جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۶

حرکات عجیب وزیر خارجه عربستان+عکس

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 414663
کهنسال‌ترین وزیر خارجه جهان حرکات عجیبی و غریبی در زمان سخنرانی پادشاه عربستان انجام می‌داد که باعث شد تلویزیون مصر از قرار دادن او در کادر تصویر در زمان سخنرانی خودداری کند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، حرکات عجیب «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان در زمان سخنرانی پادشاه این کشور دربیست وششمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در مصر به حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن تبدیل شده بود.

سعود الفیصل که دچار بیماری پارکینسون است، حرکات عجیبی و غریبی در زمان سخنرانی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان انجام می‌داد که باعث شد تلویزیون مصر از قرار دادن او در کادر تصویر در زمان سخنرانی خودداری کند.

وی که از زمان عمل جراحی اخیر در آمریکا مجبور به استفاده از صندلی چرخدار شده است، دستانش را به یکدیگر چسبانده بود تا مانع از حرکات غیرارادی خود شود.

سعود الفیصل ۷۵ ساله از ۴۰ سال پیش تاکنون وزیر امور خارجه عربستان است.

سعود الفیصل که طولانی‌ترین سابقه را به عنوان وزیر امور خارجه در جهان دارد ریاست دستگاه سیاست خارجی عربستان را از سال ۱۹۷۵ برعهده دارد.

وی که برای راه رفتن با دشواری زیادی مواجه است در زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان در بیست و سوم ژانویه پس از مرگ ملک عبدالله در سن ۹۰ سالگی، در آمریکا تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت.

الفیصل وزیر امور خارجه چهار پادشاه از جمله ملک سلمان بوده است و از چهار دهه پیش نماد و تجلی سیاست خارجی عربستان سعودی به ویژه در خصوص اسرائیل و فلسطین با طرح صلح عربی بوده است.

پادشاه عربستان در سخنان خود در اجلاس شرم الشیخ حوثی‌ها را به تلاش برای اشغال یمن متهم کرد و مدعی شد: ما در یمن شاهد تلاش شبه نظامیان حوثی برای کودتا علیه قدرت مشروع و اشغال صنعاء پایتخت یمن و جلوگیری از اجرایی شدن طرح شورای همکاری بودیم.

سلمان بن عبدالعزیز ضمن تقدیر از کشورهای عربی شرکت کننده در تجاوز نظامی به یمن خواستار ایجاد خاورمیانه‌ای بدون سلاح کشتار جمعی شد و با اشاره به بحران سوریه گفت دولت این کشور با راهکارهای منطقه‌ای و بین المللی مخالفت می‌کند.

وی افزود: عملیات توفان قاطعیت تا زمان برآورده شدن اهداف آن و بازگشت امنیت و ثبات برای ملت یمن ادامه خواهد داشت.










 





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عکس های شما که چنین چیزی رو نشون نمی دهند .دستش خیلی هم طبیعی روی عصاست....آقا حیف شما نیست اینطوری خبر رسانی می کنید؟
امیر
در گزارش تصویری تلویزیون این موضوع کاملا واضح بود.
خداییش چیزی نبود.خبری بی خودی بود.خیلی بی مزه بود.من که چیزی نفهمیدم.
نیما
ما که چیزی ندیدیم،حداقل اخباری رو بگید که ی ذره ارزش خبری داشته باشه و آدم از عضو بودن در خبر فارسی احساس پشیمونی نکنه.مرسی
amin
بجای فیصل بهتره بگیم فسیل .مشکل کشورهای جهان سوم اینه که از افراد پیر تو دولت هاشون استفاده میکنن در حالی که علم پزشکی میگه از 60 سالگی به بعد مغز به شدت کوچیک میشه
این دوستمون درست میگن باید در دولت از افراد جوان مثل دکتر احمدی نژاد استفاده گردد.
البته علم پزشکی خودش نیاز به پزشک داره، مگه هرچی علم پزشکی گفت درسته؟ مثلا آیت الله بهجت و یا سایرعرفا و اولیاء الهی که به سنین کهنسالی رسیدن و همه چیزشون سرجاش بود و از من و شما هم سالم تر و باهوش تر بودن و هستن مثل ما انسان نیستن؟ شدت گناه باعث تحلیل رفتن مغز میشه حالا انسان در هر سنی میخواد باشه. لذا تکلیف آل سعود کاملا روشنه.
چیز غیر عادی مشاهده نشد.
shahid
Romania
سلام
اينكه عربستان و اتحاديه عرب در مورد يمن و عدم شناخت قدرت ايران ، در اوج ناآگاهي قرار دارند شك نيست. اما در مورد تيتر خبريتان اغراق و اشتباه كرده ايد شك نكنيد.
Iran, Islamic Republic of
این حرکات عجیب کجاست دقیقا؟!!
محمد
گرز آتشین علاج این حرکات ناموزون این یهودی زاده توی قبره
محمد
Romania
بميرد ان شاء الله
آخرین ثانیه های عمر آل سعود
خوب اگه دستش هم تکون بخوره مگه سیاست عوض میشه.هیچ ربطی نداره فقط متاسفم.
مهدی
مطالب زیاد واضح نیست میشه مستند باشه
یکی
اگر تصویری ببینید متوجه می شید طرف جن زده است و یا اسکیزو فرنی داره!!