چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ائتلاف ملی سوریه طرحی قطری-آمریکایی

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 254661
معاون وزیر امور خارجه سوریه ائتلاف تازه شکل گرفته مخالفان سوری در قطر را طرحی وابسته به آمریکا و قطر توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از  مهر : پایگاه روسیا الیوم ، "فیصل المقداد" گفت : ائتلاف سوری جدید طرحی آمریکایی و قطری برای نابودی سوریه است.

وی افزود: به اعتقاد ما، مخالفان پایگاه داخلی ندارند، بلکه دست پرورده آمریکا و قطرهستند و این سرسپردگی افتخار بزرگی برای مخالفان است.

المقداد بیان کرد: هنگامی که مخالفان پایگاهی در سوریه و در میان مردم ندارند، طبیعی است که به ابزاری در دست دیگران تبدیل شوند تا کشور را ویران کنند.

وی با اشاره به هشدار مخالفان سوری به هیئتهای دیپلماتیک خارجی در سوریه برای بستن دفاتر خود تاکید کرد: دمشق تمام توان خود را برای امنیت موسسات بین المللی وهیئتهای دیپلماتیک به کار خواهد بست.

معاون وزیر امور خارجه سوریه بیان کرد: بیشتر کشورهای غربی دیپلماتهای خود را قبلا از سوریه خارج کرده اند و مخالفان هم اکنون به دنبال این هستند که دیپلماتهای باقیمانده در سوریه را البته با خونریزی از سوریه بیرون کنند.

وی افزود: ما این موضوع را با جدیت کامل دنبال می کنیم و مخالفان هرگز نمی توانند به نمایندگی های دیپلماتیک و موسسات وابسته به سازمان ملل یا بازرگانانی که به دنبال نقش انسانی خود در سوریه هستند، گزندی وارد کنند.

خبر دیگر اینکه ملیسا فلمینگ سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: حدود ۲.۵ میلیون نفر در داخل سوریه آواره اند.

وی افزود: ارائه آمار دقیقی در این باره دشوار است، اما ۹۵ درصد از کسانی که خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند نزد اقوام خود به سر می برند.

خبر دیگر اینکه دبیرکل اتحادیه عرب و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره بر ادامه هماهنگی با یکدیگر در خصوص اقدامات و سیاستهای ضد سوری تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *