پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ساخت واکسن جدید برای مقابله با "ابولا"

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 393568
متخصصان بر اساس بررسی‌ها از تولید یک نوع واکسن آزمایشی جدید خبر دادند که می‌تواند از ابتلای فرد به ویروس ابولا پیشگیری کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این واکسن جدید در تمامی ۲۰ فرد سالمی که آن را در فاز نخست بررسی کلینیکی دریافت کرده بودند، نتایج مثبتی به همراه داشته‌ است.

گفته شده‌است؛ شیوع بی سابقه ویروس ابولا در غرب آفریقا تلاش‌ها برای ساخت واکسن موثر و کارآمد به منظور پیشگیری از گسترش بیشتر آن را در پی داشته‌است. همچنین در صورتیکه تاثیرگذاری این واکسن تایید شود می‌تواند در متوقف ساختن شیوع این بیماری حائز اهمیت باشد.

متخصصان این مطالعه اظهار داشتند: بر اساس نتایج مثبتی که در اولین آزمایش انسانی روی تعداد ۲۰ داوطلب بدست آوردیم، تلاش می‌شود مجدد این آزمایش در مقیاسی وسیع‌تر انجام شود تا موثر بودن آن در پیشگیری از ویروس ابولا تعیین شود.

این واکسن حاوی بخش‌هایی از ترکیب ژنتیکی ویروس ابولا که از دو گونه ویروس گرفته شده، می‌باشد. این ترکیب ژنتیکی ابولا از طریق ویروس حاملی که موجب سرماخوردگی معمولی در شامپانزه‌ها می‌شود و عامل بیماری در انسان به حساب نمی‌آید، منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپرت، متخصصان برای بررسی موثر بودن این واکسن، دوز پایین این واکسن را به تعداد ۱۰ نفر و دوز بالایی از آن را نیز به تعداد ۱۰ نفر دیگر تزریق کردند. پس از گذشت دوره‌ای ۱۴ روزه و ۲۸ روزه آزمایش خون از این افراد گرفته و مشخص شد در تمامی این ۲۰ نفر آنتی‌ بادی‌های ویروس ابولا تولید شده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *