شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

حنا ربانی و انتظار ویژه مردم پاکستان از وی+ عکس

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 179269
ربانی سعی می کند خوب لباس بپوشد و رفتاری دارد که بی نظیر بوتو را در یاد مردم پاکستان زنده می کند. وی همچنین با برخی موضع گیریهایش مانند پاسخ صریح به هیلاری کلینتون موجب شده است مردم پاکستان حسی از اعتماد نسبت به وی پیدا کنند.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ چندی است یک زن جوان ۳۴ ساله مورد توجه مردم پاکستان و همزمان مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته است. این زن حنا ربانی کهر است که در شرایطی سخت و در کشوری که چندان از ثبات و امنیت سیاسی برخوردار نیست و همچنین با مشکلات اقتصادی بسیاری پس از سیل ویرانگر روبروست وزیر امور خارجه شده است. 

حنا رباني متولد شهر مولتان در ايالت پنجاب و عضو فراكسيون حزب مردم در مجلس ملي پاكستان است. پدر او «ملك‌غلام‌نور رباني‌كهر» از سياستمداران پاكستاني است. 

وی داراي ليسانس اقتصاد از دانشگاه لاهور بوده و تحصيلات تكميلي خود را در دانشگاه ماساچوست آمريكا به پايان رسانده است. حنا رباني به عنوان وزير امور اقتصادي دولت ايالتي پنجاب در سال‌هاي ‪۲۰۰۳‬ تا ‪ ۲۰۰۷‬در زمان رييس‌جمهوري سابق پاكستان، پرويز مشرف خدمت كرده است. او در سال ۲۰۰۸‬ به عنوان عضو حزب ملي به پارلمان اين كشور راه پيدا كرد. 

روزنامه شرق درباره وی نوشته است تمامي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي پاكستان و بعضا دنيا در معرفي «حنا رباني»، سياستمدار تازه‌وارد پاكستاني استفاده كرده‌اند. حنا رباني، ۳۴ساله، جوان‌ترين وزير اسلام‌آباد به شمار مي‌رود. پس از بركناري شاه‌محمود قريشي، وزير خارجه پيشين پاكستان بيش از چهار ماه قبل، اين پست خالي باقي مانده بود و رباني در اين زمان معاونت وزارت خارجه پاكستان را برعهده داشت. اما اكنون او به جانشين پرسروصدايي براي شاه‌محمود قريشي بدل شده است. 

بنا به نقل خبر آنلاین بیست و ششمین وزیر امور خارجه پاکستان تنها چند روز پیش از نشست وزرای امور خارجه هند- پاکستان به این سمت منصوب می شود تا نخستین ماموریت رسمی وی در این جامه چالشی ترین آنها نیز باشد. 

بسیاری از منتقدان وی نه تنها جنسیت او را چالشی جدی بر سر این راه می دانند بلکه اعتقاد دارند وی با ۳۴ سال سن تجربه کافی برای در اختیار گرفتن سکان وزارت امور خارجه را ندارد. وی برخلاف بسیاری از سیاستمداران پاکستانی که تلاش می کنند برای محبوبیت خویش از پرویز مشرف فاصله بگیرند، همواره از رئیس جمهور سابق پرویز مشرف و نخست وزیر او شوکت عزیز به عنوان چهره های ارزشمند پاکستان یاد می کند.
 
به گزارش خبرنگار جهان توجه ویژه به حنا ربانی صرف نظر از جنست و جوان بودن وی انتساب وی به یک خانواده سرشناس سیاسی و همچنین ارتباط خوب وی با پرویز مشرف و در عین حال جسارت او در اولین ارتباط های سیاسی خود در عرصه بین الملل بوده است. 

ربانی سعی می کند خوب لباس بپوشد و رفتاری دارد که بی نظیر بوتو را در یاد مردم پاکستان زنده می کند. وی همچنین با برخی موضع گیریهایش مانند پاسخ صریح به هیلاری کلینتون در زمینه مبارزه با تروریسم موجب شده است مردم پاکستان حسی از اعتماد نسبت به وی پیدا کنند و با خوشحالی از رفتار عزتمندانه اش در برابر وزیر امور خارجه آمریکا یاد می کنند. 

بی نظیر بوتو 

البته بی نظیر بوتو دارای یک عقبه محکم خانوادگی و سیاسی بود و در رأس کشور قرار داشت و به عنوان یک زن در تمام عمر خود شرایط دشوار و پیچیده ای را پشت سر گذاشت اما پس از ترور وی دیگر زنی در این کیفیت نتوانست وارد مصادر امور پاکستان شود.
 
لازم به توضیح است که در حال حاضر صرف نظر از زن یا مرد بودن وزیر امور خارجه و حتی جوان بودنش و احتمال بی تجربه بودن آنچه در پاکستان از حنا ربانی کهر انتظار می رود این است که در ارتباطی که با جهان بین الملل می گیرد به ویژه کشوری چون هند که همواره رفتاری توأم با پیچیدگی با پاکستان داشته و همچنین کشورهای غربی به ویژه آمریکا بدون کمترین اشتباه و با دقت عمل کند تا زمینه ثبات و استقرار امنیت در این کشور مهم منطقه فراهم گردد. 

بنا بر آخرین اخبار منتشر شده از تحولات منطقه دیدار حنا ربانی کهر وزیر خارجه پاکستان و اس ام کرشنا وزیر امور خارجه هند، اولین اقدام عملی جدی دیپلماتیک دو کشور بعد از توقف مذاکرات صلح بود. ایس ایم کرشنا وزیر خارجه هند پس از دیدار با حنا ربانی کهر وزیر خارجه پاکستان گفت که گفتگوهای دو جانبه دوباره در مسیر اصلی خود قرار گرفته است. حنا ربانی کهر وزیر خارجهء پاکستان نیز پس از دیدار با همتای هندی خود، در مورد عصر جدید از همکاری ها میان دو کشور صحبت کرد. 

شاید ربانی کهر آغاز تولد بی نظیر بوتوی دیگری در پاکستان باشد و حضور یک زن ثمرات مثبتی برای این کشور مسلمان منطقه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من نمي دونم اين چه حجابیه که اينا دارند!!
با اين همه خدا كنه مفيد باشه براي مردم مسلمان كشورش
Iran, Islamic Republic of
این مثلا حجاب داره
بابا بره خودش رو مسخره کنه
تازه اون یه ذره روسری رو هم که جلوی کیلینتون انداخته