پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آبیار: هنوز کاری برای جنگ نکرده‌ایم

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 381264
کارگردان فیلم شیار 143 با بیان اینکه ما هنوز در سینما و هنر کاری برای جنگ نکرده‌ایم، گفت: نیازمند نگاهی مردمی به حوزه دفاع مقدس هستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نرگس آبیار امشب در همایش تجلیل از مادران شهدای گمنام در ارتباط با حضور خود برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس اظهار کرد: من خیلی تصادفی وارد موضوع دفاع مقدس شدم البته انتظار مادرم را برای برگشت پدر و برادرانم از جنگ دیده‌ام و ۱۰ مستند و فیلم کوتاه را کارگردانی کردم و تصادفی وارد موضوع جنگ شدم اما فهمیدم در حوزه دفاع مقدس چقدر حفره وجود دارد و چقدر موضوعات دراماتیک در آن هست که باید به تمام آنها به درستی پرداخته شود.

وی افزود: من در سفری که به فرانسه داشتم در طاق آزادی آن دیدم که یک موسیقی حماسی می‌نوازند و به من گفتند که آنها ۷۰ سال است که ساعت ۴ بعدازظهر این موسیقی را می‌نوازند و هنوز بسیاری از خیابان‌های پاریس به نام کشته‌های جنگ جهانی دوم است.

آبیار تصریح کرد: ما امروز نباید شهدا و مادران شهدا را فراموش کنیم و ما هنوز درگیر جنگیم و هنوز بسیار جا دارد که نگاهی مردمی به دفاع مقدس داشته باشیم و خوشحال هستم که امروز سینماگران به موضوع جنگ می‌پردازند.

کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ با تاکید بر اینکه در واقع ما هنوز کاری برای جنگ نکردیم و باید اقدامات زیادی در این حوزه انجام شود، گفت: فیلم شیار ۱۴۳ سه سیمرغ و ۴۵ تقدیر را تاکنون در کارنامه خود دارد و در کشورهای زیادی همچون فرانسه از این فیلم استقبال شده است.

آبیار تاکید کرد: توفیق این فیلم این است که به قهرمانان این فیلم که مادران شهید هستند بیشتر پرداخته شده و توفیق دیگر ما این است که مقام معظم رهبری ایمن فیلم را تماشا کردند و ما را دعوت کردند و در این جلسه به ما لطف داشتند و این فیلم را رویش انقلاب دانستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *