شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

عکس/ پوستر جشنواره فیلم فجر

يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 152367
در نشست دیروز دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر، علاوه بر صحبت‌هایی ارائه شده درباره چگونگی برگزاری جشنواره، از پوستر جشنواره فیلم امسال نیز رونمایی شد.
شبکه ایران:

پوستر امسال جشنواره فیلم فجر که به روش تایپوگرافی تولید شده به لحاظ بصری بسیار جذاب‌تر از پوستر سال‌های پیش است.

طراحی پوستر جشنواره بیست‌ونهم فیلم فجر را که برای اولین بار در تاریخ جشنواره، به روش تایپوگرافی کار شده، مسعود نجابتی برعهده داشته است.

                 

تایپوگرافی، اثری گرافیکی است که حروف ساختار اصلی آن را تشکیل می‌دهد و از فونت‌های موجود با دخل و تصرفاتی که در آنها برای کشف ویژگی‌های بصری حروف انجام می‌شود، جهت بالا بردن مفهوم اثر استفاده می‌شود. به عبارت بهتر تایپوگرافی سعی در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشته به تصویر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این چرا 23 تا نقطه داره؟مگه جشنواره 29 نیست؟؟
دکتر! نقطه ها رو برا قشنگی نمی ذارند .. نقطه در رسم الخط فارسی در زیر یا روی بعضی حروف برای ساخت حروف دیگه به کار می ره ..
تو که دست به شمارشت خویه بشمار ببین «بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر» چند تا نقطه داره؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای دقیق! وقتی ایم همه نقطه اون بالا چیده بدیهی ترین کاربردش باید تعداد برگزاری جشنواره باشه.اگر ملاحظه بفرمائید این نقطه ها هیچ حرفی جدیدی رو هم نساختن.بنابراین فقط کاربرد ایجاد قشنگی دارند!
Iran, Islamic Republic of
29 تا خط کناری نشانه جشنواره 29 ام است.