پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
گزارش ضد ایرانی برای اخلال در مذاکرات:

بهانه‌ آمریکا برای اخلال درمذاکرات/ نقش‌ایران در تشکیل‌داعش!

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 392460
یک روزنامه آمریکایی از تمرکز کمیته روابط خارجی سنا بر یک گزارش ضد ایرانی درباره نقش ایران در سوریه خبر داد.
بهانه‌ آمریکا برای اخلال درمذاکرات/ نقش‌ایران در تشکیل‌داعش!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست روز جمعه از قول منابعی خبر داد گزارشی تازه انتشار یافته که در آن ادعاهایی درباره نقش ایران در سوریه مطرح شده به سلاح جدید کنگره برای مقابله با توافق هسته‌ای با ایران تبدیل شده است.

در این گزارش با عنوان «ایران در سوریه» که چند وقت پیش انتشار یافته است ادعا شده ایران حتی در صورت سقوط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه توانایی در دست گرفتن کنترل این کشور را خواهد داشت. در گزارش مورد نظر تهران همچنین به کمک به شکل‌گیری داعش و گروه جبهه‌النصره متهم شده است.

برخی منابع می‌گویند اعضای کمیته روابط خارجی سنا در هفته جاری در جریان محتویات گزارش مورد نظر که گروهی به نام «نامه شام» آن را به رشته تحریر درآورده‌اند قرار گرفته است. جان مک‌کین، سناتور آمریکایی می‌گوید: «اینکه ایران در سوریه نفوذ دارد الزاماً خبر تازه‌ای نیست. من همه چیز را در این بار می‌دانم.»

علی‌رغم این هافینگتون‌پست می‌نویسد این سند می‌تواند به ابزار موثری برای ایجاد شک و تردید در میان سیاست‌گذاران و عموم درباره ایران تبدیل شود.

فواد همدان، که از افراد فعال در نگارش گزارش ضد ایرانی مورد نظر است گفته هدف از نگارش این گزارش این نبوده که سلاح‌های بیشتری در اختیار جمهوری‌خواهانِ مخالف توافق هسته‌ای با ایران قرار بگیرد، بلکه این بوده که به آمریکا دید بهتری درباره «بهای کاهش تحریم‌ها علیه ایران» بدهد.

همدان، به نوشته هافینگتون‌پست مدیر عامل «بنیاد حاکمیت قانون» است که برخی از اعضای آن را افرادی تشکیل می‌دهند که در حوادث پس از انتخابات ایران در سال ۱۳۸۸ نقش داشته‌اند. وی گفته این گزارش را به قانونگذاران و تحلیلگرانی که در حال حاضر در واشنگتن با آنها ملاقات می‌کند داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
تهران همچنین به کمک به شکل‌گیری داعش و گروه جبهه‌النصره متهم شده است"
عجب حروم زاده هایی هستن این فرزندان ابوسفیان.خودشون داعش رو تشکیل دادن و مجهز کردن.
مشکل از نطفه های حرامی است که بسته شده و این آدما رو به وجود آورده.
اللهم عجل لولیک الفرج