جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۲

هشدار جدی ایران به عربستان

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 419361
یک مقام ایرانی به پایگاه المانیتور گفت که تهران به ریاض پیغام داد در صورت ادامه حملات به یمن، «انصارالله از خطوط قرمزی که برای خودش ترسیم کرده، عبور می‌کند».
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک پایگاه آمریکایی از پیغام هشدارآمیز تهران به ریاض درباره توانمندی انصارالله برای حمله به عمق خاک عربستان سعودی در صورت ادامه جنگ علیه یمن هشدار داد.

المانیتور در گزارشی تحت عنوان «مقام ایرانی درباره حملات بیشتر به یمن هشدار داد»، نوشت: «ساعاتی قبل از اعلام رسمی پایان "توفان قاطعیت" از سوی عربستان سعودی، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران با خوشبینی ابراز کرد که "به خاطر تلاشهای ما" در ساعتهای آینده آتش‌بس محقق خواهد شد».

در گزارش المانیتور به نقل از یک مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، آمده است: «اگر جنگ برای روزهای آینده ادامه می‌یافت، رسیدن به آتش‌بس خیلی سخت می‌شد. انصارالله مشتاق بود که جنگ را به وارد عرصه و صحنه دیگر نکند اما اگر سعودیها به این اقدام(جنگ) ادامه دهند، آنها(انصارالله) از خطوط قرمزی که خودشان برای خودشان ترسیم کردند، عبور خواهند کرد. این پیامی بود که از طریق میانجیها به سعودیها ارسال شد».

این مقام ناشناس از ایفای نقش مهم عمان در کاهش اختلافات بین طرفها در یمن خبر داد و گفت: «عمان پیشنهاد میزبانی برای مذاکرات آتی را داد و از سوی دیگر وزیر خارجه و تیم او ابتکاری برای ایجاد نقشه راه جهت پیدا کردن راه‌حل در یمن طرح کرد. این ابتکار به همراه پیغام ایران به ریاض فضای مناسبی برای آتش‌بس ایجاد کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «ایران این پیغام جدی را به عربستان سعودی داد که جنبش حوثیها قادر به پاسخگویی به حملات هوایی ائتلاف سعودی از طریق موشکهای میان برد و راکتهای ضدهوایی به داخل عربستان سعودی است موشکها و تجهیزاتی که هنوز از آنها استفاده نکرده است».

یک مقام حوثی به المانیتور گفت: « این قصد و هدف ما نیست که به سعودیها ضربه بزنیم یا به ایستها و مراکز نظامی داخل عربستان حمله کنیم. ما در سال ۲۰۰۹ این کار را کردیم و ما امروز هم قادر به انجام آن هستیم. آنچه ما خواهانیم حرکت به سمت مذاکره و خلاص شدن کشور از القاعده است و به همین دلیل است که با وجود جنگ علیه ما، ما از پیشروی از یک شهر به شهر دیگر بازنماندیم و متوقف نشدیم».

در ادامه این گزارش آمده است: «این پیامی است که ۲۱ آوریل ایرانیها از طریق یک طرف سوم ارسال کرد در حالی که مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران تایید کرد که محمدجواد ظریف و جان کری درباره یمن گفتگو کردند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمق هایی بنام ال سعود
خداوند اینطور مقدر کرده است که ال سعود با حرکات و تصمیم های احمقانه گور خود را بکند و به امید حق بزودی شاهد فروپاشی سلطنت وهابیت خواهیم بود .
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
حوثی ها تا بحال سیاست صبر و اثبات حقانیت خود تلاش کردند ۰ الان نیاز به مقابله به مثل است پوزه آل یهود را به خاک بمالید