پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی:

کسر هزینه بابت ارسال پیامک تخلف نیست

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 425265
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی دریافت هزینه بابت ارسال پیامک بانک‌ها را به‌شرط اعلام رضایت مشتری بدون اشکال اعلام کرد.
به گزارش جهان، ناصر حکیمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اعتراضاتی که برای کسر هزینه بابت ارسال پیامک یکی از بانک‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: بانک‌ها می‌توانند به‌ازای خدمتی که به مردم ارائه می‌دهند پول بگیرند.

وی ارسال پیامک را جزو خدمات اضافی بانک‌ها دانست و گفت: از آنجایی که ارسال پیامک جزو خدمات بانکی نیست و خدمت اضافه محسوب می‌شود بانک‌ها مختار هستند بابت آن هزینه دریافت کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ادامه داد: هزینه ارسال پیامک برای بانک‌ها خیلی بالاست و به همین خاطر تعدادی از بانک‌های بزرگ از این خدمت هزینه دریافت می‌کنند.

وی کسر هزینه بابت ارسال پیامک را تخلف ندانست و تصریح کرد: به‌خاطر اینکه ارسال پیامک خدمت بانکی نیست بانک مرکزی برای این موضوع چارچوب خاصی در نظر نگرفته و اختیار را به بانک‌ها واگذار کرده است.

حکیمی البته تأکید کرد: ضمن اینکه باید توجه داشته باشید بانک‌ها این هزینه را به‌صورت اجباری از مردم دریافت نمی‌کنند و این موضوع را به اختیار مشتری گذاشته‌اند؛ بر همین اساس درصورتی که مشتری مایل به فعال شدن این سرویس باشد نسبت به پرداخت هزینه اقدام می‌کند.

به گزارش جهان، اخیراً بانک ملی اقدام به کسر مبلغ ۵۰۰۰ تومان از حساب برخی مشتریان بابت خدمت ارسال پیامک (ساپتا) کرده وتوضیح داده که پیشتر در این باره به همه مشتریان اطلاع رسانی کرده و این مبلغ از حساب کسانی که اعلام انصراف برای دریافت پیامک نکرده بودند، کسر شده است. این در حالی است که برخی مشتریان معتقدند بانک ملی در این زمینه اطلاع رسانی قبلی نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *