پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

واکنش رونالدو به مرگ کودک سوری+عکس

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 442662
در روزهای گذشته در جریان مرگ تراژیک کودک سه ساله سوری اهل کوبانی به نام ئالان بوده اید که در دریا غرق شده است.
به گزارش جهان،  وب سایت نود نوشت: مرگ این کودک سوری که به همراه مادر و برادر دیگرش می خواستند از سوریه فرار کنند و به سمت اروپا بروند، جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
تصاویر جسد این کودک در ساحل ترکیه توسط یک عکاس ترکیه ای شکار شد. عکاسی که گفته بود در حین عکاسی مرتب اشک می ریخته و خون در رگهایش منجمد شده بود.

این تراژدی انسانی حالا جهان را تحت تاثیر قرار داده است. مخصوصا اینکه تصاویر از زمان زنده بودن کودک کرد اهل کوبانی سوریه منتشر شده است. تصاویر او کنار توپ فوتبال نشان می دهد که آیلان عاشق فوتبال بازی کردن هم بوده و به همین دلیل قلب بسیاری از فوتبالدوستان هم به درد آمده است.

در این میان کریستیانو رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال قبل از بازی دوستانه مقابل فرانسه در صفحه اینستاگرامش نسبت به ماجرای پناهجویان در اروپا واکنش نشان داد و نوشت:« هیچ کس در تیم های ملی فوتبال بی تفاوت نسبت به بحران پناهجویان در اروپا و گسترش تصاویر تکان دهنده در رسانه ها نیست. همه فکر ما با این پناهجویان است.»

تحلیل های زیادی هم طی روزهای گذشته در روزنامه های معتبر جهانی منتشر شده که همه متفق القول می گویند انتشار تصاویر این کودک در صفحات اول روزنامه های معتبر جهان، می تواند به کمک پناهجویان هم بیاید و کشورهایی که می توانند پناهجو بپذیرند را مجاب کند که به آوارگان پناه بدهند. در روزهای دیروز عکسهای زمان زنده بودن ئالان روی صفحه یک قرار داشت.

طرحها و کاریکاتورهای زیادی هم در این باره کشیده شده اند و اوج تراژیک بودن ماجرا را نشان می دهند.

در آلمان هم بسیاری از بازیکنان بوندسلیگا نسبت به حضور پناهجویان واکنش مثبت نشان داده اند . باشگاه بایرن مونیخ در روزهای گذشته يك ميليون دلار به آوراره گان سوري كمك كرد و يك مدرسه فوتبال براي بچه هاي آواره عشق فوتبال تاسيس كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
هیچکس نمی خواهد به این عکاس ترکیه ای بگوید که او و هموطنانش که با رای خود اردوغان و دولت تروریست پرور اورا انتخاب کردند در خون این کودک بیگناه و صدها کودک دیگر مثل او شریکند.تاسف و ژست انسان دوستی چه دردی از آوارگان سوری دوا می کنه
آمین
اردوغان اولش باشعاراسلامگرایی اومد روی کارالان شده جیره خور امریکا