پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسناد محرمانه عربستان هک شد+سند

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب: 404466
گروه موسوم به "المناصرون" تصاویری از اسناد محرمانه دستگاه بازرسی کل عربستان را در خصوص کنترل فعالان اینترنتی و شیوخ و حساب های بانکی افراد خاص، از طریق شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد و آن را دستاورد هکرهای خود دانست.
به گزارش جهان به نقل از العالم، به نقل از وبسایت "حق"، این مستندات در برگیرنده چند گزارش امنیتی از جمله کنترل تماس های فعالان رسانه ای و حقوقی و آرشیوهایی از یادداشت های فعالان شبکه های اجتماعی، ویدیوهایی از شخصیت های مخالف و نیز کنترل خودسر حساب های بانکی است.

همچنین در این اسناد فهرست اسامی افرادی که گفته می شود از اعضای اخوان المسلمین عربستان هستند و نیز فهرست اسامی مسافران ۳ سال گذشته به قطر، وجود دارد.

نکته مهم در این امر، انتشار نام شیخصیت هایی چون "هاله الدوسری" فعال عربستانی در لیست اعضای اخوان المسلمین است.

یکی دیگر از این اسناد، سندی با عنوان"تلگراف محرمانه فوری" است که به تماس های تلفنی بین "زهیر کتبی" نویسنده عربستانی و همسرش مربوط می شود و طبق این سند در یکی از این تماس ها وی گفته درصدد گرفتن پناهندگی سیاسی از آلمان است.

همچنین طبق این سند که برای وزیر کشور ارسال شده است، بخشی از یادداشت های اینترنتی این نویسنده و فعالیت های رسانه ای و مقالات وی در روزنامه ها نیز کنترل شده است. در این سند ضمن ابراز خشم از انتقاد این نویسنده به سرویس های خدماتی که هیچ ربطی به امور سیاسی ندارد، اتهاماتی نیز علیه وی مطرح و در نهایت پیشنهاد شده است این نویسنده احضار و تحت بازجویی قرار گیرد.




https://jahannews.com/vdcb0aba0rhbgap.uiur.html
jahannews.com/vdcb0aba0rhbgap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *