس سپري شده است.
6-وچراي آخر اينكه چرا نوشته هاي آقاي موسوي با فطرت انسان رابطه اي عميق و همراه با آرامش و لطافت ايجاد مي كند؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
من متن رو خوندم اما جناب آقای موسوی گفتید که مردم راکشتند ، در کربلا اگر بودبد( چون گفتید فیالیتنی کنت معکم ) با جمعیت کف و سوت زن کوفه چه میکردید، در تاسوعای حسینی در حسینه جماران برای تایید سخنان آقای خاتمی کف و سوت زدند ( نقل از یکی از دوستان حاضر، چون به شدت منقلب شده و از جماران تا منزل گریه میکرد که چرا به شما رای داده و این همان خاتمی است که من به او رای دادم؟ چرا به هتاکان معترض نشد؟ ) این امت خداجو که به ولی فقیه (نه امام حاضر) به اصل ولایت فقیه توهین کردند امت خداجو هستند ؟ پس طالبان کجای این کار قرار دارد که .... گفتید دروغ گفتن دولت ، مگر در دوران شما به ابن خلق الله کم دروغ تحویل دادید؟ اما مردم در میان آتش و خون فکر حرفهای شما نبودند.(تنخابات مجلس در زمان شما که با حکم حکومتی تایید شد) گفتید اگر بیانیه هم میدادم مردم دنبال حق خود بودند اما اگر میگفتید شاید کمی هم به حرف شما گوش می دادند و حرمت این روز عزیز شکسته نمی شد (کوتاهی کردید اینطور فکر نمی کنید)
United States
جناب موسوی دست بردار از این همه اذیت کردن مردم به خدا بیچاره شدیم از وقتی سرو کله ات پیدا شد
United States
آقای موسوی کی بود که بین یک عده قلیلی از کل جامعه که می گفتند :(استقلال ، آزادی ، جمهوری ایرانی)در روز قدس راه می رفت و با این حرکتش این افراد ساختار شکن را که صراحتاًندنبال جدایی دین از سیاست بودند طرفداران خود معرفی می کرد. شما دوستان نادان سازشکار با دشمن می خواهید آنقدر در برابر دشمن این مملکت و این مردم کوتاه بیایید که همه عزت این مردم را به دشمنان که دشمنی آنان واضح و روشن است بفروشید و در راه این تدبیر سازشکارانه ، خود و طرفداران اقلیت شما شعارهایی می دهند که اسلام دفاع از مظلوم را نشانه رفته اند . جالب است که تمام این روشها توسط بنی صدر و طرفداران اقلیتش با همکاری منافقین در صدر انقلاب صورت گرفت.بنی صدر دروغگو با اینکه رئیس جمهور بود و اکثریت جامعه به او رای داده بودند به اهداف خائنانه خود دست نیافت و هیچ غلطی نتوانست بکند شما که اکثریت آرائ را کسب نکردی و رئیس جمهور نشدید که اگر هم می شدید نمی توانستید سازشکاری با دشمن را در این مملکت و در بین این مردم استکبار ستیز به کرسی بنشانید.
United States
شما می خواهید اکثریت مردم ما مثل اکثریت مردم کوفه شوند و دنبال شما راه بیفتند....
United States
شما در دو سال آخر جنگ رزمندگان اسلام را با کم حمایت کردن خود کلی عذاب دادید و جنگ را سخت کردید . رهبری انقلاب که آن زمان رییس جمهور بود و شما نخست وزیر ایشان به شما گفت که یکسری کارخانجات را در خدمت جنگ بگیرید ولی شما این کار را نکردید و قطعاً اگر به وظیفه خود درست عمل می کردید جوانان مومن و برومند این مملکت کمتر کشته می شدند و شما مقصر هستید، آنوقت می گویید که حاضرید در راه اسلام(بخوانید اسلام سازشگر نسبت به دشمن) شهید شوید!!!
United States
آقای موسوی خوشبختانه اکثریت مردم جامعه ایران ... نیستند، شما هم برو خودت را سیاه کن
امام می گفت هر وقت این آمریکا از یکی تعریف کرد بهش شک کنین که چرا ازش تعریف کردن!
آقای موسوی جدا مگه شما چی می گین که آمریکا و اسرائیل وانگلیس و مسعود رجبی طرفداریتونو می کنن؟ ها؟