جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۶۲
از اعتراض‌های نابجا تا سکوت سوال برانگیز پزشکان!

«درحاشیه» کجا و سلفی واقعی پزشکان آینده با مردگان کجا!/ ابتکار عملی به وسعت جسد!

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 435462
دانشجویانی که چندی بعد از فارغ‌التحصیلی باید سوگند بخورند که حافظ جان و اسرار بیماران و مراجعه‌کنندگانشان باشند چطور امروز با جسد مرده‌ها سلفی می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی نمایش می‌دهند؟!
«درحاشیه» کجا و سلفی واقعی پزشکان آینده با مردگان کجا!/ ابتکار عملی به وسعت جسد!
گروه جامعه جهان نيوز: هنوز چند ماهی از اعتراضات گسترده پزشکان برای ساخت سریال طنزی در‌خصوص این قشر نمی‌گذرد که پزشکان آینده فاجعه‌ای به بار می‌آورند!! حال باید پرسید سریال در حاشیه گاهی با اتفاقاتی که در واقعیت جامعه پزشکان رخ می‌دهد خیلی فاصله دارد... در حاشیه‌ای که البته با پزشکان قلابی شوخی می‌کرد نه واقعی.

کافی است گشتی در فضای مجازی بزنید تا متوجه شوید روزانه چند نفر قربانی گرفتن عکس سلفی از اماکن خطرناک می‌شوند، دختری که از پل سقوط می‌کند. کوهنوردی که از قله می‌افتد و‌... اما حالا در ایران سلفی جدید باب شده و دانشجویان پزشکی با مردگان سلفی می‌گیرند. در دنیا به خاطر سلفی می‌میرند و در ایران با مرده سلفی می‌گیرند!!!

هر دو کار ناشی از بی‌فکری است اما قطعا اگر قرار باشد روزی از لحاظ اخلاقی بین این دونفر داوری بشود او که حق‌الناس به گردنش است و بی‌رضایت خانواده متوفی و بدون احترام به فرد جان باخته با چهره‌ای گشاده دوربین را در می‌آورد و سلفی خود را کنار اجساد شرحه شرحه نمایش می‌دهد، بیشتر محکوم است و از لحاظ اخلاقی موجب انزجار بیشتری می‌شود.

سلفی این اتفاق پدیده‌ای است که در حال انتشار است و گاهی آسیب‌های اجتماعی را به همراه می‌آورد. پدیده‌ای که به راحتی نمی‌توان از کنارش گذشت. کافی است که یک لحظه خودمان را جای خانواده‌ها قرار دهیم و چهره خودمان را وقتی که سلفی‌ها با تن بی‌جان مردگان‌مان به دستمان می‌رسد، تجسم کنیم. بازی، بازی عجیبی است. سلفی در ایران با عنوان «خودم» روی موجی سوار شد تا به «همین الان یهویی» رسید. همین الان‌هایی که از آن ماندگارها می‌شود اما با چاشنی تلخ. یک گسترش ناگهانی.

همین است که به فکر فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی می‌افتند. طبق آمار منتشر شده، در سال ۹۲ حدود دو میلیون نفر از شهروندان ایرانی، در شبکه‌های مختلف اجتماعی عضو بودند. رفته رفته این رقم در سال‌جاری به ۴۰ میلیون نفر افزایش یافت که رقمی باورنکردنی بود. گروه پشت گروه ساخته شد. حتی پای فالگیرها و رمال‌ها و... نیز به این گروه‌ها باز شد و حالا... اتفاقی ناگوار باب شده سلفی دانشجویان پزشکی با اجساد!!

دانشجویانی که چندی بعد از فارغ‌التحصیلی باید سوگند بخورند که حافظ جان و اسرار بیماران و مراجعه‌کنندگانشان باشند چطور امروز با جسد مرده‌ها سلفی می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی نمایش می‌دهند؟!

متاسفانه باید گفت ولع دیده شدن و کار جدید انجام دادن به هر قیمتی باعث شده تا برخی پا را فراتر از اخلاق برده و کارهایی انجام دهند که نباید!! اما از دانشجویان پزشکی این کار شاید بعید بود و برای همین جامعه در موجی از دلخوری از جامعه پزشکان و دانشجویان فرو رفت.

ابتکار عملی به وسعت جسد

این بار، دانشجویان پزشکی، دانشگاه‌های مختلف، از خود ابتکار عمل به خرج دادند و عکس‌های سلفی از خود در سالن تشریح ثبت کردند. آن هم نه با در و دیوار این سالن، بلکه با تن‌های از هم شکافته مردگان. با چشم‌های از حدقه درآمده یا با قلب متوفی که بازماندگانش، تن وی را برای تحقیق این دانشجویان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دادند. سوگندی که پزشکان در امانت داری می‌خورند، در چه مقطع و چه زمانی باید خوانده و یاد شود؟

جالب است که در‌پی هر خبری، واکنش‌های مختلفی را هم شاهد هستیم. واکنش‌هایی که لایک‌های فراوانی هم می‌خورد ولی چون همیشه و همه جا، قضاوت کار مشکلی است، باید ببینیم خودمان در شرایط مشابه آیا این کار را انجام می‌دهیم یا خیر؟ نمی‌توان گفت حالا این تصور بین اکثر جامعه ایجاد شده که آیا ما اجسادی را که برای تحقیق و خدمت به علم پزشکی به بیمارستان‌ها می‌دهیم موجبات شوخی و خنده دانشجویان را فراهم می‌کند؟! آیا مردم نباید جنازه‌های خود را برای تحقیق بدهند؟! با آنها بازی می‌کنند و الکی‌الکی، تکه‌تکه‌شان می‌کنند؟! واقعا یک فرد ۱۹-۱۸ ساله با عزیز یک خانواده چطور عکس می‌گیرد؟ آن هم به حالت تمسخر. آیا بعدا از این جماعت انتظار داریم به بیماران رحم کنند؟

اخلاقی با عنوان حرفه‌ای

اخلاق حرفه‌ای، مقوله‌ای است که در هر سطحی و با هر شغلی، در ابتدا باید به آن نه در ملاءعام بلکه با وجدان خودمان به آن سوگند یاد شود. سوگندی که ماندگارترین مبحث کاری و زندگی هر فرد خواهد بود. رضا می‌گوید: باید در کنار معارف اسلامی و‌... «اخلاق حرفه‌ای» جزو سرفصل دروس دانشگاه‌ها قرار بگیرد. سقوط آزاد اخلاق در این راستا مشهود است و دیگر هیچ. محدثه می‌افزاید: من اگر زمانی بیمار شوم و خدای ناکرده کارم به جراحی بکشد، می‌ترسم دکترها از من عکس بگیرند و در اینترنت بگذارند. حالا دیدید موارد مطرح شده در سریال «در حاشیه» چقدر راست بود؟

لازم به ذکر است، چندی پیش سازمان نظام پزشکی که پیش‌ قراول مقابله با تولید سریال مهران مدیری بود و پیش و حین تولید سریال درحاشیه با انتشار یک نامه رسماً به مقابله با ساخت چنین اثری پرداخت و این کمدی را اثری در راستای سلب اعتماد عمومی به پزشکان خواند و پس از این نیز قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از پرده بیرون آمد و در آخرین کوشش، نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما در مخالفت با این سریال منتشر کرد که سلسله تلاش‌ها برای توقف ساخت این سریال را نشان می‌داد.

برخورد شدید با گرفتن عکس سلفی با اجساد

بعد از این جریانات اما خبری شده که از برخورد وزارت بهداشت با این دانشجویان می‌دهد.
درپی انتشار عکس‌های سلفی در اتاق تشریح با اجساد، رئیس سازمان پزشکی قانونی از برخورد شدید انضباطی با این دانشجویان خبر داد. احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی از برخورد انضباطی با جوانانی که با اجساد سلفی گرفته‌اند خبر داد.

وی گفت: اگر این اتفاق در سالن‌های تشریح پزشکی قانونی رخ داده باشد قطعا با این افراد برخورد می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تأکید کرد: این افراد قطعا به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

اما سوال اصلی باز هم باقی می‌ماند!! آیا یک دانشجو باید تا این حد تحت کنترل قرار بگیرد؟ باید تلفن‌های همراهشان را تحویل بگیرند و یا شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنند تا این فجایع به بار نیاید؟ چرا اندکی تامل در پس این اتفاقات صورت نمی‌گیرد؟! وقتی این گونه اتفاقات را می‌شنویم باید به مسئولین برای فیلترینگ حق بدهیم!

منبع: سیاست روز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها دیروز و گذشته پزشکان جیب بری هستند که نمونه و مشتی از خروارشان را مهران مدیری به تصویر کشید ولیکن این یقه سپیدها را تاب آن نماند که یک طتز را برتابند و هیاهویی به راه انداختند و مثل ع... کشهای چاله میدانی جنجالی برپا کردند و گریبانی چاک دادند که بیا و ببین و فریاد سر دادند که ایها الناس کجایید که آبروی پزشک . پزشکی را می برند وبه ابوعلی سیناها!!! توهین شده است.!!!
وقتی این جوجه دکترها اینطور تمسخر آمیز با اعضای بدن یک انسان برخورد می کنند وبا فیگورهای مختلف سلفی می گیرند، قابل حدس زدن است که زیر دست چه اساتیدی!!! حرفه می آموزند و چه آینده ای خواهند داشت؟!!! و آینده جامعه محترم!!!! پزشکی کشور به کدام ناکجاباد خواهد رسید؟!
بیچاره مردمی که از سر ناچاری و بلاتکلیفی گیر این جماعت مجرم یقه سپید باید ....
در اینجا پیدا کنید تعهد کاری را؟! وجدان اجتماعی را؟! مسئولیت فردی؟! پایبندی به سوگندنامه بقراط را در عمل؟! اخلاق و اصول انسانی را؟! شرافت و انصاف را؟! عدم توجه و واولویت ندادن به امور مادی و مسایل مالی در حرفه پزشکی و....
و جالب اینجاست که به محض کوچکترین انتقاد پای ابوعلی سینا را به وسط کشیده و از قداست، منزلت و حرمت این شغل شریف!!! داد سخن داده و قلم فرسایی می کنند ...
باید این پست فطرت های کثیف را به اشد مجازات برسانند و هیچ تخفیفی قایل نشند.امیدوارم خداوند مرگی با ذلت و خواری را نصیب این اوباش باصطلاح پزشک کند.
Iran, Islamic Republic of
خبط کردند نه دیگه تا این حد . "اشد مجازات" یعنی اعدام!!!
منصف
کار زشت دفاع ندارد ولی همین دانشجویان پزشکان پزشکی ، پزشکان فردای ایران هستند وسرزنش بی حد واندازه شاید درست نباشد. وزارت بهداشت که امر آموزش عالی پزشکی رابه عهده دارد بایــــــــــد از ورود تــــلفن همـــراه دوربیـن دار وخود دوربیـن عــکاسی به سالن تشریح جلوگیری کند. والسلام
United States
کار اشتباهی کردن! ولی رحم کن! به اخراج راضی شو!!
احسنت
منفی زنهای این پیام اگه مردین دوست دارم با جسدتون یه سلفی ناب بگیرم . چطوره خوبه!!
توهرقشری خوب وبد پیدامیشه.باقی اقشارجامعه مثل مهندسان.کسبه.روحانیون.خبرنگاران که مبری ازاشتباه نیستند!
Romania
واقعا خجالت اوره....
اونوقت میگن ما تو جامعه امنیت نداریم شما خودتو مخل امنیت هستید.
جنازه مردگان احترام و شرف داره.باید با این بی شرفان برخورد شدید و درخور کرد.
United States
احسنت
Iran, Islamic Republic of
انا لله و انا الیه راجعون!
آقا من یه پیشنهاد دارم
بیان درآمد پزشکی رو کم کنند
اون وقت هرکی علاقه داشته باشه میره
من الان مدرسه پسرم رو می بینم دیگه، همه دارن میرن تجربی دکتر بشن پول در بیارن
چه وضعشه آخه؟ من خودم مایل بودم بدنم رو بعد مرگ برای تشریح اهدا کنم، با دیدن عکسا منصرف شدم
محسن
قشر پزشک قدرت و زور داره! سریالی که همه مشتاق دیدنش بودند رو جمع کرد.
رو داره! و از هیچکس خجالت نمیکشه.
پول داره! و هر چیز بخواد میتونه بهش دست پیدا کنه.
با این اوصاف فکر نمیکنم بهشت براشون جذابیت خاصی داشته باشه!
United States
کاملا درسته
Iran, Islamic Republic of
به قول جناب خان با ديدن اين حركات و بي عقلي ها ميفهميم سريال در حاشيه خيلي گوشه كوچكي از واقعيات رو نماشي داد
Iran, Islamic Republic of
تمام این دانشجوها رو باید اخراج کنند که دیگر به مرده افراد توهین نکنند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جلویشان را بگیرید تا فراگیر نشده
اینقد از این گزارشا بده تا بقول رییس جمهورتون گزارش دونتون پر بشه ولی گذار پوست به دباغخونه میوفته پس بچرخ تا بچرخیم
مجید
واقعا محسن درست میگه که هم رو دارین و خجالت نمیکشین و هم پول دارین و انجام میدین!!
معلومه تو هم از همون دانشجوهایی هستی که به گرفتن عکس با اجساد مردگانافتخار میکنی!
به امید روزی که نوه های ما بر جنازه ی شما نماز بخوانند.
شما ظاهرا دوست داری یکی بیاد با جنازت سلفی بندازه

تازه مشهور هم میشی
همین نشونه بی شخصیتی توست معلومه از جایگاه یک پزشک حرف میزنی ولی مانند افراد داعشی سخن میرانی اف بر شرفت
Romania
از رئیس جمهور فقط ادبیاتش رو خوب یاد گرفتید ؟
Romania
رئیس جمهور ما نه شما که خوب بلدید ازش ادبیات بد را تقلید کنید ... امیدوارم هیچ بنی بشری بدست شما نیفته فقط دست انسان با شرف بیفته
Romania
آقای هاشمی وزیر بهداشت این رسوائی را دریاب !!!
Iran, Islamic Republic of
گذار همه به گورستان میفته جناب
واقعا بی ادب و پر مدعایی
معلوم نیست چه ماری خوردی که حالا افعی شدی
واقعا متاسفم برای این نگرش کورکورانت.....
ali
Iran, Islamic Republic of
خوبه بالاخره یکی از همین جماعت سرشو بلند کرد اما کاش این بلند کردن سر برای ابراز ندامت بود نه برای اظهار پررویی !!!! واقعا خجالت بکش!!!
United States
سیاسی نکن قصه رو!
وقت وزیر بهداشت به اسم طرح تحول جیب اینها پر میکنه دیگه نباید انتظاری بیشتر ازاین داشت
حمید
بالاخره یه روزی این صنف باید نسبت به همه اتفاقات ناخوشایند ی که از طرفشون برای مردم افتاده پاسخگو باشند...در همه دنیا این حد از بی شرمی رو من از هیچ صنفی سراغ ندارم
دکتر غریب ها کجا و این......کجا!!!!!!!
منصف
دکترقریب با"ق" است> دکتر قریب( رحمت الله علیه)
ali
Iran, Islamic Republic of
غریب نه !!!! دلبندم " قریب" !!!
United States
اشتباه تایپ کرده
کار دانشجویان اشتباه بوده ولی سایت شما دست از تضاد با پزشکان برداره .اعتماد عمومی به حیثیت پزشکی با یک عکس اشتباه زیر سوال نمیره .شما و افراد با این کارها هیچ خدمتی به مملکت و نظام نمکینه. چرا اینقدر بر طبل اختلاف می کوبید
من یه فرد عادی هستم و اعتماد کمی به پزشکها دارم.
من
Iran, Islamic Republic of
كدوم اعتماد ؟؟؟
این دانشجویان تازه از دبیرستانها فارغ التحصیل شده اند.
از کره مریخ که نیامده اند. با توجه به دبیرستانهای با سطح علمی بالا که قبولی در رشته پزشکی می دهند باید دید در این مدارس چقدر اخلاق تنزل کرده .
انگار فقط روی فراگیری دروس روی بچه ها کار می شود . اخلاق بای بای
واقعا که شما پزشکها رو دارین، اینجا هم مقصر معلمای بیچاره شدن؟؟؟؟
ببخشید ترم 5 یا شیشن دا
United States
درسته
حمید
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم هدف سایت شما از انتشار این کلمه عکس سلفی چیست؟ اگر روزانه در اخبار سایت بگردیم چندین مرتبه این کلمه تکرار شده است . مگر نمی توانیم مثل قبل بگوییم " عکس گرفتن با ... مثلا مرده " ما خودمان متاسفانه کلمات زشت فرهنگ بیگانه را وارد فرهنگ اصیل خودمان می نماییم.
United States
یکی نیست به این احمق ها بگه اگه مرده پدرتان هم بود با اون ژست و خنده عکس می گرفتید .
خجالت بکشید .
برخي پزشكان هستند كه نه تنها هزينه ويزيت از بعضي بيماران نمي گيرند بلكه قسمتي از هزينه داروهاي را نيز به وي كمك ميكنند.البته اين موضوع در محل زندگي من«سيستان» رايج است. اما بسياري از همين پزشكان هستند كه زير ميزي از بيماران كم مايه مي گيرند من هميشه از پزشكان تاجر و مال اندوز متنفر بودم. از شنيدن اين خبر مشمئز كننده شوكه شدم.شايد بهتر باشد نام بيمارستاني كه اين اثفاق در آن افتاده است را به «زامبيستان» تغيير داد. آقاي مديري ! اگر بار ديگر خواستيد فيلمي از اينگونه پزشكان بسازيد،پيشنهاد مي كنم نام آنرا،«زامبي»ها بگذاريد.
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم
این مردگان ایستاده و متحرک را چه کنیم با این اعمال شنیع
برای اخلاق پزشکی که رو به موت است سوره یاسین قرائت کنیم
من نتوانستم بین این کار و عکس گرفتن زنان خندان و بزک کرده نظامی بلاک واتر با اجساد شکنجه شده عراقیان در دوران اشغال توسط امریکا تفاوت قائل شوم
Iran, Islamic Republic of
اينها حاصل لقمه حرام و تربيت غلط و غير ديني اند. وزارت علوم بايد با اينها برخورد كنه و اخراج شون كنه. كم كاري نكردن ، به مردگان نبايد بي احترامي كرد. انسان وقتي به گورستان ميره حتي المقدور نبايد از روي قبرها رد بشه، حالا اينها جسد بي جاني رو كه حالا هر كس مي خواهد باشد ، جسد بي جان يك انسان رو دستمايه ي تفريح شون قرار دادن؟؟!! واقعاً شرم آوره.
مهدی
دوره پزشکانی امثال دکتر فقید اقای قریب گذشته که برای بیماران جانفشانی می کردند الان طرف تو انتخاب رشته پزشکی می زنه میگه پول توشه....
پزشکی=پول این داستان در نسل جدید پزشکان بیداد می کنه
محمد
اجساد سالن تشریح عزیزان مردم ایران نیستند. اساسا اجازه تشریح اجساد مسلمانان وجود ندارد و از نظر شرعی حرام است. و اگر این سایت و یا نویسنده اطلاع دقیق دارد که جسد فرد مسلمانی در اتاق تشریح رفته و دانشجویان آن را تشریح کرده اند بهتر است جلوی آن کار حرام گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً كه آدم ناداني هستي كه حرف از جسد مسلمان و حرام بودن تشريحش مي زني ولي براي جسد يك انسان حرمت قائل نيستي. گفته اند جسد غير مسلمان تشريح بشود ، نگفته اند كه به آن بي احترامي بشود كه! واقعاً بعضي ها در فهم بديهيات هم مشكل دارند بعد دم از شرعيات و حلال و حروم مي زنن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اجساد ، عزيزان مردم ايران نيستند؟؟! خوب نباشند، بحث ، كار غير انساني يك عده جوان جلنبر است، مي فهمي آقاي محمد؟؟!
محمد
Iran, Islamic Republic of
الان اگر با هر کدوم از این دانشجونماها صحبت کنید دریای روشنفکری شان ما را غرق می کند....کسی نیست به اینها بفماند فهمیدن را ؟ دانشجویان ما در دانشگاهها خوب درس می خوانند، خوب فرمول یاد میگیرند ولی آیا اخلاق را هم یاد می گیرند؟
اساتید زمانی را برای شرح اخلاق ابتدایی برای این سرمایه های ما صرف میکنند یا پیگیر هزینه های حق التدریس شان هستند؟
چه اشکالی دارد مثلا استادی از رشته های فنی از احترام به پدر و مادر یا به همنوع کلماتی را یادآوری نماید ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
در هر صنف و قشری آدم خوب و بد هست ولی به تمسخر گرفتن کرامت انسانی در واقع جریحه دار کردن احساسات عمومی تلقی می شود.
انسان اشرف مخلوقات است به نوعی نماینده پروردگار در روی زمین محسوب می شود. اینچنین ریشخند کردن اعضای و اندام او قطعاً مورد قبول خالق مخلوقات نیست. مسوولان وزارت بهداشت بهتر است بسرعت در این زمینه از خود واکنش نشان دهند نه اینکه صبر کنند تا شاید نماینده ای در مجلس داد این جماعت بیصدا و خاموش را بستاند.از شناختی که مردم از آقای وزیر بهداشت دارند، انتظار میرود که ایشان در این مورد دخالت کنند.
Iran, Islamic Republic of
بسیار درست فرمودید
اخراجم بشن باباجونشون هست و اونقد پول داره که بفرستتشون خارج و دوباره بیانو دوباره همین آشو همین کاسه
saadegh
خدمت جناب وزیر بهداشت عرض میکنم که دیدن یک سریال طنز باعث بدببینی و ایجادعدم اعتماد در بین افراد جامعه نخواد شد چون مردم هرروز عملکرد خود پزشکان را از نزدیک مشاهده میکنند،من بعنوان یک بیمار سالهاست که بطور مداوم مجبور هستم به پزشکان مختلف مراجعه نمایم و دیدگاه و تحلیلم نسبت به پزشکان این دوره با توجه به مشاهداتی که از نزدیک داشته ام اینگونه است:1-عدم وجود مهارت وتخصصهای لازم برای تشخیص بیماری 2-پایین بودن سطح علمی و عدم آگاهی ازمسائل پزشکی روزدنیا 3-صرف نکردن وقت لازم برای معاینه بیمار 4-وجود تشخیصهای اشتباه درموارد متعدد و تجویز دارو های غلط 5-وجود تفاوت ها و بعضا تناقضهای فاحش درتشخیص بیماری و نوع داروهای تجویزشده هنگامی که یک مریض به چند پزشک مراجعه میکند 6-نگاه صرفا اقتصادی به حرفه پزشکی توسط پزشکان محترم 7-تحمیل آزمایشات و سی تی اسکن ها و سونوگرافی های غیرضروری به بیماران و ده ها نکته دیگر.....
Romania
تا جایی که من میدونم اجسادی که برای تشریح استفاده میشن از خارج از کشور وارد میشن و اجازه ی تشریح افراد ایرانی و مسلمان داده نمیشه! قطعا کار این دانشجوها هم اشتباه بوده ولی به نظر میرسه که نویسنده ی متن هم اطلاعاتش کامل نبوده
Iran, Islamic Republic of
بعضی از افراد هستند که وصیت می کنند تا جنازه شون در اختیار دانشجویان برای تشریح قرار بگیره
Iran, Islamic Republic of
بله ولي وصيت نمي كنن كه روي جنازه شون جشن بگيرن و ادا و اطوار در بيارن و بهشون در ازاي لطفش براي پيشرفت علم و معرفت و كمالات انساني و پي بردن به عظمت الهي، بي احترامي كنند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جسد انسان هست يا خير؟ در دين و آئين و حتي فرهنگ ايراني ما انسان حرمت دارد و جسدش هم همينطور و ربطي به خارجي و غير مسلمان بودن ندارد. اگر ما كه داعيه دار فرهنگ چند هزار ساله و مسلماني هستيم به انساني احترام نگذاريم، از ديگران چه انتظاري بايد داشته باشيم؟!!!!! پس اين حرف كه اينها مسلمان نيستند پس كار اين دانشجويان را نبايد زياد بزرگ كرد اشتباه است.
دوست عزیز در صحبتم عرض کردم که به هیچ وجه کار زشت و اشتباه آن ها را تایید نمی کنم ولی درستش هم این است که وقتی متنی مینویسیم و در مورد موضوعی صحبت می کنیم سعی کنیم اطلاعاتمان را در آن مورد کامل کنیم. انتقاد من به اطلاعات ناکامل نویسنده بود نه به جبهه گیری در برابر کار اشتباه این دانشجویان.
ali
اینها باید اخراج بشن